הברדקיסט

איתן לנציאנו שוב מחמם ומאיים
הפועל חולון הפסידה 84:76 לעירוני נס ציונה, ומאמנה סטפנוס דדאס איבד עשתונות. אחרי שהשתלח בשופטים הוא התנפל גם על צלם הטלוויזיה, הניף ידיים בהיסטריה וצרח: "המשפחה שלי צופה בי בבית, תעזוב אותי במנוחה". קשה לדעת אם בבית משפחת דדאס שברו צלחות מחמת הבושה, אך בינתיים במגרש הצטרף לטרגדיה היוונית גיבור נוסף. "לא מספיק השופטים, גם אתם?" גער בצלם יו"ר חולון איתן לנציאנו. אכן תמונות קשות.
את התפקיד שגילם לפני הסצנה המביכה, תיארו שופטי המשחק דודי רומנו, כפיר מועלם וליאור ביניש: "היו"ר קילל את צוות השופטים, תוך שהוא מלהיט ומחמם את האוהדים. לאחר הרחקת המאמן ירד לנציאנו לפרקט והחל לצעוק לצוות האימון של חולון, 'תורידו את השחקנים מהמגרש, בואו נרד, נפוצץ את המשחק'. בנוסף, קילל את השופטים 'מכרתם את המשחק', 'מושחתים', 'אפסים', 'זבלים', 'בני זו...'" המילה האחרונה לא הייתה זוגות.
7 צפייה בגלריה
קיבל זימון לבית הדין והכחיש. לנציאנו
קיבל זימון לבית הדין והכחיש. לנציאנו
קיבל זימון לבית הדין והכחיש. לנציאנו
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
לנציאנו
לנציאנו
(איור: אופיר בגון)
לנציאנו קיבל זימון לבית הדין והכחיש: "לא קיללתי אפילו פעם אחת, לא אמרתי להוריד את השחקנים אלא להכניס את הילדים הצעירים. 90 אחוז ממה שכתבו השופטים הוא שקר, והפעם אלך איתם עד הסוף, כולל תביעה אזרחית. אני מוכן ללכת ל־20 מכונות אמת יחד איתם על חשבוני. על איגוד השופטים אין שום ביקורת, הפעם יהיה לזה סוף!"... נשמע קטלני, אך במקום להפעיל עשרים פוליגרפים, עדיף עשרות מונים להיזכר בעברו של היו"ר, שכמותו לא קם בעיר מאז יו"ר צפרירים חולון בכדורגל, שטרן חלובה.
ב־2014 טען השופט ירון זריף כי במהלך המשחק מול הפועל אילת נכנס למגרש אדם שסינן לעברו קללה, וכשביקש מהשוטרים להרחיקו, צעק לעברו: "מי אתה שתרחיק אותי?! אני איתן לנציאנו, חבר הנהלת הפועל חולון". האחרון הכחיש בתוקף, הודיע שהוא "שוקל ברצינות לתבוע אישית את השופט על פגיעה בשמי הטוב", והוסיף: "אני מוכן ללכת לפוליגרף" (אז הוא עדיין הסתפק באחד). בבית הדין הוא הורשע מחמת הספק רק בהתנהגות בלתי ספורטיבית, ונקנס ב־1,500 שקל.
7 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
קשה לדעת אם בבית משפחת דדאס שברו צלחות מחמת הבושה
(צילום: FIBA PHOTOS)
