5 צפייה בגלריה
 הפוזיציה החדשה של כל אוהד
 הפוזיציה החדשה של כל אוהד
הפוזיציה החדשה של כל אוהד
(איור: ליאו אלטמן)

גרעינים OUT, ירקות IN

אוהד הכדורגל בתקופת הקורונה גם ככה נמצא רוב היום בבית. עובדים, לומדים ונפגשים בין ארבעה קירות. מי שעוד נמצא בבית הוא כמובן המקרר, שאוהב אותנו מאוד – במיוחד בשעות לחץ לפני משחקים. העונה הזו ניאלץ לוותר על הפיצוחים ששווים לכלוך וקלוריות, ולהסתפק בירקות ופירות. אם מתעצבנים על הקבוצה אז אפשר לזרוק את הליבה של התפוח על הטלוויזיה.
5 צפייה בגלריה
הקהל של מכבי חיפה
הקהל של מכבי חיפה
זה לא יחזור בקרוב. תתרגלו לנהלים החדשים
(צילום: עוז מועלם)

התרופה לחפירות

גם בירה קרה משמינה, אבל אין ברירה. כדי לשרוד משחק בליגת העל, במיוחד במחזורי הפתיחה כשחלק מהשחקנים עוד בהנגאובר מהחופשה באילת, צריך מעט עזרה מהטיפה המרה (וכמובן, רק בגיל המותר). שלא לדבר על הקדיחות של השדרנים והפרשנים הנלהבים מ"עוד עונה קסומה שבפתח". כולנו יודעים את האמת, המשחק הזה הולך להיגמר ב-0:0 והדבר הכי מלהיב שיקרה הוא התקצירים מאירופה בהפסקה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי ב"ש בצפייה משותפת
אוהדי ב"ש בצפייה משותפת
אוהדי הפועל ב"ש צופים יחד בגמר הגביע. בירה חובה
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

צעיף, כמו פעם

עם חולצת משחק של הקבוצה שלך הולכים אך ורק למגרש, להסתובב איתה במקומות אחרים זה לגיטימי אם אתה בן שמונה ועכשיו פורים. מכנסיים וגרביים רשמיים אני מקווה שאין לכם, אחרת ממליץ בחום על טיפול אצל הפסיכולוג הקרוב לביתכם. העונה נוותר על החולצה הרשמית ונחזור לעטוף את עצמנו בצעיף בלבד, כמו פעם. רק אם אפשר לא צעיף עם יותר מדי צמר, פה זה לא אירופה, שלא תמותו מחום.

הגודל כן קובע

הקורונה גרמה לאנשים להבין מה באמת חשוב בחיים: גודל מסך הטלוויזיה. לא נדיר למצוא היום חדרי שינה עם מסכי ענק שיותר גדולים מהמיטה, והסלונים מזמן נראים כמו בתי קולנוע פרטיים. אם אנחנו לא במגרש, לפחות נראה את השחקנים ב-4K. לא שזה ישנה משהו, על המסך עדיין ירוצו שחקני קריית־שמונה ולא באיירן מינכן.

אין עוד מלבדו

אין חיים בלי סמארטפון, והוא תמיד יהיה שם בשבילנו ברגעים הקשים. סוף-סוף אפשר לגלול בפיד הרשת החברתית החביבה עליכם במהלך משחק משעמם, אולם העונה יש לנייד שלכם תפקיד קריטי במערך: יהיו הרבה פרצופים חדשים בליגת העל. שחקני נוער שיקבלו הזדמנות בלית ברירה כי חלק מהסגל הבוגר ייכנס לבידוד, ובעיקר זרים זולים במיוחד שהסכימו לשחק במדינה "אדומה" ומוכת קורונה כי אף קבוצה בעולם לא הסכימה לשלם להם כדי לשחק כדורגל. צריך את גוגל בהישג יד כדי שנוכל לדעת מי אלה, ובעיקר נשמח לדעת מי הסוכן הקומבינטור שהצליח להשחיל אותם לקבוצה שלנו.

כרית ושמיכה

המשחק התחיל בשעה 16:00, אנחנו אחרי ארוחת צהריים כבדה בשבת, הקבוצות ירדו לנוח אחרי שהשחקנים בקושי רצו והעיניים נעצמות מעצמן. התרגלנו לשנ"צ בחל"ת ואפשר להמשיך עם המנהג הנהדר הזה במהלך העונה. כמה טוב שאנחנו בבית ואפשר פשוט לנטוש לנמנום צהריים כמו שכתוב בספר: על הספה בסלון עם מזגן. לא לשכוח לכוון שעון מעורר למחצית השנייה.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
עזבו, תתארגנו על כרית. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

להזמין חברים

זה מיועד לאמיצים בלבד, אלה שלא יכולים בלי אווירת היציע ולא מוכנים לוותר עליה בשום מחיר. אפשר להזמין את החברים לסלון ולהתווכח איתם עם מסכות על הפנים על ההרכב הפותח. הבעיה היא שהאירוח לא ייגמר אחרי השריקה, כי בשבתות יש עוד משחקים מעניינים. קיצר, תתכוננו לערב ארוך וחופר.