אלוף העולם בריצת 100 מטר, כריסטיאן קולמן, הושעה הבוקר (רביעי) באופן זמני מכל פעילות, כך הודיע ה-AIU (הארגון שעורך את בדיקות הסמים לאתלטים). על פי ההודעה, קולמן החמיץ שוב בדיקת סמים שנקבעה לו ל-9 בדצמבר 2019.
קולמן עצמו כבר הכין את מעריציו בלילה כשצייץ בנושא: "אני רוצה שכולכם יידעו על הסיטואציה איתה אני מתמודד עכשיו. לפני כמה ימים ה-AIU הודיע לי כי לא הגעתי לבדיקה שנקבעה לי ב-9 בדצמבר 2019, וזה יכול לגרום לכך שהושעה, כי החמצתי מספר בדיקות נוספות השנה".
2 צפייה בגלריה
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
קולמן בימים שמחים יותר
(צילום: EPA)
זו השנה השנייה ברציפות שקולמן נמצא בצרות בעקבות בדיקות סמים, רק שהפעם זה עלול לעלות לו במקום במשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הבא. זו הבדיקה השלישית שקולמן מחמיץ בטוח של שנה, כשהעונש על כך הוא השעיה של עד שנתיים. הבדיקות הקודמות שהיו אמורות להיערך לו נקבעו ל-16 בינואר 2019 ול-26 באפריל 2019, אך הוא כאמור לא הגיע אליהן.
לטענת קולמן, הבודקים הגיעו לדירתו ב-9 בדצמבר, אך הוא באותו הזמן היה בקניות לחג המולד במרכז שמרוחק חמש דקות נסיעה. האתלט הוסיף כי הבודקים לא ניסו אפילו להתקשר אליו והסתפקו רק בדפיקה בדלת הכניסה של ביתו. למחרת הוא קיבל הודעה על כך שהחמיץ את הבדיקה. עוד כתב קולמן כי לדעתו כל הליך הבדיקה ב-9 בדצמבר "היה מכוון על מנת לגרום לי להחמיץ את הבדיקה".
2 צפייה בגלריה
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
קולמן (שני מימין). מחמיץ בדיקות סמים סדרתי
(צילום: EPA)
על פי ההוראות, אתלטים חייבים לדווח על לוח הזמנים היומי שלהם ל-AIU, ולהשאיר בכל יום חלון של שעה בו הבודקים יכולים, אם ירצו, להגיע ולבצע להם בדיקת סמים.
בפעם הקודמת בה כמעט והושעה, קולמן החמיץ גם כן שלוש בדיקות סמים, אבל בסוף הצליח לצאת מהמצב בעקבות טעות טכנית של הבודקים בתאריכים. על פי התקנות, אם אתלט החמיץ שלוש בדיקות בטווח של עד שנה הוא צפוי להיות מושעה, ושלוש הבדיקות שנערכו לו היו בטווח של יותר משנה.
בעקבות הטעות של הבודקים, קולמן הורשה להשתתף באליפות העולם בה זכה במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר, אחרי שחצה את קו הסיום בזמן של 9.76 שניות. הוא זכה בזהב גם בריצת השליחים 100X4 יחד עם הנבחרת האמריקנית.