ג'ון היגינס, ארבע פעמים אלוף העולם בסנוקר, אמנם סומן כפייבוריט מובהק לקראת משחק שמינית גמר אליפות העולם מול קורט מאפלין - אך לפי הסשן הראשון ביניהם אתמול, נראה שלסקוטי הוותיק לא יהיו חיים קלים.
מאפלין המייצג את נורבגיה נראה מצוין בפתיחת המשחק ומוביל 3:5. דווקא היגינס עלה ל-0:2, אבל מאפלין הגיב מהר עם ברייק של 79 ולאחר מכן ניצחון במשחקון נוסף. מאפלין ניצל את המומנטום וניצח גם בשני המשחקונים הבאים כדי לעלות ל-2:4. היגינס עם הסנצ'רי הראשון במשחק (101 נקודות) צימק ל-4:3, אבל מאפלין חתם את הסשן עם ברייק נאה משלו של 81 נקודות ועלה ל-3:5.
5 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס מאושר
ג'ון היגינס מאושר
היגינס. בלחץ
(צילום: gettyimges)
5 צפייה בגלריה
מאפלין. הפתעה גדולה
מאפלין. הפתעה גדולה
מאפלין. הפתעה גדולה
(צילום: gettyimages)
עד השנה מאפלין לא ניצח מעולם במשחק באליפות העולם. היגינס לעומתו הוא שועל קרבות ותיק בקרוסיבל עם ארבע זכיות באליפות העולם - והשתתפות בשלושת הגמרים האחרונים (הפסיד בכולם). למרות הפיגור אליו נקלע, המשחק עוד ארוך (הטוב מ-25 משחקונים) ורחוק מהכרעה. היום הם יחתמו את ההתמודדות בשני סשנים ב-12:00 וב-21:00 בסיומם ייקבע המעפיל הראשון לרבע הגמר.
מארק וויליאמס, שלוש פעמים אלוף העולם, מוביל 3:5 על סטיוארט בינגהאם, אלוף העולם ב-2015 במפגש בין שני כוחות ותיקים בסבב. במצב של 2:2, וויליאמס העלה הילוך עם שני ברייקים יפים של 97 ו-90 נקודות ועלה ל-2:4. עד לסיום הסשן הוא שמר על היתרון. השניים ייערכו סשן נוסף היום ב-16:30 והמשחק ייחתם בסשן שלישי ואחרון בשישי ב-12:00.
5 צפייה בגלריה
מארק וויליאמס
מארק וויליאמס
וויליאמס. מוביל על בינגהאם
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
בינגהאם. יצליח לחזור?
בינגהאם. יצליח לחזור?
בינגהאם. יצליח לחזור?
(צילום: GettyImages)
במקביל לפתיחת שלב שמינית הגמר, אתמול גם נחתם הסיבוב הראשון. מרטין גולד הפך ללא-מדורג החמישי השנה שמעפיל לשמינית הגמר לאחר שהביס 3:10 את סטיבן מגווייר. גולד הגיע לסשן ביתרון מבטיח 2:7 ולא נתן סיכוי למגווייר לחזור.
בסיום המשחק חשף גולד כי עברו בו לאחרונה מחשבות על פרישה מהענף - אבל אחרי הניצחון הזה הוא לא מתכוון ללכת לשום מקום: "במשך שנה וחצי לא נהניתי מהמשחק - וכשאתה לא נהנה ממשהו שאהבת כל כך הרבה שנים, זה הזמן לעשות משהו אחר. במשחק הזה חזרתי ליהנות. זה היה אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי". גולד יפגוש בשמינית הגמר את קירן ווילסון שעלה אוטומטית בעקבות פרישתו מהאליפות של אנתוני המילטון.
5 צפייה בגלריה
גולד. חשב על פרישה
גולד. חשב על פרישה
גולד. חשב על פרישה
(צילום: גטי אימגס)
בארי הוקינס השלים 2:10 קליל על אלכסנדר אורסנבאקר השווייצרי בדרך למשחק קשה בהרבה מול ניל רוברטסון האוסטרלי. "רוברטסון בכושר פנטסטי העונה. אתה לא יכול לבקש משחק הרבה יותר קשה בשמינית הגמר, אבל אם יש לך שאיפות לזכות באליפות, אתה צריך לנצח את כולם", אמר הוקינס בסיום.