ב־2015 דיווח השופט עומר אסתרון: "בסיום המשחק התפרץ לעברי מר לנציאנו ופנה אליי בתנועת יד מאיימת ובאיומים, 'אתה מושחת, אדאג להעביר את השם שלך למודיעין אזרחי'... כמו כן, לאחר עבירה טכנית שנשרקה נגד שחקן חולון, התפרץ לנציאנו לתחום הטכני, פנה למאמן הקבוצה מול פניי ואמר לו: 'בוא נרד, הם חבורה של מושחתים'"... לנציאנו אישר שאמר: "תרדו מהמגרש", הכחיש שהשתמש בביטוי מושחתים, והצהיר כהרגלו: "אני מוכן ללכת לכל מכון מכונת אמת שיבחר מר אסתרון". בית הדין הרשיעו בהעלבת שופט וקנס אותו ב־4,000 שקל.
ב־2018 הוא שוב התנהג כאחרון הפרחחים מאולם הפחים. בינואר הורשע בהעלבת שופט ונקנס ב־1,000 שקל, ובמארס דיווח השופט עמית בלק כי "לנציאנו נעמד מתחת לסל ומחה בצורה קולית ובתנועות ידיים בוטות ומאיימות כלפי צוות השיפוט". בבית הדין הגיע הצווחן הסדרתי להסדר טיעון ונקנס ב־2,000 שקל בגין העלבת שופט. ביוני נקנס פעם נוספת, ב־4,000 שקל, עקב התנהגות בלתי הולמת כלפי השופטים.
בקיץ 2019 דיווחו שופטי משחק הפלייאוף מול מכבי ראשל"צ כי יו"ר חולון הטיח בהם: "אתם בושה". הוא מצידו טען שהתכוון בכלל ליו"ר היריבה, אך הדיינים קנסו אותו ב־4,000 שקל וסיכמו: "אנו מניחים כי היה בסערת רגשות, באופן שאינו זוכר במדויק את האירוע".
7 צפייה בגלריה
לנציאנו מגיע לישיבה
לנציאנו מגיע לישיבה
על האיש הזה ופועלו, חשוב שתדע כל אם עברייה. לנציאנו
(צילום: עוז מועלם)
בינואר 2021 שוב הועמד לנציאנו לדין אחרי משחק מול מכבי חיפה, ואף הודה כי צעק לשופט ניר מאירסון: "מה לך ולשיפוט, מה יש לך נגד העיר שגידלה אותך?"... קריאות בוטות יותר שהוזכרו בדוח הוכחשו על ידו (בלי הצעה לבדיקת פוליגרף). לאור "עברו המשמעתי המכביד", והבטחתו כי "יעשה מאמץ שלא להתבטא כך בעתיד כלפי השופטים", נגזר עליו קנס של 10,000 שקל, חציו בפועל. שלושה שבועות אח"כ הוא חימם את האווירה אחרי הפסד להפועל חיפה והקניט את מאמנה אלעד חסין, אך טען: "אמרתי מה שאמרתי למאמן שלי בצד, ואז כולם שם התחילו להתנפל עליי".
בקיצור, הילד המגודל שמנהל את אחד המועדונים החשובים בכדורסל הישראלי, כבר שנים לא בפוקוס, וממש אי־אפשר להאשים את הצלם.
השבוע, קצת אחרי יום הזיכרון, נשאל היו"ר על העמדתו לדין בעקבות המהומה בנס־ציונה, והרשים מאוד בעילגותו, ובעיקר ברגישותו. "בחייאת רבאק", השיב לנציאנו. "להיכנס לבית דין, להבדיל אלף הבדלות, זה לשמוע שדופקים לך בדלת ארבע חיילים עם קצינים, זה אותו הדבר"... על האיש הזה ופועלו, חשוב שתדע כל אם עברייה, לפני שהיא שולחת את בניה למלחמות של הפועל חולון.

