דניאל בריילובסקי, אחד השחקנים המבריקים בנבחרת ישראל, 18 הופעות ו-3 שערים, החליף אתמול את תמונת הווטסאפ שלו. בתמונה החדשה: דייגו מראדונה במדי בוקה, בריילובסקי, המתגורר כיום במקסיקו - במדי אינדפנדיינטה.
מותה של אגדה. נפרדים ממראדונה:
בריילובסקי, המשמש כיום כפרשן רשת 'פוקס' במקסיקו, נכלל בסגל נבחרת ארגנטינה שהתכוננה למונדיאל 1982 בספרד והיה הרבה יותר מקולגה עבור מראדונה. השניים היו חברים בנפש. בריילובסקי הופיע גם בהמשך במדי נבחרת ישראל בתקופה בה פיפ"א עדיין לא אסרה על מעבר בין נבחרות.
7 צפייה בגלריה
מסע ההלוויה של דייגו מראדונה
מסע ההלוויה של דייגו מראדונה
העולם נפרד. מסע ההלוויה של דייגו מראדונה
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה ודניאל בריילובסקי
דייגו מראדונה ודניאל בריילובסקי
דייגו מראדונה ודניאל בריילובסקי
(צילום: getty images)
"מטעמים מובנים אני לא יכול לספר מה דיברנו בינינו, במיוחד בשנים האחרונות, אבל מה שכואב לי זה זה שהעולם לא מכיר את מראדונה האדם. כולם מכירים את מראדונה מכיוון שהיה אליל כדורגל, ומשום כך התייחסו לבעיות שהיו לו. אבל רק מעטים יודעים מי היה דייגו. בן-אדם 10".
תן דוגמה. "החמימות. הייתה תקופה שבגלל בעיות גיאוגרפיות, הקשר בינינו נותק ל-7 שנים עד שחודש לפני שנה. הוא הגיע לראיון אתי ברשת פוקס במקסיקו והפגישה הייתה מדהימה. אנשים לא האמינו כשראו איך אנחנו מחזיקים אחד את השני בשיא ההתלהבות והאהבה, במשך כמעט דקה. כולו היה התרגשות כאילו חיבק אח שאהב. בדיוק כמו ששנינו הרגשנו. גם בתקופה שלא התראינו, הוא היה שולח למשפחה שלנו ברכות ומתנות בכל ראש השנה. לא שכח אף פעם את החברים שלו".
הכרתם ב-1982 כאשר שניכם הוזמנתם לסגל נבחרת ארגנטינה. "נבחרת ארגנטינה התבססה אז על השחקנים שזכו במונדיאל ב-1978. מראדונה צורף שנה אחר-כך, אבל גם הוא היה עדיין צעיר. כך שהרגשנו כחבורה הצעירה בנבחרת שרוב שחקניה וותיקים. חוץ מזה, נכון ששם נפגשנו לראשונה, אבל שנינו כבר הכרנו האחד את השני ממשחקי הדרבי, הוא בבוקה ואני באינדנפנדיינטה. הוא הכיר את המשחק שלי, ובטח אני את שלו. מהר מאוד הפכנו לחברים קרובים. הרבה פעמים הוא הגיע אליי לספר מה הבעיות שלו. אבל הבעיות היו משניות בצעירותו, כי קודם כל היה לב ונשמה, עזר לכולם מכל הלב, בלי שום גינונים. אני מגדיר אותו כחבר אמת".
7 צפייה בגלריה
נבחרת ארגנטינה ב-1978. מראדונה נופה ברגע האחרון וחזר אחרי שנה
נבחרת ארגנטינה ב-1978. מראדונה נופה ברגע האחרון וחזר אחרי שנה
נבחרת ארגנטינה ב-1978. מראדונה נופה ברגע האחרון וחזר אחרי שנה
(צילום: גטי אימג'ס)
7 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה
"לפני הכל, הוא היה בן אדם 10"
(צילום: רויטרס)
מה באמת הפריע לו? "לפני פחות משנה, הוא התקשר אליי מארגנטינה כדי לספר מה עובר עליו. והוא לא סיפר על הבעיות שאנשים מדברים עליהן, ומגדילים אותן בשביל הרכילות, רק כי הוא דייגו מראדונה".
