כמו רבים וטובים בספורט ומחוצה לו, רוביניו נפל לקלישאה הכי בנאלית. האויב הגדול ביותר של האדם זה הוא עצמו.
הרקע של החלוץ הברזילאי בן ה-37 ששמו המלא הוא רובסון דה סוזה, ידוע לכולם. כבר בגיל פחות מ-18 הוא התחיל לקבל השוואות לפלה, שנחשב עדיין על ידי מומחים לכדורגלן הטוב ביותר בכל הזמנים, וזאת בשל מספר השערים הרב שכבש. יותר מ-20 שערים בממוצע בארבע עונותיו הקנו לו את הכרטיס לאירופה, שכלל בראשיתו עגינות קצרות בריאל מדריד ובמנצ'סטר סיטי.
1 צפייה בגלריה
רוביניו
רוביניו
רוביניו
(צילום: Gettyimages)
בבלאנקוס רוביניו היה שחקן חשוב במערכה ועזר לקבוצתו לזכות בשתי אליפויות. תוך כדי, הוא גם הוליך את ברזיל לזכייה בקופה אמריקה 2007, כשהבקיע 6 שערים ואף נבחר למצטיין הטורניר. באנגליה, לעומת זאת, חלה ירידה תלולה בכושרו וממוצע השערים ירד בצורה דרמטית. רוביניו חזר לסנטוס כמושאל כדי ליטול חלק במשחקי המונדיאל שנערך ב-2010 בדרום אפריקה.
אחרי הטורניר המשיך רוביניו למילאן וזכה איתה באליפות בעונתו הראשונה. כמו בקבוצותיו הקודמות באירופה הוא היה שחקן חשוב אך לא הכוכב הגדול. מ-2012 ואילך חלה ירידה ניכרת בכושרו והוא התחיל בנדידה מתמדת, שכללה מספר חזרות לברזיל ומעבר לטורקיה ולסין. בסופו של דבר, ניתן לקבוע כי הוא היה שחקן סביר וזהו זה. ממש רחוק מהפוטנציאל הגדול שהיה לו בנעוריו.
בנוסף לכל זאת, צל כבד יוטל על הקריירה שלו. ביהמ"ש העליון באיטליה הרשיע אותו ב-2018 באונס של מהגרת אלבנית. הערעור לא עזר ובקרוב מאוד ייכנס לכלא, כשהעונש המירבי במדינה הוא 9 שנות מאסר. כנראה שיום הולדתו שחל השבוע, יהיה האחרון בתקופה הקרובה כאדם חופשי. המסר די חד וברור: אם לא תשמור על רמה נאותה של מקצוענות וחיים ספורטיביים מחוץ למגרש, זה יחזור אליך במגרש וההיפך. בכלל, נראה שהרבה שחקנים ברזילאים בעבר ובהווה היו בסרט הזה.
רונאלדיניו הסתבך בפלילים בשנה האחרונה, אדריאנו החלוץ הצטרף לכנופיית פשע לאחר שפרש (וכששיחק, סולק מאינטר בשל הרגלי האלכוהול) שלו ואפילו רונאלדו הברזילאי שכיכב במונדיאל 2002 נתפס כשחקן פעיל משתתף באורגיה קבוצתית. מי שצריך לשים לב לכך זה ניימאר, אותו חנך רוביניו כשהיה שחקן צעיר ומבטיח בעצמו. כדורגלן שמתעסק בכל מה שמסביב למשחק במקום להתמקד בשיפור מתמיד של היכולות, עלול לגמור רע את הקריירה. מישהו צריך להגיד לו את זה, לפני שיהיה מאוחר מדי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.