ליגת השחייה הבינ"ל (ISL) יצאה היום (שישי) לדרך ב'בועה' בבודפשט עם התחרות הראשונה בבריכות קצרות, אותה פתחה בסערה אנסטסיה גורבנקו, שקבעה שיא אירופי חדש לנוער (עד גיל 18), במשחה ל-200 מטר מעורב אישי.
גורבנקו בת ה-17 שחתה את המרחק בזמן של 2:06.46 דקות, שיפור של 1.18 שניות לשיאה משנה שעברה. במקצה עצמו, גורבנקו סיימה במקום השלישי הכללי, כאשר מלאני מרגאליס, שרשמה שיא אמריקני, זכתה בבכורה בזמן של 2:04.06 דקות.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
הישג מרשים. גורבנקו
(צילום: באדיבות איגוד השחייה)
גורבנקו שחתה גם מקצה שליחות, כמו ישראלית אחרת אנדראה מורז. השתיים שוחות בקבוצת לוס אנג'לס קרנט, אותה מוביל יועץ העל של איגוד השחייה ומאמן מרכז המצוינות של האיגוד בארה"ב, דייויד מארש. מורז שחתה היטב את משחי השליחים עבור קבוצתה, כאשר הרביעייה שלה סיימה במקום השני ב-4X100 חופשי. מורז רשמה זמן ביניים של 52.0 שניות כשחיינית השלישית ברביעייה. גורבנקו, שזינקה בקבוצה ב' של השליחות באותו משחה, רשמה 52.2 שניות וסיימה עם קבוצתה במקום החמישי.
לקינוח, זינקו השתיים גם למשחה השליחים ל-4X100 מעורב, כאשר מורז זינקה בו לסגנון החתירה וקבעה 51.92 שניות. גורבנקו שחתה את סגנון החזה וקבעה 1:04.90 דקות. הקבוצות שלהן סיימו במקומות 5 ו-7 בהתאמה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת השליחים הישראלית
נבחרת השליחים הישראלית
גורנבקו ומורז. שחו גם במקצי השליחות
(צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
את הקבוצה הכי ישראלית בליגה מוביל שיאן העולם והאלוף האולימפי במשחי הגב, ראיין מרפי האמריקני. את הבנים בכחול-לבן ייצגו בתחרות מירון חרותי, אשר מתחרה ב-ISL בקבוצת DC טריידנט, והפיינליסט האולימפי יעקב טומרקין, אשר שוחה בליגה במסגרת קבוצת איירון ההונגרית.
כל תחרות בליגה תתפרס על פני יומיים ותפגיש ארבע קבוצות בכל פעם, מתוך עשר המשתתפות. המטרה היא לסיים בין שמונה המדורגות ראשונות בטבלה בסוף העונה הסדירה כדי להעפיל לחצי הגמר. אגב, ה-ISL הודיע על שינוי בתכניות ובלוח הזמנים, כך שהגמר ייערך גם הוא במסגרת ה'בועה', ולא ביפן בעוד חודש כפי שתוכנן בתחילה.