ברכה "ביטי" דויטש, אלופת ישראל במרתון, פנתה לוועד האולימפי במטרה שיתחשב ויזיז את הריצה העתידית בטוקיו ליום אחר, על מנת שגם היא תוכל להשתתף בה. על פי התאריך שנקבע בלוח הזמנים החדש, דויטש לא תוכל לקחת חלק במרתון בגלל שהוא יוצא ביום שבת. כעת, היא העלתה הילוך ופנתה לייצוג משפטי.
דויטש בת ה-31 שכרה את עורך הדין עקיבא שפירא ומשרד עורכי הדין גיבסון ודאן בארצות הברית, בטענה שבעבר כבר נעשתה התחשבות בנושא דת. "אני יודעת שעדיין לא העפלתי למשחקי 2021 אבל אני לא במצב לחכות", מספרת הרצה הישראלית על המהלך. "עורכי הדין הגישו מכתב רהוט ל-IOC (הוועד האולימפי הבינלאומי), והסבירו את בקשתי בהקשר של האמנה האולימפית שמבטיחה השתתפות בספורט 'ללא אפליה מכל סוג שהוא'".
2 צפייה בגלריה
ברכה ביטי דויטש
ברכה ביטי דויטש
ברכה "ביטי" דויטש
(צילום: פרטי)
"במשחקים האולימפיים הקודמים ה-IOC כבר השתדל לבצע התאמות דתיות לספורטאים האולימפיים", המשיכה דויטש. "בשנת 2012, כאשר האולימפיאדה הייתה במקביל לרמדאן, הקים ה-IOC קבוצת עבודה בנושא, נערכו הסדרים לזמני ארוחות עבור ספורטאים מוסלמים, ולוח הזמנים שונה לשעות מוקדמות באירועי סיבולת".
בינתיים, קיבלה דויטש תמיכה מפתיעה במיוחד מאחד האתלטים הטובים בעולם, קופץ המשולשת כריסטיאן טיילור. "יש לך כל זכות להילחם למען האמונה שלך. אם את לא יכולה להילחם למען האמונה שלך ולמען אלוהים, אז על מה כן?", כתב טיילור ברשתות החברתיות. "אני מצדיע לך על האומץ שלך והחוזק שלך להילחם למען הצדק שלך. זה קל להתאים את עצמך לכולם, אבל נדרש משהו מיוחד להמשיך לדבוק במה שנכון. בבקשה תדעי שאת לא צריכה לעשות את זה לבד ויהיו הרבה אתלטים, אוהדים וחברים שיילחמו לצידך. זו פעולה מעוררת השראה מצידך ואני נרגש מהמחויבות שלך".
2 צפייה בגלריה
תמיכה מכיוון מפתיע. טיילור
תמיכה מכיוון מפתיע. טיילור
תמיכה מכיוון מפתיע. טיילור
(צילום: EPA)
טיילור (30) הוא האלוף האולימפי המכהן בקפיצה משולשת ועשה זאת פעמיים (לונדון 2012 וריו 2016), לזכותו גם ארבע מדליות זהב מאליפויות עולם והוא מחזיק בתוצאה השנייה בהיסטוריה במקצוע (18.21 מטר), רק שמונה ס"מ פחות מהשיא העולמי האגדי של ג'ונתן אדוארדס.
חשוב להזכיר שדויטש עדיין לא השיגה את הקריטריון למשחקים האולימפיים. שיאה האישי עומד על 2:32:25 שעות, כשהקריטריון הוא 2:29:30. מכיוון שככל הנראה רק חצי מהרצות ישיגו אותו, ולטוקיו בכל מקרה יעלו 80 ספורטאיות, לכן מצבה הנוכחי (מדורגת במקום ה-74 על פי הדירוג העולמי) עשוי לסדר לה את הכרטיס לאולימפיאדה, אך כמובן שמבחינתה הוא יהיה תקף רק בתנאי שהמרתון יתקיים ביום אחר.
פורסם לראשונה: 12:01, 21.08.20