הספורטאים הרוסים לא יוכלו להתחרות באולימפיאדת טוקיו הקרובה בקיץ 2021 תחת הדגל וההמנון של ארצם. כך נקבע היום (חמישי) לאחר שבית הדין הבינלאומי לבוררות בספורט קיצר מארבע שנים לשנתיים את ההשעיה שספגו הנציגים הרוסים בעקבות פרשת השימוש בסמים שהתפרסמה לפני מספר שנים.
הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט החליטה בשעתו להשעות את רוסיה מכל פעילות ספורטיבית לאחר שהתברר כי לפחות 70 ספורטאים במדינה צפויים לעמוד לדין בשל שימוש שלא כחוק בחומרים אסורים.
1 צפייה בגלריה
הדגל האולימפי ודגל רוסיה זה לצד זה
הדגל האולימפי ודגל רוסיה זה לצד זה
הדגל האולימפי ודגל רוסיה לאר יונפו זה לצד זה
(צילום: AP)
עוד באולימפיאדת ריו 2016 לא הורשו האתלטים והמשקולנים הרוסים להשתתף. לאחר מכן הם סולקו גם מאולימפיאדת החורף שהתקיימה בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה ב-2017.
כעת נמסר כי ההשעיה אמנם קוצרה, אך עדיין תקפה לטוקיו, שנדחו מ-2020 ל-2021 בגלל הקורונה, משחקי החורף בבייג'ינג 2022 ומעבר לכך הנבחרת הרוסית לא תוכל להשתתף במונדיאל 2022.
יש לציין שלא מדובר בכל הספורטאים הרוסים. אלו שלא הואשמו בשימוש בסמים יורשו להשתתף בתחרויות תחת דגל הוועד האולימפי הבינלאומי וההתאחדויות הבינלאומיות של הענפים. הסעיף הזה עשוי להיות תקף גם למונדיאל, אך הם יאלצו לשחק תחת דגל נייטרלי וללא ההמנון הרוסי.