יאניס אנדטוקומבו הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, אין על זה שום ויכוח. שחקן ההגנה של השנה, ועוד מעט גם בק-טו-בק MVP). אפשר לצפות משחקן להתקרב יותר לאליפות בשלב הזה של הקריירה, אבל בזמן האחרון אני נתקל בביקורות קשות מאוד כלפיו. ריצ'רד ג'פרסון, אחד הפרשנים המוערכים ב-ESPN, אף הקצין וקרא לו "פיפן", בטענה שיאניס צריך ג'ורדן - כן, MVP של הליגה, שחקן ברמה כזו גבוהה, טופ 5 בליגה - כדי שיעזור לו. כלומר, הטענה היא שהוא לא יכול להיות השחקן המוביל לקבוצת אליפות.
תסתכלו טוב טוב על הליגה: ללברון יש את אנתוני דייויס, לקוואי את פול ג'ורג', ואפילו לוקה דונצ'יץ' יכול לבנות קדימה על קריסטפס פורזינגיס. ליאניס אין מספר 2 מספיק טוב כדי לזכות באליפות. קריס מידלטון של מילווקי הוא במקסימום, בפריים שלו, מספר 3 בקבוצת אליפות טובה.

2 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
(צילום: AP)

תחשבו טוב על כל מספרי 2 ומספרי 3 בקבוצות אליפות ב-10 השנים האחרונות. קווין לאב, קליי תומפסון, דריימונד גרין, קייל לאורי, כריס בוש, קוואי לנארד. יאניס אינו כל יכול. בליגה בה אתה חייב להיות חלק מסופר-טים כדי להגיע רחוק, או קבוצה ממש ממש עמוקה, מילווקי פשוט אינה כזו…
בלדסו הוא צ'וקר, ברוק לופז רק ברמה של חמישייה וממש לא יותר מזה, ווסלי מת'יוס לא יכול לקחת על עצמו משחקים, ג'ורג' היל מבוגר ודונטה דיווינצ'נזו ממש לא מנוסה. מה שאתם מקבלים זה קבוצה נורא מבולגנת, עם מאמן שכמה שהוא מוערך, מעולם לא לקח אליפות. הוא היה מאמן של קבוצה נהדרת אי שם ב-2014, שמה היה מיוחד בה? קבוצה מצוינת בעונה הרגילה, שלא מצליחה בפלייאוף… מזכיר לכם משהו?
יאניס חייב לעזוב את מילווקי עם סיום חוזהו בקיץ הבא אם הוא רוצה להיכנס לרשימה של הגדולים באמת, במקום להיות אחד מהרג'י מילרים-פטריק יואינגים-ג'ון סטוקטונים, שנשארו בקבוצה אחת כל הקריירה ולא זכו באליפות. הוא צריך להיות כמו לברון, דוראנט, ג'ייסון קיד. להעביר את יאניס בטרייד כבר הקיץ נראה על גבול הבלתי אפשרי, וגם מיותר. הרי אם יאניס רוצה ללכת לקבוצה גדולה עם השחקנים הנכונים על מנת לזכות באליפות, לא הגיוני שמיאמי או טורונטו (שתי האופציות הטובות ביותר עבורו) יוותרו על כל הצעירים למענו, כי אז יישאר לבד שוב…. שמעתי גם על האפשרות של גולדן סטייט ואני לא מתעלם מזה, אבל היא תצטרך לוותר על יותר מדי, וחוץ מזv, כשיש לך 4 חוזים גדולים של קרי, תומפסון, גרין ואנדרו וויגינס, אין לך מקום לעוד סופר-מקס.

2 צפייה בגלריה
אדבאיו מול אנדטוקומבו
אדבאיו מול אנדטוקומבו
אדבאיו מול אנדטוקומבו
(צילום: EPA)

טורונטו נורא מתאימה ליאניס: אחלה תרבות, הג'נרל-מנג'ר אולי הכי טוב בליגה, מאמן מצוין ואופי לאליפות. הדבר היחיד שנתון לשאלה זה איך הוא יתמודד עם פסקל סיאקם, שסובל מחוסר גיוון ביכולות שלו ויצטרך לעבור עמדה. אבל מיאמי בעיניי היא היעד המושלם: עיר נהדרת, שוק ענק, ג'ימי באטלר, השחקן היחיד שיכול לעצור אותו במזרח (באם אדבאיו), שחקנים צעירים, ג'נרל-מנג'ר ענק, מה לא? אני לא רואה סיבה אחת לכך שמיאמי לא תלך עליו בקיץ הבא.
הסוס השחור במרוץ, תופתעו או לא, זו דאלאס. בזמן האחרון אני שומע יותר מדי שמועות על לוקה ויאניס יחד. מבחינת התאמה, אין ספק שזה מושלם: אלי-אופ של לוקה ליאניס, ההגנה של יאניס עם ההתקפה של לוקה, פורזינגיס משחק בלי הכדור בצורה יעילה. זה מהלך שווה ערך למייקל והאקים, מג'יק ולארי או לברון ודוראנט. זה משהו שישבור את הליגה וישנה לעד את מה שאנחנו חושבים על כדורסל אמריקאי. חשבתם שקיי-די וסטף ביחד היו יותר מדי? תנסו לעצור את לוקה עם פיק-אנד-רול של יאניס, השם ירחם, מפחיד אפילו לחשוב על זה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.