יתוף הטוטו
שם: ירדן מנטל
גיל: 16
מקום מגורים: כפר סבא
ענף: קפיצה במוט
איך הגעתי לספורט הזה: "לפני ארבע שנים אמא שלי שמעה על חוג אתלטיקה וחשבה שזה יתאים לי לשגרת היום כי הייתי באקרובטיקה לפני כן. נרשמתי לחוג, הגעתי למאמן, והוא לפי הגוף שלי ולפי מה שעשיתי בעבר, החליט שקפיצה במוט זה יהיה הענף שהכי יתאים לי. זה היה מגניב בעיני כי זה ענף מאוד מרשים באתלטיקה והתאהבתי בזה כבר מהשנייה הראשונה. מהר מאוד נכנסתי לקבוצה ומצאתי את עצמי בשגרת אימונים אינטנסיבית".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 ירדן מנטל קפיצה במוט
טופ טאלנט 2 ירדן מנטל קפיצה במוט
ירדן מנטל
(צילום: אלי דסה)
ירדן משתפת שגילתה את יכולת ההתמודדות שלה תחת מצבי לחץ. "אני יודעת להיעזר באנשים הנכונים סביבי בשביל להישאר עם רגליים על הרצפה. גם ברגעים הגבוהים בקריירה וגם בנמוכים, להישאר מאופסת עם הערכים שקיבלתי מהבית".
הישגים בולטים: שיאנית ישראל עד גיל 18, מקום ראשון במכביה בשנת 2022 ובשנת 2021 דורגה בתוצאה הכי טובה בעולם לגילאי ילדות (3.95 מטרים).
כמה אני מתאמנת: "היום אני מתאמנת 12 פעמים בשבוע והאימונים שלנו מתחלקים לכוח, סיבולת שריר וריאה וטכניקה. במכביה 2022 נחתי לא טוב על הברך וקרעתי שלוש רצועות. זה שיקום מאוד קשה. קשה מנטלית ופיזית, מאוד כואב. אבל אני חושבת שהפציעה הזאת לימדה אותי על עצמי בתור ספורטאית כמה אני רוצה את זה", משתפת ירדן, "כשאת נמצאת באתלטיקה, כשאת עובדת, כשיש לך הישגים, יש תחושת ביטחון עם עצמך שאת לא יכולה להשיג בשום מקום. את מרגישה מה את שווה, עבדת קשה והשגת משהו".
מה החלום: "החלום זה האולימפיאדה, חד משמעית. זה עוד רחוק, יש עוד המון עבודה, אבל לשם אני שואפת ואני מאמינה שאני בסוף אצליח להגיע לשם. כרגע אני מתאמנת לאליפות אירופה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 ירדן מנטל קפיצה במוט
טופ טאלנט 2 ירדן מנטל קפיצה במוט
"כשיש לך הישגים, יש תחושת ביטחון עם עצמך שאת לא יכולה להשיג בשום מקום"
(צילום: אלי דסה)
דבר המומחים: "פציעה היא חלק מהחיים של כל ספורטאי וספורטאית, בטח ובטח ברמות הגבוהות, התחרותיות, ההישגיות", אומרת השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "עצם זה שירדן החליטה שהיא ממשיכה ומתמודדת עם השיקום ורוצה להגיע לאולימפיאדה מעיד כמה היא חזקה ורוצה את זה".
"אני שמח, קודם כל, שאישה, בחורה, עוסקת בענף הזה", אומר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון ומוסיף: "היא בנויה לזה, היא ערוכה לזה, היא הגיעה כבר להישגים. שירדן תעבוד נכון והיא יכולה להגיע לאולימפיאדה בענף הספציפי הזה".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
דבר המומחים
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו