פרנק למפארד, קפטן צ'לסי האגדי, חתם לשלוש שנים כמנג'ר שלה ב-4 ליולי 2019. כולנו זוכרים את למפארד בתור המנוע של הבלוז במרכז הקישור, והוא השאיר חותם אדיר, אבל האם בעוד מספר שנים נזכור שלמפארד עשה שינוי ענק בצ’לסי גם בתור מאמן?
הוא הגיע לעונתו הראשונה כמאמן צעיר שעדיין חסר לו ביטחון, והפגין יותר מדי רצינות ופחות מדי הבנה כלפי השחקנים. כדי להיות מאמן מצליח ואהוב, כמו זידאן, קלופ ופפ, הוא צריך למצוא את החיבור הנכון כדי להגיע לליבם של השחקנים. ועדיין, הבלוז סיימו במקום הרביעי, הישג מעולה עבור למפארד (שאימון קודם לכן רק עונה אחת בדרבי מהליגה השנייה). בטח שלא מדובר בכישלון כמו שחושבים חלק מהאוהדים והפרשנים. הוא הגיע אחרי שהמועדון מכר את אדן הזאר, הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה, וכשאיסור ההעברות עדיין היה בתוקף. למפארד לקח סיכון משמעותי.

1 צפייה בגלריה
ואן דייק וז'ירו
ואן דייק וז'ירו
למפארד
(צילום: AFP)

לקראת העונה הבאה יש לו הרבה אלמנטים לשפר בקבוצה. קחו לדוגמה את ההפסד בגמר הגביע לארסנל. השערים שצ'לסי ספגה הגיעו משילוב של בעיות שיפוט, פציעות וחוסר תפקוד בהגנה. הקבוצה איפשרה לארסנל לתקוף ככל האפשר ולא הצליחה לסגור אותה, וכאן ברור שהיא חייבת לשפר את הקו האחורי. מדוע עדיין לא הוחתם בלם שמשתלט על העניינים, כמו אגדת העבר ג'ון טרי? בזכותו צ'לסי זכתה בתארים משמעותיים. זה מה שחסר לקבוצה: בלם פיזי, מנהיג על המגרש, מחלק הוראות. שחקן כזה יכול לקחת את צ'לסי רחוק.
אבל עם תום איסור ההעברות, צ'לסי החלה לחזק דווקא את החלק הקדמי: טימו ורנר, חכים זייש, וגם הפליימיקר הצעיר והמחונן מלברקוזן, קאי האברץ, קרוב לקבוצה. וזה עוד לפני שדיברנו החלוץ שפרץ העונה וניצל את ההזדמנות שלמפארד נתן לצעירים, טמי אברהם בן ה-22, שכבש העונה 15 שערים. אם ימשיך בכושר הנוכחי, ויציג עוד מהמהירות, הלחץ והטכניקה שלו, צ'לסי תיהנה מכל רגע. למפארד יהיה חייב לשחק עם ורנר ואברהם יחד, כשטימו בחוד וטמי מאחוריו בתור מי שיניע את ההתקפה. אבל למה לשפר את החלק ההתקפי בלי לתת את הדעת על חיזוק הצד ההגנתי?
מה שקורה כרגע הוא שצ'לסי דווקא מתכננת מכירת חיסול של ההגנה שלה, כאשר במוקד השוער המאכזב קפה. כשקבוצה משלמת 80 מיליון אירו עבור שוער, הוא חייב להתעלות על עצמו כדי להצדיק את המחיר, והוא היה רחוק מכך. לצד בלם, הבלוז חייבים למצוא גם שוער שישפיע על הביטחון של הקבוצה על המגרש. זה חלק הכרחי בבניית הפאזל לשנים הקרובות, סגל שיוכל להתמודד על אליפות וזכייה בצ'מפיונס. גם חשוב שלמפארד ישתמש נכון באנגולו קאנטה, הגרזן שלפני החוליה האחורית.
לסיכום, הרבה צריך להשתנות בצ'לסי. המאמן האנגלי הצעיר יהיה חייב לשנות את הגישה שלו והיחס לשחקנים, להיות יותר משוחרר ושמח איתם, כדי ליצור כימיה טובה יותר. בנוסף, צריך לזכור שהרבה תלוי בו בבניית הקבוצה החדשה. אם יראה התקדמות ביכולות שלו, יש למה לצפות מהלונדונים בעתיד הקרוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.