נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך נבחר היום (רביעי) לכהונה שנייה, שתהיה בת ארבע שנים, במסגרת המושב ה-137 של ה-IOC. בהצבעה, שנערכה בצורה וירטואלית בשל מגבלות הקורונה, קיבל 93 קולות שתמכו בו לעומת אחד בלבד שהתנגד.
באך בן ה-67 שימש בעבר כסגנו של הנשיא הקודם ז'אק רוג וב-2013 נבחר לקדנציה הראשונה, שהייתה בת שמונה שנים. באופן טכני הקדנציה הזו תסתיים לאחר אולימפיאדת טוקיו, בחודש אוגוסט והוא ימשיך בתפקידו עד 2025 כאמור.
1 צפייה בגלריה
תומאס באך
תומאס באך
ארבע שנים נוספות. תומאס באך
(צילום: AP)
הגרמני (אז תחת מערב גרמניה) זכה במדליית הזהב בסיוף במשחקים האולימפיים במונטריאול 1976 בתחרות הקבוצתית, והוא הנשיא התשיעי של הוועד האולימפי הבינלאומי.
"תודה רבה לכולם מכל הלב על הבעת האמון הזו בי והתמיכה הגורפת", אמר באך לאחר הבחירה בו. "עבורי זה אפילו יותר מדהים בהתחשב בכל הרפורמות וההחלטות הקשות שנאלצנו לקבל והשפיעו על כולנו".
עוד אמר הנשיא הנבחר: "המאבק בנגיף הוא קשה, אבל אנחנו נאבקים בשביל הספורטאים. אנחנו בטוחים שיפן תארגן את המשחקים באופן בטוח. ראינו איך אליפויות העולם והאירועים האחרונים בעולם הוכיחו שאפשר לעשות את זה עם פרוטוקולים מחמירים, ואף אחד מהם לא הפך למוקד הדבקה".