בשיתוף הטוטו
שם: אילאי חיים
גיל: 14
מקום מגורים: אשקלון
ענף: טניס
איך הגעתי לספורט הזה: "בגיל חמש אחי ואני היינו בחוג שחייה, הבריכה נמצאת ליד מגרש הטניס והיינו הולכים עם אמא לראות אחרי החוג אנשים משחקים. כשראיתי את הבוגרים משחקים התלהבתי מאוד והתאהבתי במשחק. בגיל תשע עברתי לנבחרת והתחלתי להתחרות".
אילאי מסביר כי "בספורט כמו כדורגל וכדורסל ההצלחה היא כקבוצה. לעומת זאת בטניס כל האחריות היא עליי. אם אני מצליח זה בזכות עצמי ואם אני מפסיד אז אני גם אחראי להפסד. הטניס שינה אותי במשמעת העצמית שלי ובחוסן המנטלי".
3 צפייה בגלריה
אילאי חיים, טניס
אילאי חיים, טניס
אילאי חיים
(צילום: גדי קבלו)
הישגים בולטים: אילאי מדורג במקום השני בישראל לגילאי 14, זכה במקום הראשון תנחומים ובמקום השני בזוגות בתחרות ארצית לגילאי 16 (כשהוא בן 14 בלבד) ובנוסף, זכה פעמיים במקום הראשון זוגות בתחרויות של Tennis Europe, זכה גם במקום ראשון בתחרות ארצית חנוכה.
כמה אני מתאמן: "היום אני מתאמן בין 5 ל-6 אימונים בשבוע. היכולות שצריך בשביל להיות טניסאי טוב הן דבר ראשון מנטליות, אתה חייב להיות חזק בראש. ובנוסף, צריך כוח מתפרץ, שרירים בידיים וברגליים כי לפעמים במשחק טניס אתה לא יכול לדעת תוך כמה זמן הוא יגמר. רוב החיים שלי אני משקיע בטניס בשביל לבנות את הקריירה שלי כשאהיה גדול".
מה החלום: "החלום שלי הוא להיות ספורטאי מצטיין. אני רוצה להשתתף בתחרות ITF שזו תחרות טניס עולמית ולייצג את נבחרת ישראל בגביע דיוויס".
3 צפייה בגלריה
אילאי חיים, טניס
אילאי חיים, טניס
"החלום שלי הוא להיות ספורטאי מצטיין"
(צילום: גדי קבלו)
דבר המומחים: "לאילאי יש נתוני פתיחה טובים לטניס", אומר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון, "להערכתי, הוא יכול להצליח". השייטת האולימפית ורד בוסקילה מוסיפה ואומרת: "אני לא בטוחה שאנשים בבית מבינים את המשמעות של להיות ספורטאי הישגי, תחרותי, מהפריפריה. הגישה גם למתקנים וגם למאמנים היא קצת יותר מוגבלת ובמקרה של אילאי אנחנו רואים שגם הוא וגם המשפחה שלו עושים מאמצים מאוד גדולים כדי לתת לו את התנאים הטובים ביותר".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
דבר המומחים
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו