מנור סלומון עומד במרכז המפגש המדובר בין מכבי ת"א לשחטאר דונייצק בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. עם זאת, אפשר גם להסתכל על המשחק המסקרן הזה מעוד זוויות, ואפילו לתת כמה מילים טובות לנציגה שלנו במפעל האירופי.
מדי עונה מייצגות את ישראל ארבע קבוצות, כשהאלופה מתחילה משלב המוקדמות בצ'מפיונס, ואם נכשלת היא עוברת לליגה האירופית. שלוש נוספות מתחילות את דרכן במוקדמות המפעל השני בחשיבותו.
1 צפייה בגלריה
סולומון בפעולה
סולומון בפעולה
סולומון בפעולה
(צילום: AFP)
15 מועדונים בישראל השתתפו במפעלים השונים עד היום, ורק ארבע קבוצות הצליחו לעבור את שלב הבתים ולהגיע לפחות לשלב ה-32 האחרונות. מתוך שבע הפעמים (כולל השנה) שבהן קבוצות ישראליות עברו את שלב הבתים, הקבוצה שהגיע לשלב הכי מתקדם היא הפועל תל אביב – רבע גמר גביע אופ"א – אחרי שניצחה את פארמה בשמינית ונעצרה ע"י מילאן הגדולה בסיכום שני המשחקים למרות ניצחון ביתי.
העונה, אחרי שפתחה רע את הליגה ועברה התפרצות המונית של קורונה, הצליחה מכבי תל אביב לעבור בפעם השנייה בתולדותיה את שלב הבתים של הליגה האירופית, לאחר שקיבלה את קראבאח, סיבאספור ו־ויאריאל בבית. הערב היא מגיעה לקרב על שמינית הגמר במומנטום אדיר, אחרי 11 ניצחונות מ־14 משחקי ליגה, כל הדרך למאבק האליפות. לצערה, היא תצטרך להסתדר ללא יונתן כהן, מלך השערים של הקבוצה, שעדיין לא החלים מהפציעה, אך יש לה את אלכסנדר פשיץ' שנמצא בכושר נהדר.
מהעבר השני, שנתיים עברו מאז שסולומון שבר את שיא סכום ההעברה של כדורגלן מליגת העל, כששחטאר רכשה אותו ממכבי פ"ת. מדובר באחד המועדונים הגדולים באוקראינה, שמשתתף דרך קבע במפעלים האירופיים, ואף זכה בגביע אופ"א ב־2009. מאז שהקשר הצטרף, שחטאר זכתה באליפות והגיעה לחצי גמר הליגה האירופית. השנה, לאחר שהבקיע בברנבאו בניצחון על ריאל מדריד בשלב הבתים של ליגת האלופות, אפשר להבין איך כבש לבבות בישראל והפך ל"ילד של כולנו". ואם זה לא מספיק הוא כבש שוב בניצחון השני מול ריאל, וסומן במארקר בפנקס של הסקאוטים, כולל מארסנל שעוקבת אחריו.
תחת מזג אוויר סוער במיוחד, סלומון מגיע להוכיח שלא סתם משווים אותו לגדולי השחקנים הישראלים בכל הזמנים. האם למכבי ת"א יש סיכוי?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.