בשיתוף נובו נורדיסק
בעבר, סוכרת מסוג 1 או סוכרת תלויה באינסולין, הייתה קשורה בעיקר לילדים ובני נוער, בעוד שסוכרת מסוג 2 או סוכרת שאינה תלויה באינסולין, הייתה קשורה בעיקר במבוגרים. עם זאת, בשנים האחרונות, הגבולות בין שני סוגי הסוכרת הללו טשטשו. כיום יותר ויותר ילדים מפתחים סוכרת מסוג 2, יש גם מקרים של מבוגרים שמפתחים סוכרת מסוג 1.
למעשה, כ-50% מהאנשים, מפתחים סוכרת מגיל 20 ומעלה. הגורמים לשינוי זה אינם ברורים לגמרי אך ייתכן שהם קשורים לשינויים באורח החיים המודרני, כגון עלייה בשכיחות ההשמנה, חוסר פעילות גופנית וגורמים סביבתיים אחרים. התוצאה של השינויים הללו היא שסוכרת הפכה למגיפה עולמית, ויש לה השפעה משמעותית על בריאותם של אנשים בכל הגילאים.
צפו בפודקאסט המצולם

מהן פריצות הדרך הטיפוליות מהשנים האחרונות?
כיום יש לנו מערכות חדשות שנקראות סנסורים, מעין מכשירים קטנים בסוגים שונים, שיודעים לבדוק רמות סוכר כל חמש דקות, לאגור את הנתונים ואפילו לשדר אותם למשאבת אינסולין. את הנתונים אפשר לשדר גם לרופא, שלא חייב להיות מול המטופל, וכך לאפשר לו לעקוב ולטפל גם מרחוק.
כדי לשמוע על החידושים וההמצאות הנוספות, אנחנו מארחים בפודקאסט הפעם, לצד פרופסור איתמר רז, ד"ר זועבי עבד-אל-האדי מנהל מערך הסוכרת במנהלת העמקים במחוז הצפון
האזינו


למידע נוסף נא לפנות לרופא המטפל
בשיתוף נובו נורדיסק
פורסם לראשונה: 16:36, 20.12.23