אם תביטו לרגע בכל טבלאות הליגות הבכירות באירופה, אי אפשר שלא להבחין במספר פרמטרים מעניינים. 1. צפוף בצמרת, מאוד צפוף. 2. קבוצות בינוניות נמצאות בצמרת, לא כאלה שחשבנו שיהיו שם. 3. כולם הפסידו, ואין קבוצה דומיננטית שברור שתזכה באליפות. 4. תקופת הקורונה לא עשתה טוב לקבוצות שהאוהדים שלהן מייצרים לחץ גדול על היריבה, כי אין קהל.
אז מה קרה בעצם? מספר דברים חשובים:

1 צפייה בגלריה
הקאן צ'להאנולו ואנטה רביץ'
הקאן צ'להאנולו ואנטה רביץ'
מילאן. מוליכה מפתיעה באיטליה
(צילום: AP)

*הכנה לקויה לעונה, אשר משפיעה ישירת על השחקנים מבחינת פציעות "עומס" במהלך המשחקים.
* כניסת השחקן הכי משמעותי והכי משפיע במשחק המודרני - VAR - אשר משפיע ישירות על פנדלים שהשופט מפספס, שריקות שגויות או נבדלים בכיבושי שערים.
* היעדר הלחץ של הקהל במגרשים. האוהדים דורשים ביצועים מושלמים מהשחקנים, ועכשיו הם משוחררים יותר.
* שינוי הגמישות הטקטית במגרש ביחס למיקום הכדור: בעבר, קבוצות היו נשארות במערך שלהן ופשוט מתכווצות במגרש כאשר היריב היה מגיע קרוב אל השער שלהן. כיום, כאשר היריבה מתקרבת, קבוצות עוברות למערך של חמישה או שישה שחקנים על קו הרחבה ולפניהם שלושה או ארבעה שחקנים שמייצרים קו הגנה נוסף, אשר מעבה את האמצע ולא מאפשר הכנסת כדור מהצד או ניסיון בעיטה אל השער דרך המרכז, וברגע חטיפת הכדור מיד יוצאים להתקפת מעבר קטלנית ומהירה.
אישית, אם הייתי מאמן באחת מהליגות הבכירות, הייתי עובד עם השחקנים על צמצום טעויות ברחבה, כמו תפיסות חולצה ונגיעות יד, לוקח שלושה שחקנים שיהפכו לבועטי פנדלים מושלמים ומתרגל בעיטות 11 עם שוערי הקבוצה.
אז מה צפוי לנו בהמשך הדרך? ליגות צמודות, קבוצות בינוניות שהבינו מה עובד היום בכדורגל המודרני (בעיקר התקפות מעבר מהירות), פציעות של שחקני מפתח שיגרמו לשחקנים פחות מוכרים לצמוח מולנו, שערים שייפסלו בגלל או בזכות ה-VAR ופנדלים... המון פנדלים. מה שבטוח, אנחנו הצופים הרווחנו עונה מלאה בדרמות, גולים, ביטולי שערים והצלות פנדלים מכריעים. מישהו מוכן להמר מי הקבוצות שיזכו באליפות העונה?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 11:04, 31.12.20