בשיתוף הטוטו
שם: נעמה קרני
גיל: 14
מקום מגורים: קיבוץ סער
ענף: ג'ודו
איך הגעתי לספורט הזה: "אחי הגדול התחיל בג'ודו ורציתי גם. אז התחלתי בגיל ארבע וחצי ומגיל תשע אני משתתפת בתחרויות ארציות", מספרת נעמה.
נעמה מדגישה ש"מה שמייחד את ענף הג'ודו אלו הערכים שאנחנו לומדים מגיל צעיר: צניעות, אומץ, יושר, כבוד וזה פוגש אותך בסופו של דבר גם בחיים וגם על המזרון".
"כשאני מנצחת זאת הרגשה של שמחה. כי העבודה משתלמת. אבל לפעמים היריבה יותר טובה ממך ולפעמים פשוט לא היית מספיק טובה או שעשית טעויות ולומדים מהדברים ומתחזקים. כדי להיות טובה בג'ודו את צריכה להאמין בעצמך, לדעת איפה החוזקות שלך ואיפה החולשות שלך. המדליה היא בונוס, אבל הדרך היא הכי שווה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 נעמה קרני
טופ טאלנט 2 נעמה קרני
נעמה קרני
(צילום: יאיר שגיא)
הישגים בולטים: סגנית אלופת ישראל במשקל עד 52 ק"ג לשנת 2022, זכתה במקום הראשון בתחרות בינ"ל שהתקיימה בחיפה והגיעה למקום החמישי באליפות סלובניה הפתוחה ב-2021 וכן באותה שנה הגיעה למקום שלישי באליפות ישראל בקטגוריית גיל שלה. נעמה גם התקבלה לאקדמיה למצוינות בוינגייט חרף גילה הצעיר (בענף הג'ודו נכנסים לאקדמיה מכיתה ט').
כמה אני מתאמנת: "אני נמצאת באקדמיה למצוינת בספורט בוינגייט שזאת בעצם פנימיה לספורטאים מכיתה ז' עד יב' ואנחנו כל יום מתאמנים. אני קמה בבוקר עם גו'דו והולכת לישון איתו בלילה", משתפת נעמה בשגרה המאתגרת. "מה שקשה בג'ודו זה המנטליות. לא משנה אם את פצועה, הפסדת או ניצחת. צריך להמשיך".
מה החלום: "בעוד חמש שנים אני רוצה להיות בנבחרת הבוגרות ואני רוצה להיות בהמשך באולימפיאדה - זה החלום והמטרה שעומדים לנגד עיני".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 נעמה קרני
טופ טאלנט 2 נעמה קרני
רוצה להגיע לאולימפיאדה
(צילום: יאיר שגיא)
דבר המומחים: "קודם כל אם היא התקבלה לאקדמיה לג'ודו בוינגייט אז יש לנעמה את הכישורים להצליח", מדגיש מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון.
הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך אומר: "נעמה מאוד צנועה. היא מדברת על אומץ, על הצד המנטלי בספורט - שאלו הדברים שיכולים להביא אותה גבוה מאוד".
"נכון שהמדליה זה הרגע הזה שכולנו מחכות לו, אבל בסוף מה שחשוב באמת זאת הדרך. זאת פילוסופיית חיים מאוד מעניינת וזה מצביע כנראה על התפתחות מאוד מדויקת ונכונה של ספורטאית", מדגישה השייטת האולימפית ורד בוסקילה.
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו