כמו בכל קיץ בשנים האחרונות, גם בקיץ 2021 תעבור הפועל באר־שבע מהפכה מקצועית. עם כל הכבוד להשגת המקום הרביעי והכרטיס לאירופה, העונה הקודמת מצטיירת ככישלון. אלונה ברקת חזרה בכל הכוח ועכשיו היא גם צריכה לגבות זאת במעשים.
המאמן רוני לוי מקבל עכשיו קרדיט ופנקס צ'קים לבנות קבוצה משלו. כל שלושת הזרים הדרום־אמריקאים בחוץ: פארליי רוסה הברזילאי, מרסלו מלי הארגנטינאי וג'ונתן אגודלו הקולומביאני, שאיתו טרם הגיעו להסדר. אבל מעבר לעזיבה של השלושה, ההחלטה להיפרד מהכוכב הגדול ז'וזואה היא כבר החלטה אסטרטגית כבדת משקל, שאושרה על ידי הבעלים שמאסה בבעיות המשמעת החמורות של הפורטוגלי.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי באימון
רוני לוי באימון
רוני לוי באימון הבכורה
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
שכטר והמדים האדומים
(צילום: הרצל יוסף)
המהפכה לא עצרה בזרים. אוהד לויטה ולואי טהא, שניים שהיו אהובים מאוד ביציעים, לא קיבלו הצעות רציניות להמשיך ועזבו, כמו גם אנתוני וארן, החלוץ הפורה ביותר של באר־שבע בעונה שעברה (7 שערי ליגה). במועדון רצו ששון גולדברג ימשיך, אך הוא קיבל הצעה מפתיעה ממכבי חיפה ועבר לאלופה. גם סינטיהו סלליך טרם סיכם על הישארותו ונראה שהוא לא ימשיך. עוד עזבו: דודי טויטו, עמית ביטון, גל לוי ורז רחמים.

מיכה ושכטר הפקות

הרכש הגדול ביותר מבחינת באר־שבע אמור להיות דור מיכה, שנזרק בקיץ שעבר ממכבי ת"א יחד עם עומר אצילי בשל פרשת "הכדורגלנים והקטינות". פרטים רבים כבר סוכמו עם הקשר שנפרד מאנורתוסיס פמגוסטה הקפריסאית, ואף סוכם על מתווה התנצלות שלו לאותה פרשה. במועדון מקווים שלא יצוץ ברגע האחרון טוויסט בעלילה ושמיכה ילבש אדום בעונה הקרובה. על כך שמדובר בהחתמה משמעותית מאוד מעידה העובדה שלוי מייעד לו את המשבצת של ז'וזואה.
4 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
אמור להיות הרכש הגדול של ברקת. מיכה
(צילום: עוז מועלם)
שם גדול נוסף הוא החלוץ איתי שכטר (34), שנפרד ממכבי ת"א כדי לחתום לשנתיים. מדובר בחלוץ מנוסה עם רזומה מרשים, אבל לוי בונה עליו יותר כשחקן משלים. ובכל זאת, שיתוף הפעולה של שכטר ומיכה, דבר שהביא תארים לצהובים, בהחלט יכול לתרום. גם הקשר רועי גורדנה חזר אחרי תקופה טובה באשדוד, ואמור לשפר את החלק ההתקפי. השוער עומרי גלזר ושחקני ההגנה איאד אבו־עביד ואביב סולומון הצטרפו כדי להילחם על מקומם בהרכב.
בגזרת הזרים רכשה באר־שבע את החלוץ הגנאי יוג'ין אנסה (26) ששיחק בעונה שעברה בקריית־שמונה, ויחד איתו נמצא בסגל הבלם הוותיק מיגל ויטור.
אז איך תיראה באר־שבע החדשה של לוי את ברקת? כבר עכשיו ניתן לחזות את ההרכב המסתמן של המאמן: בשער שוער ישראלי מוכח, כשברקת מעדיפה את אופיר מרציאנו. רק אם הוא לא יצטרף, יחזור לטרנר אריאל הרוש שסיים לא טוב את הקדנציה הקודמת שלו, כשגלזר ישמש כגיבוי. הבלמים המובילים יהיו מיגל ויטור וחאתם אל־חמיד, ובעמדת המגן הימני ימשיך אור דדיה, בעוד בצד השמאלי אמור להצטרף מגן זר. גם את עמדת הקשר האחורי אמור לתפוס שחקן זר, לצידו ישחקו רועי גורדנה או רמזי ספורי וכאמור, הקשר ההתקפי יהיה מיכה. תומר יוספי המקומי צפוי להיאבק על מקום בהרכב כקשר 50:50. בכנפיים יחכו לכדורים אנסה ואקולטסה. אל חוליית ההתקפה יצטרף חלוץ זר שיתחרה על מקום בהרכב עם שגיב יחזקאל.
4 צפייה בגלריה
הפנים החדשות של באר שבע
הפנים החדשות של באר שבע
חלק מהפנים החדשות של באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

הכוורת החדשה של לוי

לא רק הסגל השתנה, אלא גם הכוורת שמקיפה את רוני לוי. עוזריו בעונה שעברה עברו לתפקידים אחרים: אליניב ברדה הפך למנהל המקצועי ומאור מליקסון למחלקת הנוער. במקומם הגיע אריק בנאדו, שכבר יש לו רזומה של מאמן ראשי. שי הס מונה למאמן שוערים, והאנליסט איתי כהן, שעבד עם לוי בבית"ר, הצטרף גם הוא.
באר־שבע מכוונת גבוה, אך במועדון יודעים שהסגל רחוק מלהיות מושלם. בכיר במועדון הסביר: "בסופו של דבר מה שיקבע לאן תלך הקבוצה הזאת, זה איכות שלושת השחקנים הזרים שיצטרפו. אם יגיעו שחקני בסדר הגודל של אובידיו הובאן, ג'ון אוגו ואנתוני ווקאמה, נוכל לחשוב בגדול".