כשעירוני נס ציונה פיגרה אתמול (ראשון) בגמר היורופקאפ מול סטאל אוסטרוב הפולנית בתשע נקודות הפרש במהלך הרבע השלישי כולם היו המומים ובעיקר פעלו תחת לחץ, מה שהוביל ללא מעט טעויות בשני צידי המגרש, אבל מי שהצליח כמעט לבדו לעורר מחדש את החבורה בכתום היה נמרוד לוי.
הפורוורד בן ה-26 עבר עד עכשיו עונה לא פשוטה בכלל עם פציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה, ובדרך הוא גם נדבק בנגיף הקורונה, אבל ברגעי המאני-טיים של הפיינל פור הוא שם הכל בצד והוכיח לכולם ובעיקר לעצמו שהוא יכול להיות שחקן ישראלי לגיטימי ודומיננטי בכל קבוצה בליגה.
4 צפייה בגלריה
נמרוד לוי לא מוותר על הכדור
נמרוד לוי לא מוותר על הכדור
האחראי הראשי לקאמבק ולזכייה. נמרוד לוי
(צילום: אורן אהרוני)
בריאיון מיוחד ל-ynet, רגעים ספורים אחרי הזכייה ההיסטורית של המועדון בגביע היורופקאפ, לוי מספר על החוויה הבלתי נשכחת.
"קשה להסביר במילים את ההתרגשות", אמר לוי, שסיים את הערב עם 21 נקודות. "זאת באמת התרגשות יוצאת דופן. אני שמח בשביל העיר, ההנהלה, המועדון, האוהדים, זה מרגש מאוד".
איך אתה מסכם את העונה שעברת עד עכשיו? "הייתה לי תקופה לא פשוטה. כשחזרתי להתאמן ניסיתי לעשות מה שאני יכול מבחינת עבודה ולהמשיך להאמין שאני כן אחזור לכושר. אני שמח שאני אחרי התקופה הזאת".
מה כל כך מיוחד בקבוצה? "אני חושב שהעיר והאנשים עושים את הקבוצה הזאת. כל העיר דוחפת את הקבוצה, זה מדהים, מרגישים את זה, אני מרגיש את זה כשאני סתם מסתובב בעיר ובעיקר בשבוע הזה, זה פשוט כיף".
בשונה ממכבי ת״א והפועל ירושלים אין כל כך הרבה לחץ בנס ציונה, זה מרגיש טוב יותר? "כביכול כן, אפשר להגיד שבנס ציונה יש פחות לחץ, אבל אני חושב שאנחנו יוצרים לעצמנו את הלחץ. אני מאוד נהנה בנס ציונה בשורה התחתונה. אני לא יודע מה יהיה בעונה הבאה, אבל יש לנו עוד המשך של העונה בזירה המקומית, אנחנו צריכים לקחת את ההישג האדיר הזה ולהמשיך אותו".
4 צפייה בגלריה
עירוני נס ציונה
עירוני נס ציונה
"העיר והאנשים עושים את הקבוצה". אוהדי נס ציונה
(צילום: אורן אהרוני)

לא הפסיק לנדוד

לוי התחיל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ומאז סומן כפוטנציאל, אבל דברים פחות הסתדרו, בעונת 2016/17 הוא הושאל למכבי ראשל"צ אך חזר במהלך העונה למכבי ת"א. לאחר מכן הושאל למכבי אשדוד ושוב חזר אל הצהובים עם חוזה לשנתיים, אך כבר בינואר 2019, אחרי שלא קיבל קרדיט ודקות משחק, הוא מימש את סעיף היציאה שלו ועזב.
יש לציין שבכל פעם שהוא לא הסתדר מקצועית, לוי ידע לא להוריד את הראש ולא ויתר לעצמו כל כך מהר, הוא חזר תמיד לקבוצה קטנה יותר וניסה להוכיח את עצמו מחדש, בדיוק כמו שקרה אחרי העזיבה ממכבי ת"א, כששב לאשדוד וסיים את העונה עם ממוצעים של 15.2 נקודות ו-7 ריבאונדים.
עונה לאחר מכן הוא ניסה שוב את מזלו בקבוצה גדולה, הפועל ירושלים, במדיה חתם לשנתיים אך אחרי עונה אחת בלבד עבר לשחק אצל הכתומים.
4 צפייה בגלריה
בלאק חוסם את לוי
בלאק חוסם את לוי
הצטיין באשדוד. לוי
(צילום: יאיר שגיא)
מה חווית בתנודות האלה מקבוצות גדולות לקבוצות קטנות יותר? "אחרי שעזבתי את מכבי הייתה לי באמת תקופה קשה, אני מרגיש שזה רחוק ממני כבר. הייתי בלי קבוצה תקופה מסוימת ואז חתמתי במכבי אשדוד תחת בראד גרינברג, היה לי טוב שם, נהניתי מכדורסל. בשנה שלי בירושלים מאוד נהניתי, זכינו בגביע המדינה. לא מעניין אותי כל כך מה אומרים, אבל אני מרגיש שהייתה לי עונה טובה וגם לנו כקבוצה. אני לא מתעסק בזה, מנסה להתעסק רק בהווה. אני מרגיש שנס ציונה זה המקום הכי טוב בשבילי ובזה אני מתעסק ועל זה אני חושב".
אתה לא חושב שנמרוד לוי צריך לשחק בקבוצה גדולה? "הדיבורים האלה לא ממש מעניינים אותי, שאנשים יגידו מה שהם רוצים. אני מרגיש שהאנרגיות האלה שאנשים אומרים שאני לא צריך להיות פה אלא צריך להיות שם זה לא מביא אותי קדימה, אני כן מאמין שאני יכול להיות ברמות הגבוהות, אבל יש דרך. מה שצריך לקרות קורה, מי שרוצה לחשוב שאני צריך להיות במקום אחר אז שיחשוב".
4 צפייה בגלריה
נמרוד לוי באימון
נמרוד לוי באימון
לא קיבל יותר מדי הזדמנויות במכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מה שונה בך מאז התקופה במכבי? "בוודאות התבגרתי יותר, אבל זה אותו נמרוד, עם הזמן אני משתפר ולומד, אבל זה אותו שחקן".
מרגיש שפיספסו אותך? "לא. הרבה דברים טובים קרו לי במכבי, אני לא מתעסק בזה אם פיספסו או לא, למי זה מעקצץ? לא לי".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים? "אני רוצה לשחק באירופה. למרות שאי אפשר לדעת לאן הכדורסל ייקח אותי, מקווה שאני אהנה מכדורסל, שארגיש טוב ואהיה מאושר באופן כללי".