בשיתוף הטוטו
שם: שירה ברנט
גיל: 16
מקום מגורים: תל אביב
ענף: קיאקים אולימפיים
איך הגעתי לספורט הזה: "עליתי לארץ לפני שלוש וחצי שנים מלוס אנג'לס ושחיתי שם כבר כשהייתי ילדה קטנה. כשעליתי לפה, בית הספר הציע תוכנית בקיאקים אולימפיים. נחשפתי לספורט והתלהבתי. משם, הכול התחיל.
"במים אני מרגישה תחושה של שלווה, שלא מרגישים בכל ספורט. אני לא מרגישה שלווה כשאני רצה או כשאני שוחה. זה אחד הדברים שמוסיפים לאהבה שלי לספורט הזה".
הישגים בולטים: אלופת ישראל לנוער בקטגוריית נערות k1-1000m לשנת 2022. בנוסף, שירה מדורגת במקום ה-25 בעולם.
3 צפייה בגלריה
שירה ברנט
שירה ברנט
שירה ברנט
(צילום: אביגיל עוזי)
כמה אני מתאמנת: "תוכנית האימונים שלי כוללת 11 אימונים בשבוע, 7 אימוני מים, 4 אימונים של ריצה או שחייה. אני באה ל-3 אימוני בוקר ו-4 אימוני צהריים", מפרטת שירה על שגרת האימונים האינטנסיבית, "באימוני הבוקר, מתחילים לחתור ב-6. אנחנו חוזרים, עושים קצת חדר כושר, ואחרי זה הולכים לבית ספר".
שירה מדגישה שכדי להיות חותרת טובה נדרשת השקעה רבה. "צריך לעשות את הטכניקה הנכונה", היא אומרת ומוסיפה: "תכונות האופי שעוזרות לי הן התמדה, להמשיך גם כשקשה. המנטליות שלי היא מראש לא לוותר וזה עוזר גם באימונים וגם בתחרויות".
"הרבה פעמים אני לא יכולה להיפגש עם חברים כי יש לי אימון וזה קורה הרבה. לצאת למסיבות או להישאר מאוחר בערב אני לא יכולה כי יש לי אימון בוקר. אני מרגישה, שלפעמים, אני מפסידה דברים, כמו את חוויית התיכון וזה באמת מבאס, אבל אני חושבת שזה שווה את המטרה".
מה החלום: "המטרה הגדולה היא להגיע לאולימפיאדה בלוס אנג'לס ב-2028. אני ממש מקווה שאני אגשים את החלום הזה".
3 צפייה בגלריה
שירה ברנט
שירה ברנט
שירה ברנט
(צילום: אביגיל עוזי)
דבר המומחים: "שירה עובדת קשה וגם נכון", מדגיש מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון, "כמו שספורטאי שרוצה להיות ספורטאי אולימפי צריך לעבוד. ולאן שהיא רוצה להגיע - ככה צריך לעבוד".
השייטת האולימפית ורד בוסקילה אומרת: "היא מדברת על המאבק הזה או האתגר הזה כתיכוניסטית צעירה, בין החברים והמסיבות לבין האימונים והתחרות, ואני חושבת ששירה עושה את זה בצורה מאוד מאוד יפה, את המעברים ואת האיזון".
"היא חייבת לחזור ללוס אנג'לס", אומר הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך, "להצליח להגיע שם להישגים ולייצג את מדינת ישראל. אני חושב שזה אחד הנושאים שמושך את האתלט לעשות הישגים – המטרה".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו