איל ברקוביץ׳ הוא הכדורגלן הישראלי הגדול בכל הזמנים, אפילו לפני מוטל׳ה שפיגלר, שלקח אותנו למונדיאל היחיד, ולפני יוסי בניון שהרעיד רשתות ברמות הגבוהות של אירופה. כך נקבע בדירוג "ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר (שישי) במלואו בגיליון הכפול והחגיגי של מוסף "7 ימים".
"אני לא נוטה להתרגש, אבל הבחירה הזו באמת משמחת אותי״, מתרגש ברקוביץ'. "אם היו שואלים אותי מה הייתי רוצה, עוד כמה מיליונים בבנק או בחירה כזו, מעדיף בחירה כזו. כי אני חושב שזה מסמל שעשיתי משהו ושאנשים מעריכים ואני מודה לכל אלה שבחרו בי. אם אני משווה את ההישגים שהיו על המגרש והניצחונות והשערים שכבשתי ובישלתי, לדברים שמחוץ למגרש, אז הבחירה הזו וההישג הנוסף שנבחרתי לאחד הקשרים הטובים באנגליה בכל הזמנים של ה"טיימס", אלה שני ההישגים הגדולים שלי ותודה לכולם על ההערכה. רגע מאוד משמח ומרגש".
2 צפייה בגלריה
מוטל'ה שפיגלר, איל ברקוביץ' ויוסי בניון
מוטל'ה שפיגלר, איל ברקוביץ' ויוסי בניון
הפודיום: ברקוביץ' ראשון, שפיגלר שני ובניון שלישי
(צילומים: AP, רויטרס, אורן אהרוני)
אף כדורגלן ישראלי לא עשה סלאלום מכריע כמו אלי אוחנה בסידני. אף אחד לא כבש במונדיאל, אבל מוט'לה שפיגלר כן. אף ישראלי לא הכיר לנו את הליגה הספרדית כמו חיים רביבו. אף קשר לא זכה שיגידו עליו, 'כל אוקטן מלמיליאן' חוץ מאורי מלמיליאן, אף אחד בליגה שלנו לא היה קוסם כמו איל ברקוביץ', אף אחד לא היה סמל במכבי ת"א כמו אבי נימני, אף ישראלי לא שיחק בליברפול לפני אבי כהן ז"ל ועל מה שעושה ערן זהבי בעשור האחרון אין מה להרחיב. ויש עוד ועוד ועוד. עכשיו לכו תכריעו, מי היה הטוב ביותר.
לא קל היה לדרג את הספורטאים הטובים ביותר. הרי לא כולם שיחקו באותם תנאים, על אותם מגרשים, מול יריבות דומות ובסטנדרטים שווים של שיפוט. אבל זה לא אומר שזה לא כיף, ובדרך אפשר לתת את הבמה לשמות שכבר מזמן לא על הדשא, אבל הפכו לאגדות עבור דורות שלמים.
2 צפייה בגלריה
הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין. סייע בבחירה
(צילום: אורן אהרוני)
לקראת הגיליון הכפול של "7 ימים" כינסנו ועדה שמורכבת מנשיא מדינת ישראל רובי ריבלין, מומחה כדורגל וגם יו"ר בית"ר ירושלים לשעבר, מאמנים שחלקם גם כדורגלני עבר, מגישות, שדרנים, פרשנים ועיתונאי "ידיעות אחרונות" ו-ynet, חלקם עם ותק של עשרות שנים במגרשים.
הקריטריונים היו מידת ההצלחה של השחקן בנבחרת ישראל והשפעתו עליה, קריירה באירופה והישגים שם, הישגים עם הקבוצה בארץ, הישגים ונתונים אישיים (שחקן העונה, מלך שערים, בישולים, שוער העונה), השארת חותם גם אחרי הפרישה, ההשראה שהעניק, הדוגמה ששימש, ועד מידת האיקוניות שלו גם היום, נתון שדי בולט ברשימה שגובשה.
אז מי הם 20 הכדורגלנים הטובים ביותר בהיסטוריה של ישראל? המצעד המלא - מחר במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".