המשפט "אני נוסע לדיסנילנד!" תפס בארה"ב בסוף שנות ה-80 בתור סימן לחגיגה ספורטיבית. זה התחיל כפרסומת, ולאט-לאט שחקנים מנצחים – בדרך כלל בסופרבול – אימצו אותו באהבה, לרוב כתשובה לשאלה: "אז מה אתה הולך לעשות עכשיו?". בשבוע הקרוב המשפט המסורתי צפוי לעבור שיפוץ קטן, ולהפוך לסימן לחגיגה אחרת לגמרי, מתווה החזרה של ה־NBA. לברון ג'יימס, יאניס אנדטוקומבו ורוב הכוכבים ממלמלים לעצמם עכשיו: "אני נוסע לדיסניוורלד!"
תוכנית חידוש המשחקים, שאותה צפוי לאשר הוועד המנהל של הליגה ביום חמישי ותוביל לקאמבק ב-31 ביולי, היא תולדה של תהליך ארוך שהתחיל ביום שבו הופסקה העונה, ב-12 במארס.
3 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
דייויס מול קוואי בדרבי. החזרה היא תולדה של תהליך ארוך
(צילום: רויטרס)
בסופו של דבר הליגה אישרה חזרה לאולמות ב-8 במאי, אך רק במדינות שבהן אין חובת בידוד, ובאימונים שאינם כוללים יותר מארבעה שחקנים במתחם – שאליו לא הורשו להיכנס המאמנים. הציוד חיכה לשחקנים בפינה שהוקצתה להם, והם לא הורשו להיכנס לחדרי ההלבשה. וכעת, כל המשחקים הנותרים צפויים להיערך במתחם דיסניוורלד באורלנדו, שבו קיימת התשתית למשחקים, אימונים ושהייה מסודרת של הקבוצות.

קרב מרוכז על הפלייאוף

החשיבות במציאת מתחם שאליו יגיעו כל הקבוצות הייתה עצומה, מכיוון שמבחינה לוגיסטית היה פשוט בלתי-אפשרי לחדש את הליגה עם טיסות מעיר לעיר, נסיעות לאזורי התפרצות עם סכנה להפצה ולהדבקה. עם הזמן התבהר שעם 20 משחקים לסיום העונה הסדירה, ככל הנראה עדיף לוותר על הקבוצות שאיבדו סיכוי ממשי לפלייאוף, וכך, לאורלנדו יגיעו רק 20 או 22 קבוצות – כש-16 מהן כבר בטוחות, שמונה המובילות במזרח ובמערב (בהן מילווקי, טורונטו, בוסטון והלייקרס שכבר השיגו כרטיס). השאר יהיו הקבוצות שעדיין מחזיקות בסיכוי ריאלי להעפיל לפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
אדם סילבר. חשיבות עצומה למציאת מתחם אחד
(צילום: AFP)
איך ייראו המשחקים? אחת האפשרויות הייתה כניסה מיידית לפלייאוף, אבל בליגה הבהירו שחשוב לקיים משחקי עונה סדירה נוספים לפני האינטנסיביות של ההכרעה, והקבוצות המובילות תמכו ברעיון זה כדי שיוכלו להיכנס טוב יותר לכושר. הרצון הוא שכל קבוצה תסיים את העונה הסדירה עם 70 משחקים לפחות. בליגה מנסים לטפל בבעיית ההכנסות ויודעים שעוד קצת כדורסל לפני הפלייאוף יביא ל־NBA כסף משידורים.
הדרך שבה יתקיימו המשחקים עוד לא ברורה: באוויר עדיין מסתובב רעיון מהפכני, של דירוג מחדש של הקבוצות לקראת הפלייאוף לפי מאזנים וערבוב בין האזורים (שיטה שרבים טוענים שהליגה צריכה לאמץ בעתיד). מובן שבמקרה הזה לא תהיה משמעות לגיאוגרפיה, נסיעות וזמן מנוחה, מאחר שכל הקבוצות ירוכזו במקום אחד. מה שכן עשוי לקרות הוא שהקבוצות שנלחמות על הפלייאוף, מעל ומתחת למקום השמיני, ישובצו לסוג של טורניר נוקאאוט שבו ייאבקו על המקום.

3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
סטף קרי. בדיקות קורונה קבועות בבועה
(צילום: AP)

מחנות אימון מחודשים

כדי להגיע כמו שצריך למרתון המשחקים הזה, ההערכה היא שהקבוצות יקבלו אישור לפתוח במחנות אימון מלאים, ללא הגבלות במגע, ב־21 ביוני. כשבועיים לפני חידוש המשחקים, באמצע יולי, הן יגיעו לאורלנדו ויתחילו בהכנות למשחקים. סביר להניח שבגלל גודל המתחם, הן יידרשו להפרדה מוחלטת זו מזו, פרט לזמן המשחקים. ו"הבועה" שעליה מדברים – כל מי שיורשה להיכנס אליה יחויב בבדיקות קורונה קבועות, ומדובר בשחקנים, צוותים מקצועיים, מערך לוגיסטי של הליגה וצוותי שידור.
מה שחשוב מאוד הוא המבט קדימה: הדראפט שהיה אמור להתקיים בחודש הבא צפוי להידחות לספטמבר, ובליגה מדברים על חג המולד כיום הפתיחה של עונת 2020/21 (עם אפשרות להכניס 20־15 אחוזים מקיבולת האוהדים באולמות). יש עדיין שאלות סביב בידוד השחקנים וחשש מפציעות בגלל העומס, אבל כאשר נקבל דרבי אפשרי בין הלייקרס לקליפרס, או קרבות קשוחים במזרח, הכל יישכח ונחזור לאקשן.
פורסם לראשונה: 11:01, 31.05.20