טוני רומו, הקוורטרבק המפוספס של דאלאס וכיום אחד הפרשנים הגדולים בספורט האמריקאי, אמר לפני הקרב הלילה (ראשון) בין טום בריידי לפטריק מהומס שהוא "מזכיר מה היה יכול להיות אם מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס היו משחקים זה מול זה". השוואה מעניינת, שחטפה ביקורות רציניות ברשתות החברתיות, אבל אפשר להבין את קו המחשבה: הקוורטרבק הגדול בכל הזמנים מול מי שאמור לרשת אותו ואולי להתעלות עליו. כמובן שמדובר בראייה ההיסטורית, כי במציאות הנוכחית מהומס כבר עקף מזמן את בריידי – ונתן עוד הוכחה בקרב הישיר.
האלופה קנזס סיטי (1:9) קיבלה את מהומס – ולא פחות ממנו, את התופס הפנומנלי טייריק היל – בערב ענק, והצ'יפס ניצחו בחוץ את טמפה ביי (5:7) 24:27, הפסד שלישי בארבעה משחקים לקבוצה של בריידי שתארח את הסופרבול ולא נראה שתגיע לשם. אמנם בריידי סיפק רבע אחרון בדיוק כמו שהוא יודע, עם ניסיון קאמבק מפואר, אבל לא נראה שהבאקנירס בטופ האמיתי של הליגה.
4 צפייה בגלריה
ממשיך הדרך. טום בריידי ופטריק מהומס
ממשיך הדרך. טום בריידי ופטריק מהומס
ממשיך הדרך. טום בריידי ופטריק מהומס
(צילום: רויטרס)
אבל למה להתעכב על בריידי? החיבור בין מהומס לידיים האמינות והרגליים הבולטות של היל היה פשוט חולני. כבר במחצית הראשונה היל תפס יותר מ-200 יארד, וסיים עם 269 ושלושה טאצ'דאונים. אחד מהם, על 75 יארד, היה מטורף: התותח ביד של מהומס העיף את הכדור על פני מרחק עצום 61.6 יארד לפני שמצא את המטרה והאנדזון. המחצית השנייה הייתה רגועה יותר עבור השניים, אבל הכדור האחרון שמהומס מסר כדי להבטיח דאון ושהכדור לא יחזור לבריידי היה כמובן להיל.
בריידי דייק ב-106 יארד לידיים של השותף הוותיק רוב גרונקובסקי, ומסר ברבע האחרון שני טאצ'דאונים למייק אוואנס (סיים עם 345 יארד, 3 טאצ'דאונים ו-2 חטיפות). מהומס היה נקי עם 3 טאצ'דאונים ו-462 יארד ב-37 מ-49. אם אתם מקבלים את האנלוגיה של רומו, אז לברון היה גדול על ג'ורדן (אם כי קיבל עזרה רצינית מהיל, שהרוויח את הזכות למטאפורה משלו).
4 צפייה בגלריה
טייריק היל
טייריק היל
היה נהדר. טייריק היל
(צילום: רויטרס)
עד למשחק האדיר הזה, בליגה דיברו רק על דבר אחד: מה שקרה לדנבר. הברונקוס (7:4) עלו למשחק הביתי מול ניו אורלינס (2:9) בתור הקבוצה הראשונה בתולדות הליגה שמגיעה ללא קוורטרבק. מה ששמעתם. שלושת הקוורטרבקים של הקבוצה שהו ללא מסכה ליד שחקן הברונקוס שנדבק בקורונה, ונאלצו להיכנס לבידוד. הברונקוס ניסו לרשום חבר בצוות האימון של הקבוצה כקוורטרבק בגלל ההיכרות שלו עם התרגילים, נענו בשלילה, ונאלצו לשים את הכדור בידיים של קנדל הינטון – תופס מסגל האימונים של הקבוצה ששיחק בתפקיד בשלוש העונות הראשונות שלו בקולג'.
