ה-FBI חוקר את מה שהתרחש לפני מרוץ נסקאר אתמול בטאלדגה שבאלבמה, אירוע שמסעיר את ארה"ב ועלה כמובן לראש הכותרות.
עוד לפני המרוץ, נמצא בתא המטען של באבה וואלאס, הנהג השחור היחיד בסבב, חבל תלייה - אחד הסמלים לתקופת העבדות באמריקה. וכל זה כשתנועת "Black Lives Matter" מתפשטת ברחבי העולם והמחאה על אלימות נגד שחורים בארה"בנמצאת בראש סדר היום.
3 צפייה בגלריה
באבה וואלאס
באבה וואלאס
באבה וואלאס אמוציונלי לאחר המרוץ
(צילום: AFP)
נשיא נסקאר, סטיב פלפס, היה תקיף והודיע כי "אנחנו הולכים להשתמש בכל משאב שיש לנו כדי למצוא מי אלה שאחראים לזה. הם יושעו מהענף לכל חייהם". וואלאס, שסיים במקום ה-14 במרוץ, זכה לעידוד מחבריו בסבב וכולם ביחד ליוו את מכוניתו לקו הזינוק, עוד לפני תחילת התחרות. לאחר מכן צייץ וואלאס בחשבון הטוויטר שלו תמונה עם הכיתוב: "ביחד". בסיום התחרות הוא היה מאוד אמוציונלי ואף דמע. "הספורט הזה משתנה", אמר בהתרגשות.
3 צפייה בגלריה
הרוכבים מלווים את מכוניתו של באבה וואלאס
הרוכבים מלווים את מכוניתו של באבה וואלאס
הנהגים מלווים את מכוניתו של באבה וואלאס
(צילום: רויטרס)
האירוע מגיע על קרקע בוערת בכל הקשור לאוהדי נסקאר. לפני פחות משבועיים ראשי סבב המרוצים היוקרתי הודיעו כי לא יאפשרו עוד את הכנסת דגלי הקונפדרציה ליציעים. חלק עצום מקהל האוהדים השרוף של סבב המרוצים מגיע מהדרום, ואותם אנשים מתייחסים אליו כחלק מהגאווה הדרומית, ענף עם שורשים עמוקים במסורת הספורט האמריקנית, שמייצג פטריוטיות ושמרנות. לכן הם הניפו את הדגלים וניכסו את נסקאר לתרבות שלהם.
הציוץ של וואלאס
וואלאס הוא האיש המדובר ביותר בנסקאר מתחילת החודש ובמרוץ מרטינסוויל לפני שבועיים הסלוגן "חיי שחורים חשובים" הופיע על חולצתו ועל מכוניתו. בעקבות ההחלטה הוא אמר: "דגל הקונפדרציה הוא סמל לשנאה ומעלה המון זיכרונות רעים. שום דבר טוב לא יוצא משימוש בו. אני גאה בנסקאר. עכשיו הזמן הקריטי ליצור שינוי ואחדות".
3 צפייה בגלריה
באבה וואלאס
באבה וואלאס
וואלאס וחולצת המחאה לפני שבועיים
(צילום: AFP)