פחות מ-24 שעות אחרי מדליית הזהב ההיסטרית וההיסטורית, האלוף האולימפי הטרי, ארטיום דולגופיאט, ואנשי הוועד האולימפי הישראלי, ערכו הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
מתעמל המכשירים עשה היסטוריה אתמול באולם ההתעמלות בטוקיו וזכה במדליית זהב אדירה בגמר תרגיל הקרקע - הראשונה של ישראל בהתעמלות והשלישית סה"כ של המשלחת בטוקיו 2020. זו הייתה גם המדליה ה-12 של ישראל במשחקים האולימפיים.
2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
"שמח שיש לידי כל כך הרבה אנשים שאוהבים אותי". דולגופיאט
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
השער הראשי של "ידיעות אחרונות" מהיום
השער הראשי של "ידיעות אחרונות" מהיום
השער הראשי של "ידיעות אחרונות" מהיום
"אני מודה על כל התמיכה", פתח דולגופיאט את מסיבת העיתונאים. "בלי האנשים שהאמינו בי זה לא היה קורה. אני שמח שיש לידי כל כך הרבה אנשים שאוהבים אותי. המשפחה שלי, המאמנים שלי, אדם הפיזיותרפיסט שפשוט מתקן אותי כל פעם מחדש. היו כל כך הרבה תחרויות בהן לא ידעתי איך אני עומד על הרגליים והוא טיפל בי".
"באתי לאולם בגיל 6. ראיתי ילדים עושים סלטות ורציתי גם", שחזר דולגופיאט את תחילת הדרך. "כשעליתי לישראל בגיל 12, כולם היו מבוגרים ממני. ההורים שלי שמו לי מטרות. היו הרבה אנשים שפנו אליי בגיל 6 ואמרו לי תיקח אותנו לאולימפיאדה ונסחוב לך את התיק. בא לי לבכות כשאני נזכר בזה. ראיתי שהילדים בארץ מהמועדונים צפו בי בתרגיל. מאוד התרגשתי מזה. אני מאחל לכולם שיצליחו. אני לא עוצר כאן. אני עם הפנים לפריז ורוצה להצליח גם שם".
דולגופיאט נשאל על המיסוי הגבוה שיצטרך לשלם ממענק הזכייה במדליה והושיב: "אני אפילו לא יודע מה המענק. מעניין אותי בכמה מדליות אזכה, לא כמה כסף אקבל. החלום שלי היה להשיג את המדליה. כל מה שקורה מסביב זה רק בונוס".
ומה יקרה כשיהפוך כעת לסלב? "האמת, אני לא יודע מה יהיה שאחזור לארץ, עד עכשיו לא הייתי כל כך מוכר. אני רוצה להמשיך להיות צנוע כמו שאני ולא לחשוב על הדברים שמסביב, פשוט לעשות את העבודה שלי ושלנו", הודה דולגופיאט.
יו"ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי, החמיא לאלוף האולימפי: "אני מברך את ארטיום וצוותו, הוא עשה היסטוריה. ראינו אותו מנצח כמו אלוף אולימפי אמיתי, אהבנו כל רגע. ראינו שהוא פחות מרוצה מהתרגיל שעשה, אבל זה האופי שלו. ידענו וידעתי שארטיום יביא זהב. האמנו בו מהרגע הראשון והוא ביצע את זה בצורה מדהימה".
פורסם לראשונה: 08:12, 02.08.21