הביזיונרים

ההתאחדות וחדד שוברים שיאים
חודשיים אחרי שנבחרת הנשים הובסה 12:0 באיטליה, רשמה ההתאחדות הישג שיא נוסף: נבחרת הכדורגל באולמות נרמסה 14:0 בבלארוס. זה אומר שהיא ספגה כל 2.8 דקות בממוצע (משחק נמשך 40 דקות), ובעיקר ראוי לציון הצמד שכבשו המארחים תוך 45 שניות בפתיחת המחצית השנייה, מה שמלמד על הזריזות שהפגינו בחורינו בחידוש המשחק. בכך הוכיחו דבקות במשימה, לתפארת מדינת ישראל.
7 צפייה בגלריה
ויקו חדד
ויקו חדד
כיהן כמאמן. חדד
(צילום: ראובן שוורץ)
זה קרה בשלב המוקדמות השני של יורו 2022 שבו סיימה ישראל אחרונה, כשלפניה קזחסטן, בלארוס והונגריה, והצליחה לעשות את הבלתי ייאמן (תרתי משמע) גם בהתנהלות. ממש לפני ההמראה למשחק בהונגריה בחודש שעבר קיבל המאמן אבי כליף הוראה ממשרד הספורט, שם הוא מועסק כמפקח במחוז הדרום, לא לעלות לטיסה. את המושכות נטל אחד מראשי המשלחת, ויקו חדד, שאימן בעברו את הנבחרת וב־2013 אף הסתכסך עם חלק משחקניה. גם בבלארוס הוא כיהן כמאמן והפך לאדריכל הביזיון, חדד וחלק.
אבל הכי מדהים היה הפוסט שפירסמה ההתאחדות בעמוד הפייסבוק שלה בסיום הטורניר: "נבחרת האולמות מסיימת במקום הרביעי בבית את קמפיין מוקדמות יורו 2022 לאחר שהפסידה 4:0 לקזחסטן. הנבחרת מסיימת קמפיין מוצלח, אחרי שהגיעה לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של המוקדמות"..."מוצלח" הם כתבו, ומחקו את המילה רק בעקבות תגובות מסתלבטות. זה מה שנקרא שיטת מצליח.
7 צפייה בגלריה
הפייסבוק של ההתאחדות, מצאו את ההבדלים. בהצלחה
הפייסבוק של ההתאחדות, מצאו את ההבדלים. בהצלחה
הפייסבוק של ההתאחדות, מצאו את ההבדלים. בהצלחה
(צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק הרשמי של ההתאחדות לכדורגל)
ואגב, את ההישג ההיסטורי של העפלה מהבית המוקדם הראשון רשמה ישראל אחרי שצברה נקודה אחת בלבד מתוך 6 אפשריות, שהספיקה לה לעלות כסגניתה של מולדובה. ברכות לכולם, ובמיוחד לקזחים - שהבטיחו את העלייה מהבית שלנו ליורו עוד לפני צמד המשחקים מול ויקו ולהקתו, והסתפקו מולנו בשתי רביעיות. אילו בוראט היה יודע, הוא בטח היה עושה מזה סרט.

הפאתטי

המונולוג המביך של מודי בר-און
"רק נזכיר לכם שמחר לא נראה את שאר משחקי רבע הגמר, משום שנכבד את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גם בשבוע הבא נחמיץ ערב אלופות אחד בגלל יום הזיכרון לחללי צה"ל. אין מה לעשות, כמעט כל שנה זה יוצא ככה, לא מורדי גטו ורשה ולא מקימי המדינה תיאמו תאריכים עם אופ"א, ואולי חבל שכך"... כך נשמע המונולוג של החוכמולוג מודי בר-און, שגם בערוץ הפתוח חייב לתקוע בדיחה בכל מחיר.
7 צפייה בגלריה
מונולוג של חוכמולוג. בר-און
מונולוג של חוכמולוג. בר-און
מונולוג של חוכמולוג. בר-און
(צילום: גיל נחושתן)
"אני גם לא אתפתה לקשור בין דורטמונד ליום השואה כי זו דורטמונד אחרת, אבל ממש אחרת", הוסיף בטון של מורה בתיכון. "דורטמונד הקודמת הוחרבה כמעט כליל במארס 1945 בהפצצה האווירית הקונבנציונלית הגדולה בהיסטוריה". רק חסר היה שיעבור ל"מהלך המדויק" עם בוני גינצבורג, שיסביר את מעוף הטיל על רקע תצלום אוויר של הבונקר הגרמני.
"לא נורא", סיכם וניחם בר-און על ערב הכדורגל שהלך לאיבוד, "קיבלנו הערב מספיק כדורגל בשביל יומיים"... בטח לא נורא, כולה שואה, מה עוד שקיבלנו חפירות בשביל חודשיים.

"אושר דוידה שחקן נהדר, יש לו המון־המון כישרון בין הרגליים"

הפרשן ניר סביליה מתפעל מכישוריו של חלוץ הפועל ת"א