אם הייתם שואלים מישהו לפני חצי שנה מי הוא הכדורגלן האורוגוואי הבכיר בברצלונה, כמובן שהוא היה עונה לכם "לואיס סוארס". אבל כיום, חצי שנה לאחר מעברו של החלוץ לאתלטיקו מדריד, האורוגוואי הבכיר בברצלונה הוא ללא ספק הכוכב העולה רונלד אראוחו. הבלם (21), שמתנשא לגובה של 1.91 מטרים, קיבל את חולצת ההרכב בעקבות פציעתו של ג'רארד פיקה, ולא איכזב. הוא בולט בזכות יכולות התיקול שלו, הפיזיות האדירה ומשחק.
כאשר היה אראוחו בן 17, הוא ערך את הופעת הבכורה בבוגרים במדי רנטיסטס מליגת המשנה באורוגוואי. הוא כבש 7 שערים ב-17 משחקים באותה עונה, נתונים מצוינים לבלם, ובפרט לטירון. בסיום העונה עבר לבוסטון ריבר מהליגה הראשונה וערך 27 הופעות, מה ששיגר אותו תוך שנה לקבוצת המילואים של ברצלונה.
1 צפייה בגלריה
רונלד אראוחו
רונלד אראוחו
רונלד אראוחו
(צילום: AP)
ההתחלה בקבוצה הבכירה לא הייתה טובה: באוקטובר 2019 הוא עלה לשחק ב-0:4 על סביליה, והורחק אחרי 14 דקות. בכל אותה עונה, 2019/20, הוא זכה לשש הופעות, בהן לא כבש ולא בישל.
נקודת המפנה של אראוחו הייתה בתחילת עונת 2020/21. אראוחו קיבל את הספרה 4 בעקבות עזיבתו של איבן ראקיטיץ' לסביליה, וכאשר פיקה נפצע בהפסד לאתלטיקו בנובמבר, אראוחו הפך לשחקן הרכב - והוא לא מאכזב מאז. לאחרונה פיקה החלים, אבל עכשיו כולם יודעים שלבלם בן ה-34 יש תחרות אמיתית על המקום בהרכב.
בינתיים אראוחו ערך הופעה אחת בנבחרת, כי שם התחרות הרבה יותר גדולה - דייגו גודין וחוסה מריה חימנס. אבל בדיוק כמו במקרה של פיקה, גודין כבר או-טו-טו בן 35, ובקרוב צפוי להעביר את השרביט לכישרון העולה של ברצלונה. זה רק עניין של זמן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.