חידה: מה זה 208 ס"מ, 120 ק"ג, צהוב ולא עושה כלום? רמז - הוא מרוויח 750 אלף דולר לעונה.
להגיד שהבכורה של אנטה ז'יז'יץ במכבי ת"א היא כישלון שאולי נובע מחוסר תיאום לקבוצה חדשה, התרגשות מהמעמד, סתם יום חלש וכו' - זה כמו להגיד שקורונה זה בסה"כ שפעת עם יחסי ציבור. בהודעה לעיתונות שמסרה מכבי עם החתמתו של ז'יז'יץ' נאמר: "מדובר בסנטר נייד, בעל תנועות מגוונות וכוח מתפרץ, גבוה שיכול לשחק גם בעמדת הפאוור פורוורד". באמת שחיפשתי שחקן כזה ולא מצאתי.

1 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)

מכבי התגאתה בגניבה שלו מריאל מדריד. למה? אולי כי אין כל כך מה להתגאות בשורה הסטטיסטית. בשלוש העונות של ז'יז'יץ' בקליבלנד הוא לא זרק לשלוש. אז אוקיי, יש לנו ביג-מן משנות התשעים שיעשה נזק בצבע. לא. הוא לא עושה פוסט-אפ. ליתר דיוק, פעמיים ברבע האחרון מול אלבה ברלין קיבל בפוסט ולא חפר לסל. פשוט החזיר כדור החוצה. פעם ניסה לקבל כדור מדראגן בנדר, לא עמד נכון ואיבד כדור. הוא לא "מגלה" את עצמו למוסר. חוץ מזה, הוא "מתגאה" ב-56% ל-2, 73% מהעונשין ועוד כ-5 ריבאונדים למשחק. לא חוסם גדול ולא מכונת סלים. רקורד דל.
מה עוד לא ראינו ממנו? לא ראינו פיק-אנד-רול, התרגיל הבסיסי של מכבי לדורותיה. נשייך את זה לחוסר היכרות עם מובילי הכדור. ישתפר וישתלב. באופן בסיסי יותר, גם לא ראינו אתלטיות, מלחמה על ריבאונד התקפה או מהירות. מה שכן ראינו זה בעיקר "ידיים לא טובות". קשה להסביר מה זה ידיים טובות בכדורסל. זה לא נתון סטטיסטי, אבל כשאתה רואה את זה, אתה יודע. ניקולה יוקיץ' הוא הדוגמה האולטימטיבית לכך - לקחת ריבאונד כשהכדור לא מפרפר לך בין הידיים, או למצוא את הקרש-סל ביער של ידיים. אני לא טייס, אבל זו תכונה של קשר עין-יד וריכוז.
מה יקרה כשאות'לו האנטר יסתבך בעבירות? זה לא חילוף של אחד באחד. זה דורש אולי גם חילוף של פורוורד לידו או מעבר להרכב נמוך כדי לשמור על שטף המשחק המהיר של מכבי. שנת תשפ"א של יאניס ספרופולוס תתאפיין בכאבי ראש וגעגועים לקווינסי אייסי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.