בשיתוף הטוטו
שם: יונתן מלול
גיל: 15
מקום מגורים: קיבוץ עמיר
ענף: כדורסל
איך הגעתי לספורט הזה: "הכול התחיל בגן. אהבתי להשתולל, לעשות ספורט. בכללי, התחברתי יותר לכדורסל, לענף", משתף יונתן. "אמנם תמיד הייתי גבוה יותר מחברים שלי, אבל לא דחפו אותי לשחק. עשיתי את זה מעצמי".
יונתן, שמתחבר לקבוצתיות במשחק, אומר: "אני נורא מתחבר ל-"כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם". לא משנה מה, תמיד יש לך חברים ויש על מי לסמוך, וגם אם לא הולך לך, הם ידחפו אותך ויגידו שהכול בסדר".
"עד לפני כשנה, שיחקתי במקום שאני גר בו, אבל המאמן עזב וזה גרם לי להגיע להחלטה שאני צריך לעבור מקום. חיפשתי מקום שיוכל לעזור לי להשתפר בכדורסל ומצאתי את פנימיית גלבוע מעיינות. עזבתי את הבית של ההורים שלי ועברתי לגור בפנימייה בה אני משחק היום.
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 יונתן מלול כדורסל
טופ טאלנט 2 יונתן מלול כדורסל
יונתן מלול
(צילום: שרון צור)
"החיים בפנימייה הם חיים שגרתיים. אני מסדר את החדר, אני שוטף כלים, אני מקפל כביסה. לא ידעתי שאני מסוגל להתמודד עם עצמי לבד ולדאוג לעצמי כל הזמן. אני חושב שהתבגרתי הרבה בהבנה שלי בחיים, איך לדאוג לעצמי, איך להיות אחראי".
הישגים בולטים: "לפני כמה שבועות, שיחקנו במעמד רבע גמר גביע המדינה לנערים א' וניצחנו ועלינו לחצי הגמר. שנה שעברה, הייתי בנבחרת ישראל עד גיל 15, השתתפנו בטורניר המכביה, שם זכינו מקום שני".
כמה אני מתאמן: "אני מתאמן כל יום. בפנימייה אנחנו אוכלים מסודר והולכים לישון מוקדם. בנוסף אני נמצא יחד עם שחקנים נוספים שהגיעו כדי להיות שחקנים טובים יותר וזה נותן הרבה מוטיבציה. גם באימונים וגם במשחקים".
מה החלום: יונתן רוצה לשחק ביורוליג "ולהגיע הכי רחוק שאוכל", כדבריו. "אני מאחל לעצמי להיות שחקן טוב, מרכזי, ולאן שאגיע, שאצליח שם".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 יונתן מלול כדורסל
טופ טאלנט 2 יונתן מלול כדורסל
"מתחבר ל-'כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם'"
(צילום: שרון צור)
דבר המומחים: "זה נראה כאילו יונתן מאוד יודע מה נכון עבורו. הוא נחוש, הוא רציני, הוא מקבל החלטות לא פשוטות, כמו לעזוב את הבית ולהיות רחוק מהבית, להיות בפנימייה", מדגישה השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "זה מצביע על כך שיש לו את מה שצריך כדי להסתדר עם כל מה שיבוא וזו תכונה מאוד מאוד חשובה בספורט".
"ההחלטה שלו לשנות את החיים ולעשות אימונים בפנימייה וגם לדעת להתמודד עם הרבה דברים שהוא צריך לעשות לבד, אני חושב שזה עוזר לו אחר כך במשחק", אומר השחקן האולימפי אלכס אברבוך.
מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון אומר: "יונתן שחקן נבחרת עד גיל 15. הוא בין 12 השחקנים כנראה הטובים בארץ בגילו ואני מעריך שיונתן יכול להיות שחקן טוב והוא ראוי להיות טופ טאלנט".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו