לא מעט קבוצות בליגת העל התחזקו הקיץ, אך הקבוצה שעשתה את הרכש המשמעותי ביותר עד כה היא ללא ספק מכבי חיפה. האליפות כנראה פתחה ליעקב שחר את התיאבון, ויענקל'ה פתח את הכיס. לליגה החיזוק הוא משמעותי, אך בטח לא למשחקי מוקדמות הצ'מפיונס. שחר הוציא שלושה מיליון יורו על רכש, שמציב את מכבי חיפה כקבוצה המרשימה ביותר בחלון העברות הנוכחי.
נתחיל בחלק האחורי. המאמן ברק בכר צירף לא פחות משלושה שחקני הגנה: אורי דהן, שון גולדברג וריאן סטריין. דהן, הבלם הצעיר שנרכש מקריית שמונה לאחר שהיה אחד מהעוגנים שלה, אמור להתחרות עם עופרי ארד על המקום לצד פלאניץ', ואף ייתכן שבמשחקים בהם יעלה המאמן במערך זהיר (בעיקר באירופה), דהן יוכל להשלים שלישיית בלמים איכותית.
1 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
בן שהר
(צילום: מכבי חיפה)
גולדברג הצטרף על תקן מגן שמאלי מחליף לסאן מנחם המצוין, לאור חולשתו של טאלב טואטחה שככל הנראה ישוחרר. השחקן השלישי שהצטרף להגנה הוא ריאן סטריין האוסטרלי, שאמור להתחרות עם רז מאיר על עמדת המגן הימני.
על רקע רצונו של מוחמד אבו-פאני לצאת לאירופה (מה שלא קרה בסוף) צירף בכר את עלי מוחמד מבית"ר ירושלים, שאמור להיות בורג מאוד משמעותי בקישור. מדובר ברכישה מצוינת של האלופה והגדלת האופציות שלה במרכז המגרש - רודריגס, לביא, אבו פאני, עלי מוחמד ואשכנזי – מה שיאפשר לבכר מרחב תמרון רחב יותר.
בחלק ההתקפי מכבי חיפה הייתה בבעיה קשה לאחר שאיבדה את מלך השערים שלה ניקיטה רוקאביצה, ובכר היה חייב לצרף חלוץ ישראלי בעל שיעור קומה. מי שנבחר הוא בן שהר שמגיע לאחר עונה קשה באפואל ניקוסיה הקפריסאית.
שהר סיים את כל אחת מחמש עונותיו בבאר שבע עם מספר דו ספרתי של שערים, ומצטרף להתקפה מפחידה שכוללת את חזיזה, שרי, אצילי ודין דוד, החלוץ המוכשר שהגיע מאשדוד.
אין ספק שבכר בנה את הסגל המעניין והאיכותי בליגה, אבל השאלה אם זה מספיק כדי לטפס גבוה במוקדמות ליגת האלופות. הדחה, מה שנראה כדבר בלתי נמנע, תשלח את חיפה למוקדמות המפעל החדש והשלישי בחשיבותו, הקונפרנס ליג, היכן שישחקו שאר הקבוצות הישראליות, ויותר מתאים למידותיה.
מלבד שמירה על האליפות, המטרות של מכבי חיפה לעונה הקרובה הן הגעה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג ולנצח סוף סוף את מכבי ת"א בליגה, דבר שקרה רק פעם אחת בעשור האחרון, ובכך להוריד את הקוף הזה מהגב. מגיע לאוהדים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.