סרינה וויליאמס סיימה את דרכה ברולאן גארוס. האמריקאית (8 בעולם) הפסידה לאלנה ריבאקינה (22 בעולם, קזחסטן) בתך שתי מערכות בלבד - 6:3, 7:5, והודחה מהטורניר בפריז כבר בשלב שמינית הגמר.
ווילאמס, שנחשבת בעיני רבים לטניסאית הגדולה בהיסטוריה, לא זכתה בגראנד סלאם מ-2017 וברולאן גארוס זכתה לאחרונה ב-2015. ועכשיו היא שוב מסיימת את הטורניר מוקדם מהצפוי. במערכה הראשונה היא נשברה פעמיים, ובמערכה השנייה הקזחית הצליחה לשבור אותה שלוש פעמים. "הייתי עצבנית במהלך המשחק, אבל אני שמחה ששלטתי בעצמי והצלחתי לנצח", אמרה ריבאקינה בסיום.
6 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס מאוכזבת
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
שוב נפרדת ללא גראנד סלאם. וויליאמס
(צילום: רויטרס)
בהופעתה השלישית בלבד ברולאן גארוס, תמרה זידאנסק הסלובנית כבר ברבע הגמר - לראשונה בתולדותיה. הסלובנית בת ה-23 המשיכה את מסע הקסם שלה ואחרי שהדיחה את ביאנקה אנדרסקו, היום היא ניצחה גם את סורנה כריסטאה הרומנייה (54 בעולם) 6:7 (4), 1:6.
זידאנסק התקשתה במערכה הראשונה, אבל בשנייה פתחה עם 0:5 קליל, כל הדרך לשלב הבא. בכלל, מדובר בסיפור לא שגרתי. הסלובנית הייתה אמורה להיות הדבר הבא של מדינתה בספורט החורף. היא הוכתרה שלוש פעמים ברציפות כאלופת סלובניה לנוער בסנובורד, אבל בגיל 18 החליטה לפרוש ולהתמקד באהבה השנייה שלה - טניס.
6 צפייה בגלריה
תמרה זידאנסק
תמרה זידאנסק
זידאנסק לא מאמינה שהיא כבר ברבע הגמר
(צילום :gettyimages)
6 צפייה בגלריה
תמרה זידאנסק
תמרה זידאנסק
ניצחון ענק נוסף. זידאנסק
(צילום :gettyimages)
"במהלך מחנות הקיץ שלי בסנובורד, היו גם שיעורי טניס - אז ניסיתי והתלהבתי", סיפרה מי שמדורגת כיום במקום ה-85 בעולם. "למה החלטתי לפרוש סופית? היה לי קר. זו הייתה הבעיה העיקרית שלי. הייתי טובה, אבל הקור הרג אותי". זידאנסק תפגוש בשלב הבא את פאולה באדוסה הספרדייה (35), שגברה בשלוש מערכות על מרקטה וונדורובסקה הצ'כית (21) 4:6, 6:3, 2:6.
זידאנסק מראה את ביצועיה על השלג
זידאנסק כבר גברה ב-2021 על פיינליסטית אליפות אוסטרליה, ג'ניפר בריידי והעפילה עד לגמר טורניר בוגוטה שבקולומביה. בטורניר מדריד הפסידה רק בשלוש מערכות למדורגת 1 בעולם, אשלי בארטי. אגב, הוריה בכלל לא חלמו שתהיה ספורטאית. "אמא שלי אמרה לי כל הזמן שהייתי יכולה לנגן עם היד שיש לי, שהיא מתאימה לנגינה בכלי מיתר", צחקה זידאנסק.
אנסטסיה פבליוצ'נקובה הרוסייה (32) הדיחה את ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית (16) עם 7:5, 3:6, 2:6. עבור אזרנקה הייתה זו הופעה ראשונה בשמינית גמר גראנד סלאם מזה שלוש שנים.
אצל הגברים, דניל מדבדב (2 בעולם) עלה לרבע הגמר די בקלות לאחר 0:3 על כריסטיאן גארין הצ'יליאני (23). בשתי המערכות הראשונות זה הסתיים עם 2:6, 1:6 מהיר, בשלישית הרוסי קצת הסתבך במצב של 5:5 הצליח לשבור ולנצח 5:7.
בשלב הבא הוא יפגוש את סטפנוס ציציפאס היווני (5 בעולם) שלא התקשה יותר מדי מול פבלו קרניו-בוסטה (12) וניצח אותו 3:6, 2:6, 5:7 בקצת יותר משעתיים של משחק.
6 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
דניל מדבדב
(צילום: גטי אימג'ס)
6 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
(צילום: AFP)
פורסם לראשונה: 14:30, 06.06.21