בואו נשים את הדברים על השולחן ונודה באמת הכואבת, כדורגל זה לא ענף שנצליח בו, לפחות לא בעשור הקרוב. עם שחקנים שחושבים רק על האגו שלהם וכמה הם רוצים שיעריצו אותם, מנהל מקצועי שלא מוכן לקצץ בשכר ומאמנים שמתחלפים כמעט כל שנה – לא נגיע לרמה שאנחנו תופסים מעצמנו. מה כן אפשר לעשות? לתקצב ענפים שאולי יש סיכוי שנגיע בהם לטופ כמו טניס, ג'ודו ועוד.. לא חסר.
אז הנבחרת שלנו הצליחה להגיע לפלייאוף היורו, וגם זה בדרך קיצור. אבל האם אתם חושבים שבאמת נצליח לגבור על נבחרות טובות מאיתנו בשלבים הללו? וגם אם נעשה את הבלתי ייאמן ונצליח בסופו של דבר להעפיל לטורניר היוקרתי, מישהו מאמין שנצליח שם? זו תהיה השפלה בלתי נשכחת.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
גם אני אוהד כדורגל, אפשר להגיד שגם אוהד שרוף, אבל אני מבין שבענף הכל כך אהוב במדינה שלנו כנראה שלא נצליח להתרומם. אפילו יו"ר ההתאחדות שלנו, אורן חסון, אמר שכנראה שבעשור הקרוב לא נגיע לרמה שאנו מצפים מעצמנו.
אם ראשי משרד התרבות והספורט היו מביטים מעט לצדדים ולא מקובעים על ענף הכדורגל, הם ודאי היו שמים לב לענפים שיש לנו פוטנציאל רב להצטיין בהם בזירה העולמית כמו טניס, ענף כל כך אצילי שבו יש לנו כישרונות רבים, ועם התקצוב והתמיכה הנכונים, שחקנים כמו ישי עוליאל ועידן לשם יוכלו להגיע רחוק מאוד ולייצג אותנו בכבוד. ווימבלדון זו לא מילה גסה.
לא רק טניס הוא ענף שנוכל להצטיין בו, גם הג'ודו הוא ענף שמזוהה עם המדינה שלנו. יעל ארד, שגיא מוקי, אורי ששון וירדן ג'רבי שפרשה לא מזמן הם רק חלק מהשמות הגדולים של הענף האהוב הזה. גם במקרה הזה, עם עוד קצת תמיכה וניהול כלכלי נכון מלמעלה - השמיים הם הגבול.
ישנם עוד ענפים רבים שראויים לתקצוב נכון, אך אני מעדיף להרחיב על דברים נוספים.
האמירה הזו שישראלים לא מתמידים בספורט ועצלנים היא שגויה בהחלט! יש מאות נערים ונערות, ספורטאים וספורטאיות במדינה שלנו שרק צריכים את התמיכה מלמעלה כדי להצליח ולהביא את היכולות שלהם לידי ביטוי.
לסיכום, טוב יעשה משרד התרבות והספורט אם יתקצב ענפים נוספים ולא ישאר מקובע על ענף אחד כמו הכדורגל או הכדורסל. גם במקרה הזה טוב שהערך הספורטיבי יהיה מעל הכל ולפני הכל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.