לאחר ה"לוטרי" של דראפט 2020 שהתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי האחרון, אפשר כבר להרגיש את הרגע בו הקומישינר של ה-NBA, אדם סילבר, יקרא בפני מיליוני אמריקאים את צמד המילים שכל חובבי הכדורסל בישראל חיכו לשמוע במשך שנים רבות: "From Israel…"
כן, אנחנו אוהדי הכדורסל מחכים מאז ומתמיד לכוכב NBA ישראלי.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה נפרד ממכבי ת"א
(צילום: עוז מעולם)
עם כל הכבוד לעומרי כספי (ויש הרבה כבוד), לראות שחקן מהמדינה שלנו נבחר בדראפט בטופ 10 או אפילו בטופ 5 זה דבר שראינו רק בחלומות שלנו. אז בעוד פחות מחודשיים, בתקווה שלא יקרה משהו קיצוני, החלום הזה יהפוך למציאות.
דני אבדיה הולך להיות הספורטאי הגדול במדינה בעשור הקרוב לפחות. מדובר בכישרון ברמה מעל כל שחקני הכדורסל שגדלו פה. אך גם כישרון כמו אבדיה צריך קבוצה שתתאים לו ותעזור לו להגיע למלוא הפוטנציאל שלו. גם דני בעצמו אומר זאת בכל ראיון: "אני צריך להיות בקבוצה שטובה לי ומאמינה בי. אם זה יקרה, אפילו אם לא אבחר ראשון, אקבל זאת בשמחה כי אז אדע שאהיה בסביבה שתאפשר לי להצליח."
וכנראה שדני לא ייבחר ראשון. כל מומחי הדראפט ואוהדי ה-NBA מסכימים על שלושת השחקנים שיבחרו במקומות הראשונים המוחזקים ע"י מינסוטה טימברוולבס, גולדן סטייט ווריורס ושארלוט הורנטס: אנתוני אדוארדס, גארד בן 19 מאוניברסיטת ג'ורג'יה, לאמלו בול, בעל הגובה המטורף (2.03 מטרים) יחסית לרכז, ששיחק באילווארה האווקס מהליגה האוסטרלית ובן למשפחת בול המפורסמת והשנויה במחלוקת, וג'יימס ווייזמן, סנטר ששיחק בעונה האחרונה שלושה משחקים בלבד בממפיס, אך העמיד ממוצעים מרשימים ומתנשא לגובה של 2.16 מטרים.
על פי רוב התחזיות, אבדיה הולך להיבחר בין המקומות 4 ל־8. זה הזמן לנתח את חמש הקבוצות שיבחרו במקומות האלה ולחזות איזו מהן תבחר בו.
הבחירה במקום השמיני שייכת לניו יורק. אוהדי הניקס, המאוכזבים בפעם המי יודע כמה לאחר שנפלו בהגרלה מהבחירה השישית לשמינית, נואשים לכוכב שירים אותם מהקרשים. דני בהחלט יכול להתאים לשיטת המשחק של ניו יורק, שחסר לה שחקן שיוביל את הכדור. השחקן שמאייש כרגע את עמדה מספר 3 הוא קווין נוקס המאכזב, וניתן לשער שהניקס מעוניינים להשתפר בעמדה זו.
עם זאת, כנראה שדני לא יהיה זמין לניו יורק וייבחר לפני הבחירה השמינית. מה גם שבניו יורק נורא צריכים שחקן בעמדת הרכז, ויש הרבה רכזים מעולים בדראפט השנה.
במקום השביעי נמצאת דטרויט. הפיסטונס תקועים בלימבו בשנים האחרונות – הם לא הצליחו להעמיד סגל שיתמודד בצמרת המזרח, ומצד שני אין להם כוכבים צעירים בעלי עתיד מזהיר.
2 צפייה בגלריה
צריכה חיזוק בעמדה של אבדיה. דטרויט פיסטונס
צריכה חיזוק בעמדה של אבדיה. דטרויט פיסטונס
צריכה חיזוק בעמדה של אבדיה. דטרויט פיסטונס
(צילום: AFP)
מאמן הקבוצה דוויין קייסי והמנהל טרוי וויבר הדגישו כי הם מתכוונים לבחור בשחקן הזמין הכי טוב גם אם הוא לא בעמדה שהם צריכים, ואם אבדיה לא ייבחר ב-6 הבחירות הראשונות יכול מאוד להיות שהוא יעמוד בקריטריון הזה. אך כמו בניו יורק, למרות הדיבורים של המאמן והמנג'ר, הפיסטונס נורא צריכים רכז וכנראה שיתמקדו בשחקן בעמדה הזאת, כמו קיליאן הייז הצרפתי, ששיחק בעונה שעברה באולם הגרמנית.
הבחירה השישית היא של אטלנטה הוקס. אמנם לשחק עם סופרסטאר כמו טריי יאנג יהיה בונוס ענקי לאבדיה ואטרקציה מטורפת לאוהדי הכדורסל בישראל, אך ההוקס לא ירצו שחקן שייקח את הכדור מיאנג. בנוסף, בדראפט 2019 אטלנטה בחרה שני שחקנים בעמדה מספר 3 במקומות הראשונים: קאם רדיש ודיאנדרה האנטר, מה שכנראה פוסל אותם.
קליבלנד קאבלירס מחזיקה את הבחירה החמישית. מאז שלברון ג'יימס עזב לחופים של קליפורניה, הקאבס מנסים לבנות את עצמם מחדש ונראה שהם מגלים עניין בכישרון הישראלי. עם זאת, קליבלנד בחרה בשני הדראפטים האחרונים שני מובילי כדור – קולין סקסטון ודניאל גאפורד, וכנראה שלא ירצו אחד נוסף.
אם הם מעוניינים בפרוורד שישחק הגנה ויזרוק ל-3, עדיף להם לבחור שחקן מוכח בתפקיד זה – כמו דווין וואסל מפלורידה סטייט או אייזאק אוקורו מאאוברן.
וזה משאיר את שיקגו עם הבחירה הרביעית. הבולס פיטרו לאחרונה את מאמנם ג'ים בוילן, שנחשב ע"י רבים כמאמן הגרוע בליגה בעונה החולפת. זה סימן שהבולס מתכוונים לעבור שינוי. הסגל מלא בשחקנים צעירים ורעבים, והחמישייה הפותחת מאויישת ב-4 מתוך 5 עמדות לשנים הקרובות, עם קובי ווייט בעמדה מספר 1, זאק לאבין ב-2, לאורי מארקנן ב-4 ו־וונדל קארטר ג'וניור בעמדת הסנטר. העמדה היחידה בה הם צריכים חיזוק היא 3 של אבדיה. הישראלי מתאים לקבוצה הצעירה, ויהיה אהוב מאוד בקרב האוהדים שיכתירו אותו כיורש של טוני קוקוץ'.
אמנם בחירה מספר 4 היא גבוהה מאוד ותשים הרבה לחץ על הכתפיים של דני, אך מוסר העבודה והניסיון שלו בקבוצה מקצוענית יתרמו לו לעמוד בלחצים האלה ולעזור לבולס לחזור לגדולתם בעתיד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.