חברת ההפקות של ג'פרי לורי, הבעלים של פילדלפיה איגלס, תכין סרט דוקומנטרי על הצורר הנאצי אדולף היטלר. הסרט יקרא "משמעותו של היטלר" והוא צולם בתשע מדינות במשך כשלוש שנים. הוא יעסוק בעלייתו לשלטון של היטלר בגרמניה ובפשעיו.
רק שכל זאת מתפרסם יומיים בלבד אחרי ששחקן בקבוצה של לורי, דשון ג'קסון, עורר סערה גדולה בארה"ב, כשפרסם בחשבון האינסטגרם שלו טקסטים המשויכים להיטלר. באחת הפסקאות אותן מירקר נכתב: "היהודים יסחטו את אמריקה. הם יסחטו את אמריקה, התכנית שלהם לשלוט בעולם לא תעבוד אם השחורים יידעו היכן הם נמצאים".
1 צפייה בגלריה
ג'פרי לורי
ג'פרי לורי
הבעלים של פילדלפיה איגלס, ג'פרי לורי
(צילום: AP)
ג'קסון הוסיף ושיבח באותו פוסט את לואיס פרחאן, מנהיג ארגון אומת האסלאם, שנודע בשל אמירותיו האנטישמיות והאשים את היהודים בשליטה בממשלת ארה"ב. הרשת כמובן געשה מהפוסט הפוגעני והאנטישמי, מה שהוביל אותו לפרסם התנצלות. "כל מי שמרגיש שיש לי שנאה כלפי הקהילה היהודית הבין את דברי לא נכונה. אין שנאה בלבי כלפי אף אחד. אני בעד שוויון", הבהיר.
בתקשורת האמריקאית נכתב שג'קסון אף ננזף על ידי לורי, שביקש מהשחקן לא לפרסם דברים כאלה ברשתות החברתיות. מי שהגיב לפוסט הוא גם שחקנה היהודי של ניו אינגלנד, ג'וליאן אדלמן. "יש לי רק כבוד למשחק של ג'קסון", אמר אדלמן. "אני יודע שהוא אמר דברים מגעילים, אבל אני רואה כאן הזדמנות לשיחה. אני גאה במורשת היהודית שלי, מבחינתי זה לא עניין של דת. מדובר כאן גם על קהילה ועל תרבות. אני יוצא דופן, כי לא הזדהיתי כיהודי עד שלב מאוחר בחיי. בכל פעם שנתקלתי בשנאה, אף פעם לא הרגשתי כאילו היא מכוון עלי. רק לאחר שהפכתי חלק מהקהילה הזאת הבנתי כמה השנאה היא הרסנית".