עבור רוב אוהדי הכדורגל, מילאן הייתה ברוב שנותיה שם נרדף להצלחה. מועדון הפאר האיטלקי זלל תארים אירופיים עם קבוצות מרשימות ושחקנים שמוכרים בכל פה בעולם. בעשר השנים האחרונות מילאן מהווה שם נרדף לכישלון עם החלטות ניהוליות גרועות וסגל שחקנים לא מוכרים, מישהו אמר זלאטן איברהימוביץ'? בינתיים, בואו להכיר את סנדרו טונאלי.
השבוע הוחתם במילאן שחקן חדש ואלמוני (לאלו שאינם נושמים את הליגה איטלקית, כמובן), אבל כבר כעת מסומן כהבטחה הגדולה של נבחרת איטליה הצעירה והמתחדשת. הכישרון האיטלקי בן ה-20 עבר מברשיה שירדה השנה לליגה השנייה היישר למילאן המתקמבקת שסיימה את תקופת הפוסט-קורונה ללא הפסד עם המאזן הטוב ביותר באיטליה.
1 צפייה בגלריה
סנדרו טונאלי
סנדרו טונאלי
סנדרו טונאלי במדי ברשיה
(צילום: AP)
טונאלי עובר בהשאלה בסכום של 10 מיליון יורו עם אופציית רכישה ובונוסים נוספים על סך 25 מיליון יורו (35 מיליון יורו סך הכל). אך האם הוא השחקן שיחזיר את מילאן לקידמת הבמה? בשביל לענות על השאלה הזו צריכים ללכת קצת אחורה.
טונאלי החל את דרכו בכדורגל כבר גיל 7 כששיחק כקשר ב"אפרוחי מילאן", וחמש שנים מאוחר יותר עבר לשחק בברשיה כשהוא רק בן 12. הכישרון הצעיר המשיך בקבוצה מצפון איטליה והחל את הקריירה המקצועית שלו בקבוצה הבוגרת כבר בגיל 17, כשנכנס כמחליף במשחק ליגה בסרייה ב', ליגת המשנה באיטליה.
את עונת הבכורה שלו סיים עם 19 הופעות ליגה, בהן הוא רושם שני שערים ושני בישולים. בעונת 2018/19 כבר היה חלק אינטגרלי מהסגל של הקבוצה שסיימה במקום הראשון בליגת המשנה ועלתה לסרייה א', תוך שהוא כובש שלושה שערים ומבשל ארבעה. כבר אז סומן כהבטחה גדולה, כאשר במקביל הגיע עם נבחרת איטליה עד גיל 19 לגמר אליפות אירופה (שם הפסידו לפורטוגל בהארכה), תוך שהוא נבחר להיות חלק מקבוצת הטורניר.
בברשיה שיחק טונאלי כקשר אמצע הגנתי, כאשר בשלוש ההופעות שלו בנבחרת איטליה הבוגרת, רוברטו מנצ'יני תיפקד אתו דווקא בצד ימין כ"מצאלה" (קשר התקפי). סגנון המשחק שלו מתאפיין כבונה משחק, כאשר לרוב הוא חוטף את הכדור במרכז המגרש ומעביר אותו קדימה במהירות על ידי פסים קצרים או שליחות ארוכות לאגפים, תוך כדרור בצורה גבוהה לפניכן.
יכולות הכדרור והמסירה שלו כבר הושוו לאלו של אנדראה פירלו, כאשר גם צורת הריצה שלו לא נעלמה מהמבקרים שראו את אנדראה פירלו נולד מחדש בברשיה, שהייתה קבוצת הנוער והבוגרים הראשונה שלו לפני שכיכב במילאן הגדולה ולאחר מכן ביובנטוס. למרות זאת, עקב מיקומו ההגנתי יותר בברשיה, השוו אותו לא מעט לג'נארו גאטוסו, והוא הראה הרבה יכולות דומות הקשורות בעיקר לחטיפות הכדור שלו ולקשיחות שהוא מציג במרכז השדה.
פירלו נשאל על השחקן ואמר: "אני יודע שאומרים עליו שהוא יהיה היורש שלי אבל אני דווקא לא רואה הרבה דברים במשותף, הוא שחקן מסוג אחר, הוא שחקן יותר שלם ממני, הן בהגנה והן ביכולת שלו להעביר את הכדור קדימה, יש בו את השילוב של האיכויות שלי עם איכויות של שחקנים טובים אחרים".
פרנצ'סקו טוטי הגדיל והוסיף ש"הוא שילוב של פירלו וגאטוסו והוא יגדל להיות קשר מרכזי מהטובים בעולם כמו ג'רארד, דה רוסי או לאמפרד".
טונאלי עצמו העיד שהאליל שלו הוא אינייסטה בכלל, אבל הוא תמיד אהב שחקנים כמו גאטוסו, אשר השבוע סגר איתו מעגל כשהתקשר לבקש ממנו רשות ללבוש את החולצה עם הסיפרה 8 על הגב, שהייתה מזוהה איתו כל כך במילאן, וקיבל את אישורו יחד עם איחולי הצלחה באתגר הקשה והחדש.
העונה טונאלי מעמיד נתונים של שער אחד ו- 7 בישולים, 1.9 מסירות מפתח למשחק (מקום שני בליגה) ו-11 סיכוי הבקעה גדולים שנוצרו (הכי הרבה בליגה עבור שחקן קישור מרכזי). בנוסף הוא הקשר השלישי בליגה שסופג הכי הרבה עבירות שמבוצעות עליו, וכך גם באשר לאחוזי הצלחה בדריבלים (80%). נתון מעניין נוסף לגביו הוא שמתוך 151 שחקנים מחמש הליגות הבכירות שמבצעים לפחות 100 הגבהות או מסירות ארוכות, טונאלי ממוקם במקום הראשון עם 37.8 אחוזי הצלחה, והוא רק בן 20!
עכשיו רק נותר לראות כיצד יתפקד במילאן המתחדשת שכבר הספיקה להחתים את זלאטן לעוד עונה ולהנחית שחקן צעיר נוסף בדמות ברהאים דיאז מריאל מדריד. המטרה הרשמית של הקבוצה השנה היא לחזור סוף סוף לליגת האלופות ולסיים לפחות במקום הרביעי. טונאלי, ככל הנראה, יתפקד כקשר התקפי בשל איוש עמדת הקשר ההגנתי בקבוצה על ידי איסמעיל בנאסר האלג'ירי הצעיר, אך לא מן הנמנע כי יבוצעו שינויים נוספים בסגל ובהרכב במשך העונה. לנו רק נותר לראות ולאשר סופית את מי הוא מזכיר, את פירלו או דווקא את גאטוסו?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.