ליאור בירקאן, מהשחייניות הישראליות הגדולות בכל הזמנים, נפטרה היום (שישי) בגיל 56 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה
בירקאן זכתה 17 פעמים בתואר אלופת ישראל בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80. היא החזיקה בשיאי ישראל בסגנונות החופשי, גב, פרפר ומעורב אישי, כולל שבעה שיאים בו זמנית, דומיננטיות אשר זיכתה אותה במשך שנים בכינוי "מלכת הבריכה".

1 צפייה בגלריה
ליאור בירקאן
ליאור בירקאן
הלכה לעולמה בגיל 56. בירקאן
(צילום: גיא שמואלי, איגוד השחייה)

כמה משיאיה החזיקו מעמד שנים רבות, כששיאה ב-200 מעורב אישי (2:27.87 דק') נותר בטבלת השיאים עשור שלם עד שנשבר על ידי קרן רגאל. היא גם זכתה בשלוש מדליות זהב ושתיים מכסף במכביה ה-11 (1981) ולמעשה לא השתתפה במשחקים האולימפיים במוסקבה 1980 בשל החרמת אותה אולימפיאדה על ידי מדינות רבות, בהן ישראל.
לאחר פרישתה הפכה לשחיינית מאסטרס מצטיינת בבריכה ובמים הפתוחים והייתה גם מאמנת מאסטרס בירושלים במשך למעלה משני עשורים. בירקאן מחזיקה גם היום בשלל שיאי מאסטרס במשחים השונים ואף ייצגה את ישראל בתחרויות ברחבי העולם.
היא עבדה בריפוי בעיסוק במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, כיהנה תקופה מסוימת כיו"ר הפועל ירושלים בשחייה ואף הייתה פרשנית שחייה בערוץ הראשון. מזה כשלוש שנים נלחמה במחלת הסרטן, מה שלא מנע ממנה להמשיך לשחות, להתחרות ולזכות במדליות. בירקאן הותירה אחריה שלושה ילדים. מאיגוד השחייה נמסר: "איגוד השחייה וכל משפחת השחייה הישראלית מרכינים ראש עם פטירתה של ליאור בירקאן. יהי זכרה ברוך". הלווייתה של בירקאן תתקיים ביום ראשון בשעה 18:00 בבית העלמין "מנוחת עולם נתניה".