אז על מה דיברתם? "אמרתי שהרוב נשאר בינינו. אני יכול לגלות שהוא אמר בעצמו שהוא די מקנא באנשים שיש להם משפחה. הדבר שהיה הכי חסר לו, זו משפחה לאהוב ולהתייעץ איתה".
מאז גירושיו לקלאודיה, אם שתי בנותיו, הוא נראה עם הרבה נשים שחשקו בו. אז למה הוא היה בודד? "בטח שהרבה נשים רצו אותו, כי הוא היה מראדונה ואדם נחמד. אני לא יכול להסביר את מה שהוא הרגיש. הייתה חסרה לו משפחה".
7 צפייה בגלריה
המשפחה חסרה לו. מראדונה ובתו דאלמה
המשפחה חסרה לו. מראדונה ובתו דאלמה
המשפחה חסרה לו. מראדונה ובתו דאלמה
(צילום: gettyimages)
איך היה לשחק איתו, ומולו? "כשהיינו בסגל הנבחרת המורחב, הייתה בינינו הבנה עיוורת גם במגרש. כשהוא רץ ימינה או שמאלה, ידעתי שאני צריך להיכנס למגרש, זה עבד. הוא לקח את כל הנבחרת הגב שלו. אם הייתה בעיה כלשהי, מקצועית וגם חברתית, הוא פתר אותה. האיש שכולם דיברו על החיים שלו מחוץ למגרש, היה מנהיג. בחיים לא ראיתי שחקן אחר ברמה שלו. לא בארגנטינה ולא בכל העולם".
אולי אתה מגזים? יש את פלה ומסי. "אין לי מה לדבר על מסי, בטח שהוא שחקן נפלא. אני יכול לדבר רק על מראדונה הענק שלא היה כמוהו ולא יודע אם יהיה כמוהו. לא סתם כל ארגנטינה באבל במשך שלושה ימים".
7 צפייה בגלריה
מעריצי מראדונה מחוץ לבית הנשיא
מעריצי מראדונה מחוץ לבית הנשיא
לא סתם המדינה באבל 3 ימים. מעריציו של מראדונה
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
אוהדים בנאפולי נפרדים ממראדונה
אוהדים בנאפולי נפרדים ממראדונה
אבל כלל עלמי. האוהדים בנאפולי נפרדים
(צילום: AFP)
ידעתם על המצב הרפואי הקשה בימים שלפני מותו? "אף אחד לא ידע שהוא במצב הזה. הוא הרגיש יותר טוב אחרי הטיפול. זו אחת הסיבות שההלם על מותו היה גדול עוד יותר. הלך לי חבר".
בריילובסקי הגיע לישראל בקיץ 1986 מקלוב אמריקה המקסיקנית, במדיה הבקיע 27 שערים ונחשב עד היום לאחד מגדולי כוכביה בהיסטוריה. האצטדיון הביתי של הקבוצה, ה"אצטקה", היה בדיוק המקום שבו מראדונה הוביל את ארגנטינה לזכייה במונדיאל, ובו גם הבקיע את שער "יד האלוהים".
בריילובסקי בלט מאוד בקריית-אליעזר והבקיע 11 שערים במכבי חיפה ב-61 משחקים. הוא עזב את הקבוצה לאחר שהיו"ר דאז יצחק אביעד טען כי המועדון (לפני תחילת הבעלות של יעקב שחר) לא יוכל לעמוד בתשלום המשכורת שלו. אחרי עזיבת הקבוצה, העדיף לפרוש ועבר לאימון. התחיל במכבי כפר-קנא, והמשיך למכבי הרצליה. במקסיקו אימן קבוצות ידועות כמו ורקרוס (2002), קלוב אמריקה (2007-08) ונקקסה (2010-11).
בריילובסקי כיום בן 62 וסב ל-6 נכדים. אירוע השיא מבחינתו כמאמן, היה הובלת מכבי חיפה לזכייה בגביע ב-1998, לאחר ניצחון 0:2 על הפועל ירושלים. עם הגעת הצ'כי דושאן אוהרין, שהוביל את ארצו לסגנות אליפות אירופה, דני הפך לעוזרו ועבד בצוות המקצועי שהוליך את הירוקים ב-1999 להישג הגדול ביותר בתולדות המועדון עד אז - העפלה לרבע גמר גביע המחזיקות (הודחו על ידי לוקומוטיב מוסקבה). בהמשך, כשאוהרין פוטר, בריילובסקי החליף אותו שוב.