סדנה לחינוך מיני לתלמידי כיתה ז' בחטיבת ביניים באור עקיבא, שחרגה מכל גבול, מסעירה בימים אלו את ההורים בעיר ואת מערכת החינוך. בתמונה שצילמה תלמידה בת 12 במהלך הסדנה נראה לוח הכיתה ועליו נכתב בכותרות "מה הבנים רוצים?", "מה הבנות רוצות?" ומתחתיהן תיאורים מיניים בוטים.
2 צפייה בגלריה
מילים בוטות בסדנה לחינוך מיני באור עקיבא
מילים בוטות בסדנה לחינוך מיני באור עקיבא
מונחים בוטים בסדנה השערורייתית
האם שנדהמה מהתוכן השערורייתי שהועבר לבתה כתבה ברשתות החברתיות: "תודה למערכת החינוך בישראל שזה מה שהיא דואגת להעביר לתלמידי כיתות ז' במסגרת שיעור חינוך מיני. הבת שלי הייתה מזועזעת, היא הרגישה מוטרדת וחשופה ולא האמינה למה ששמעה וראתה. אני שואלת, איך ייתכן כזה דבר? מי החליט עבורי ועבור הבת שלי שזה הזמן לחשוף אותה לתכנים כאלה? למה אף אחד לא שאל אותי או ביקש את אישורי? הילדים נחשפו בעל כורחם למושגים בוטים. מה עשיתם בזה? גרמתם להם להסתכל על בני המין השני כאובייקט מיני? לעודד תלמידים לצפות בפורנו, זה לא חינוך מיני!
"זה לא חינוך מיני, זאת הטרדה. אני בעד לחשוף ולשתף, ותמיד מדברת עם המתבגרת שלי על זה, אבל יש גבול, הם בני 12. פצעתם את הנפש הטהורה של הילדים שלנו. אין לי דרך להסביר עד כמה אני מזועזעת. מקווה שמשרד החינוך ישנה ומהר את התוכנית המחרידה הזו".
בחטיבת הביניים שבה התקיימה הסדנה שלחו מכתב להורים המודאגים בו נכתב בין השאר: "הורים יקרים, ההנהלה וצוות בית הספר מצטערים ומזועזעים מהאופן שבו התנהלה הסדנה. מדובר בסדנה המוכרת על ידי משרד החינוך ועוסקת בנושא חשוב של חיזור והצבת גבולות".
"לצערנו, בשלוש מהכיתות שבהן הועברה הסדנה על ידי אותה מנחה, התנהלה הסדנה באופן בוטה, חריג ולא מותאם לגיל. אנו מבינים את הזעזוע והתסכול והוא משותף גם לנו.
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה
כיתה ריקה
בית הספר הביע זעוזע
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"עלינו לציין שבחירת הסדנה נעשתה בקפידה, בדקנו את התכנים ואת הגדרת הסדנה ונערך תיאום ציפיות. שאלנו ודיברנו עם צוות המנחים. יועצת בית הספר עברה את הסדנה בעצמה ויצאה בתחושה שהיא טובה וחשובה. לצערנו לא זה מה שארע אתמול.
"צוות בית הספר התחיל לבדוק לעומק את הפרטים בכל הכיתות, ניהל שיח עם הורים רבים ותלמידים רבים. הבוקר יועצת השכבה ומנהלת החטיבה נכנסו לכל הכיתות כדי לאוורר רגשות, לאתר את רמת הפגיעות ולהבין לעומק מה ארע בדיוק.
אתמול בערב מנהלת החטיבה שוחחה עם מנהלת התוכנית ודרשה תשובות. לצערנו, לתפיסתה הסדנה מותאמת ומשיגה את מטרותיה. הנהלת בית הספר והיועצות התכנסו הבוקר לדון באמצעים נוספים שבעזרתם נוכל לדאוג שדבר כזה לא יקרה שוב ולטפל במעגלי הפגיעות שיאותרו. מדובר בכשל שנבע מהסתמכות על תוכנית מוכרת, אנו מתנצלים ומבקשים מכם ליידע אותנו בכל בעיה שתחושו מילדיכם בעקבות הסדנה".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור מאוד. שר החינוך הורה על עצירת כל התוכניות של הספק מיידית בנוסף לעריכת שימוע בהקדם. נערך בירור ותחקיר מעמיק ברמת המחוז והמטה - כיצד הגיעו מדריכים לשיח אסור שכזה.
"המחוז מטפל בילדי בית הספר בעזרת הפיקוח הכולל והשירות הפסיכולוגי ייעוצי אשר מקיימים הבוקר שיח בכיתות עם התלמידים והתלמידות שנכחו במפגש. בנוסף, גם השירות הפסיכולוגי חינוכי ברשות מזמין הורים המעוניינים בשיח בנושא להיות עימו בקשר. המשרד ירענן בפני מנהלי מוסדות החינוך את ההנחיות בחוזר מנכ"ל בנושא שילוב תוכניות חינוכיות חיצוניות על מנת שמקרים מעין אלו לא ישנו בעתיד. כל הכשלים במקרה יתוחקרו ויתוקנו".