בשיתוף תנובה
כתבת: מור גורן | הפקה: אור נתן | עריכת וידאו: בן חיים | צילום: עוז מועלם
3 צפייה בגלריה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
הורים, עד כמה אתם מצליחים לישון בלילה?
כמה שעות הורים צעירים ישנים בלילה ממוצע?
מתוך כ-2,114 משיבים ומשיבות בסקר האינטרנטי ב-ynet, רובכם - גברים ונשים כאחד - מצליחים להשלים 6 שעות שינה, אך עבור הורים צעירים רבים מדובר בחלום מתוק. אז מה אפשר לעשות? הנטורופתית וההרבליסטית הקלינית מיכל קירש מייעצת: "קשה לתפקד בלי שינה, בטח לפרקי זמן ממושכים כמו שנדרש מהורים לתינוקות צעירים. מומלץ לחלק את הנטל בין בני הזוג, אפילו ממש לחלק משמרות". הקפה, אליו רבים הולכים כדי להתעורר, לא בהכרח יסייע לנו: "הוא עלול לגרום לעצבנות, חוסר שקט, רק להעמיק את הסטרס וכמובן להפריע לשינה המועטה גם ככה".
הטיפ של מיכל הוא להחליף את הקפה במאצ'ה, אבקה מעלי תה ירוק מובחרים שמגיעה מיפן ומפורסמת הודות לטקס התה היפני: "למאצ'ה יש הרבה מאוד נוגדי חמצון שעוזרים לגוף להתמודד עם הסטרס החימצוני שיכול לאפיין את התזונה הלא מיטבית".
3 צפייה בגלריה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
ומה בנוגע לתזונה?
עד כמה ההורים הצעירים שומרים על תזונה מאוזנת?
כשיש יצור קטן שזקוק לך, יותר קשה לשמור על התזונה: 38 אחוזים מהאבות שהשיבו לסקר האינטרנטי שלנו ו-45.5 מהאמהות בחרו בתשובה "מתי שיש זמן וכוח" כשנשאלו עד כמה הם מקפידים על תזונה מאוזנת. מה אפשר לעשות מול הקושי? מיכל קירש מייעצת: "הדרך מתחילה עם קניות נכונות של פירות, ירקות, זרעים ואגוזים", כך שתמיד יהיה מזון בריא נגיש וקל להכנה בבית. בנוסף, מומלץ לשלב כורכום בתזונה: "הוא מכיל נוגדי חמצון רבים שעוזרים בהתמודדות מול סטרס".
עצה חשובה נוספת היא לא "ליפול" לצריכת סוכר - שמעלה את האנרגיה, אך גם מובילה לנפילת סוכר: "אני ממליצה להשתמש בפרי הגוארנה שמכיל קפאין מעורר, וגם בעל השפעה נוגדת חימצון ששומרת על הגוף". לגוארנה, מיכל מספרת, סגולות רבות: הפרי, שמקורו בדרום אמריקה, מסייע בשיפור הקשב והריכוז, התפקודים הקוגניטיביים וגם בתפקוד המיני.
3 צפייה בגלריה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
תוצאות שאלון - הורים צעירים - תנובה
(ללא)
שמירה על הכושר כהורים צעירים - מדע בדיוני?
הסקר האינטרנטי שלנו מגלה הבדל בין הגברים לנשים שהשיבו: מרבית האבות שהשיבו על השאלה מתאמנים פעם בשבוע ומעלה - ואילו מרבית האמהות מתקשות למצוא את האנרגיה, והשיבו "למי יש זמן וכוח". מיכל מייעצת להתחיל בקטן ולהקדיש רבע שעה ביום לאימון, ומשם לאט לאט להתחזק: "זה מאוד עוזר להתאוששות לאחר לידה וגם להתמודד עם הסטרס שהיום יום ההורי מביא". הרשת מלאה באימונים בני רבע שעה בלבד, ואפשר להתחיל איתם - ואם עדיין זקוקים לבוסט קטן של אנרגיה, כדאי לשלב מאצ'ה וגוארנה, שמכילים קפאין ונוגדי חימצון שיעניקו אנרגיה. לבריאות!
בשיתוף תנובה

פורסם לראשונה: 17:00, 10.04.24