מרקוס תוראם (23), מנשנגלדבאך: שחקן ההתקפה הצרפתי סומן ככישרון עולה בשנים האחרונות, עבר בכל נבחרות הנוער של צרפת ואף ערך לאחרונה הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. הבן של ליליאן תוראם הענק היה שותף כביר להצלחה של מנשנגלדבאך בעונה הקודמת, עם עשרה שערי בונדסליגה. ניחן בטכניקה, מהירות מהירה ובקלילות רגליים, אשר מאפשרות לו לעשות צרות לכל שחקן הגנה שניצב מולו, בעיקר בפריצות מאגף שמאל אל תוך הרחבה. שני שערים שלו עזרו לגרמנים לעלות לשמינית גמר הצ'מפיונס מבית המוות שכלל את ריאל מדריד, אינטר ושחטאר.
במהלך הקיץ תוראם סומן על ידי מועדונים גדולים כמו מנצ'סטר סיטי, ברצלונה ויובנטוס. גלדבאך הציבה תג של 30 מיליון אירו - שלא מומש. בינתיים הוא ממשיך לעשות חיל בבונדסליגה, כשגם בליגת האלופות הוא יזכה להמשיך ולהוות חלק משמעותי ואינטגרלי במסע. אולי לאחר מכן יזכה במעבר לקבוצה גדולה יותר.

2 צפייה בגלריה
תוארם חוגג
תוארם חוגג
תוראם חוגג
(צילום: AFP)

אנחליניו (23), לייפציג: מדובר בשם שהיה אנונימי להרבה אוהדי כדורגל עד לא מזמן. מגן שמאלי ספרדי צעיר, שייך למנצ'סטר סיטי עוד משנת 2014, שעבר בהשאלה לקבוצות שונות בספרד ובהולנד, ומשחק בעונתו השנייה כמושאל בלייפציג. היה שותף בעונה שעברה להעפלה המדהימה שלה לחצי גמר ליגת האלופות, אך אני רוצה להתמקד בנתון מרשים שלו משלב הבתים העונה: לייפציג כבשה 11 שערים, מתוכם אנחליניו היה מעורב באופן ישיר בשישה - שלושה כיבושים ושלושה בישולים, כשגם בבונדסליגה כבש כבר ארבע פעמים בעשרה משחקים.
יכול לשחק כמגן שמאלי קלאסי, אך העמדה האולטימטיבית שלו היא בעמדת המגן התוקף כשלייפציג בוחרת לשחק במערך שלושת הבלמים. אנחליניו מרגיש חופשי לעלות קדימה ומוסיף איכות להתקפה. מדובר בשחקן חכם מאוד, מדויק ובעל טכניקת בעיטה מצוינת, שבאה לידי ביטוי בכמות השערים הגבוהה יחסית. משחק ההגנה שלו עוד טעון שיפור, ויכולת כיסוי השטחים בהגנה נחשבת לנקודת התורפה. פפ גווארדיולה עוקב אחריו, וגם אם לא נראה אותו בסגל סיטי בעונה הבאה, הוא כבר השפיע על ההצלחה של לייפציג.
מרגים ברישה (22), זלצבורג: מהאחות הגדולה לייפציג לאחות הקטנה, רד בול זלצבורג. אלופת אוסטריה מוציאה משורותיה בשנים האחרונות שורה של שחקנים לקדמת הבמה האירופית, כמו ארלינג הולאנד, טאקומי מינאמינו וגם מיודענו מונס דאבור. השם החם כרגע בזלצבורג הוא ללא ספק דומיניק סובוסלאי, הקשר ההונגרי הצעיר שקושר עם מעבר לכמה מהקבוצות החמות ביבשת, אבל שחקן נוסף שמוטב להתמקד בו לאור הופעותיו המרשימות בליגת האלופות הוא החלוץ הגרמני-קוסובורי מרגים ברישה.
החלוץ כבש ארבעה שערים, כולל שניים חשובים מאוד ב-1:3 על לוקומוטיב מוסקבה, שהיה זה שסידר לה את המקום השלישי בבית של באיירן מינכן ואתלטיקו מדריד ומעבר לליגה האירופית. לא פשוט להיכנס לנעליו של הולאנד, אך ברישה נראה טוב בצעדיו הראשונים, ואפילו כבש צמד מול באיירן. הוא עדיין לא מספיק מלוטש, אבל אין ספק שימשיך להרשים באירופה השנה, בתקווה לפרוץ ולהתקדם לקבוצה בכירה יותר.

2 צפייה בגלריה
מרגים ברישה חוגג
מרגים ברישה חוגג
מרגים ברישה
(צילום: AP)

שנסל אמבמבה (26), פורטו: הבלם הקונגולזי הפך לנכס חשוב במרכז ההגנה של פורטו. הקבוצה ספגה רק שלושה שערים בעלייה לשמינית גמר הצ'מפיונס, וזה מרשים יותר כשלוקחים בחשבון שכולם הגיעו במשחק אחד מול מנצ'סטר סיטי, והיא שמרה על שער נקי בחמשת המשחקים האחרים ברציפות. אמבמבה סומן ככישרון עוד כשהיה בן 20, כשנרכש על ידי ניוקאסל ושיחק בקבוצה בשתי הליגות הבכירות איתה. לאחר מכן חישב מסלול מחדש, וזו עונתו השלישית בפורטו. אין ספק שבזכות הופעותיו עד כה, הוא יוכל לחזור לליגה איכותית יותר ולמצוא לקבוצה טובה יותר.
מנור סולומון (21), שחטאר דונייצק: נסגור את הרשימה עם נציג משלנו, ששני שערים בשני משחקים מול ריאל מדריד העלו לו את המנייה בכמה מיליונים לפחות. הישראלי נותן הופעות פנטסטיות במדי הקבוצה האוקראינית, ובדרך כלל נכנס בתור מחליף ומחייה מחדש את המשחק. לראייה גם שער הניצחון שלו מול אטאלנטה בעונה שעברה. שווי כרטיסו של כבר עלה לאזור 25-20 מיליון אירו, וכל ציידי הכישרונות באירופה מתמוגגים מהמהירות המתפרצת של הישראלי. מנור צריך לספק מספרים יותר טובים, אך ללא ספק הוא נתן הופעות מרשימות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.