כמובן שזה היה מופרך מדי בשביל להפוך לסיפור סינדרלה. הינטון לא היה רלוונטי, נחטף פעמיים ודייק במסירה אחת בלבד מתשעה ניסיונות (13 יארד), הברונקוס סיימו עם 112 יארד עלובים של התקפה, ולמרות שטייסום היל (בעצמו מחליף של דרו בריז הפצוע) היה חלש למדי מהצד השני, ניו אורלינס פירקה את דנבר 3:31.
4 צפייה בגלריה
 קנדל הינטון
 קנדל הינטון
קוורטרבק בהפתעה. קנדל הינטון
(צילום: רויטרס)
ולמבזק איבודים: אחרי שדרק קאר נתן הופעה אדירה בהפסד הצמוד לקנזס סיטי בשבוע שעבר, שהזכירה קצת מהימים היפים (שלא היו כ"כ מזמן...), הקוורטרבק של לאס וגאס (5:6) גמר את הקבוצה שלו בהפסד 43:6 באטלנטה (7:4). ארבעה איבודי כדור זה משהו שקורה פה ושם בליגה, אבל בדר"כ הקוורטרבק מגיע ל"הישג" במסירות שלו שנחטפו. הפעם קאר נחטף פעם אחת, אבל שמט עוד שלושה כדורים בהופעה מזעזעת. קרוליינה (8:4) הפסידה 28:27 במינסוטה (6:5), אבל גיבור המשחק היה שלה – ג'רמי צ'ין, שבשתי התקפות רצופות של היריבה, תוך עשר שניות על שעון המשחק, החזיר כדורים אבודים לטאצ'דאון. אם ההתקפה של קרוליינה הייתה יעילה כמו ההגנה, היא גם הייתה מנצחת.
אחרי שדטרויט נפרדה מהמאמן מאט פטרישיה והג'נרל בוב קווין בעקבות ההידרדרות של הקבוצה, ג'קסונוויל (10:1) סיימה את ההתקשרות עם הג'נרל-מנג'ר דייב קולדוול בעקבות ההפסד העשירי ברציפות, 27:25 בקליבלנד (3:8). דרק הנרי שעט על 178 יארד והשיג שלושה טאצ'דאונים ב-26:45 הענק של טנסי (3:8) באינדיאנפוליס (4:7), קרב פנימי ב-AFC דרום שהעלה את הטייטנס לראש הבית.
4 צפייה בגלריה
דניאל ג'ונס מקבל טיפול
דניאל ג'ונס מקבל טיפול
עוד פציעה לג'טס. דניאל ג'ונס מקבל טיפול
(צילום: רויטרס)
הג'טס (11:0) עדיין ללא ניצחון אחרי הופעה ביתי מביכה ב-20:3 למיאמי (4:7), ואל תחשבו שה-17:19 של הג'איינטס (7:4) בסינסינטי (8:2:1) משפר במשהו את מצב הפוטבול בניו יורק: הקוורטרבק דניאל ג'ונס קרע ככל הנראה את שריר הירך האחורי, מה שאמור להחזיר את הג'איינטס מוכי הפציעות לאזורים שהג'טס מכירים היטב.
קאם ניוטון שוב היה גרוע מאוד עבור ניו אינגלנד (6:5), עם 84 יארד במסירה (נחטף פעמיים) אבל הפטריוטס השיגו ניצחון מרשים על אריזונה (5:6), 17:20 בזכות טיל מהרגל של ניק פולק על הבאזר – בעיטה של 50 יארד. גם סן פרנסיסקו (6:4) סיימה בניצחון יפה בזכות בעיטה בשנייה האחרונה, כזו מ-42 יארד של רובי גולד שהביאה לה 20:23 בלתי צפוי בלוס אנג'לס על הראמס (3:7).
עוד הערב: באפלו (3:8) – צ'ארג'רס (8:3) 17:27, גרין ביי (3:8) - שיקגו (6:5) 25:41. הלילה: פילדלפיה – סיאטל. בגלל מכת הקורונה בבולטימור, המשחק שלה בפיסטבורג נדחה שוב ויתקיים ביום שלישי.