1. כי פיו ולבו שווים (נכון שלפעמים שניהם עולים על גדותיהם, אבל גם ואולי בעיקר כאשר הוא נרגז ונסער – הוא במיטבו). 2. כי יש בו תשוקה (הכדורגל חשוב ויקר לו. הוא כמעט כל עולמו. בעורקיו ובוורידיו זורמות כדוריות-רגל אדומות ולבנות). 3. כי הוא לא עושה חשבון (לטוב ולרע, אבל איכשהו יוצא לו מאזן מושלם. כמעט. תמיד).
4. כי הוא בעל ניסיון כשחקן (ומי כמוהו יודע איך לשאת ולתת עם כוכבים). 5. כי הוא רוצה (הרצון בוער בו. הוא משוכנע כי לא רק שהוא מתאים, הוא המתאים ביותר. הרצון הזה משמש לו מניע ומנוף). 6. כי הוא לא יודע להעמיד פנים (והוא לעולם לא ילקק לאיש, לא יתחזה למי שאינו. המסכה היחידה שהוא יעטה על פניו היא המסכה שהכל חייבים בעטייתה - מסכת הקורונה).

1 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)

7. כי הוא מאמן אטרקטיבי (הוא יביא קהל, הוא יהיה ההצגה הטובה ביותר בעיר, הוא לא ישקול מלים ולא יבחל בלשונו כאשר יגיד את אשר על לבו). 8. כי הוא המאמן האולטימטיבי (כתב המשורר: "יש יפות ממנה אבל אין יפות כמותה").
9. כי כסף?! (כסף מעניין אותו וחשוב לו - למי לא?! אבל הוא לא הסיבה היחידה שבגללה הוא מעמיד עצמו כמועמד לאימון הנבחרת. כסף? יש לו די והותר!). 10. כי הגיעה עת השכמה (הכדורגל שלנו רדום, שכונתי, רקוב ואולי אף מושחת מאינטרסים צולבים, מתככים. איל יכול להעיר אותו ולהסעיר אותו). 11. כי החלום שלו יפה ומתוק (עמוק בפנים, בלב הנשמה, הוא נותר, כמונו, ילד קטן שרוצה ממתק, צעצוע. תנו לו. הוא חולם בהקיץ על אימון הנבחרת. תנו לו הזדמנות. העניקו לו סיכוי. אף לא אחד מהמאמנים הקודמים רשם הצלחה מסחררת. לכל היותר - הוא ייכשל. אז מה?).
12. כי הוא מבין כדורגל (מבין לעומק, מבפנים, מבחוץ, מבין את המהות ואת המעטפת, את חלקה המרכזי של התקשורת. מבין שכדורגל הוא הצגה אחת גדולה. והוא, מה לעשות, המאסטרו). 13. כי הנבחרת אחריו תהיה אחרת (אותה גברת בשינוי אדרת היא בכל זאת גברת אחרת. מנו אותו לקדנציה אחת. מה כבר יכול להיות? נעבור את החורף ואחר כך נראה).