מהאליפות של מנצ'סטר סיטי, דרך הקאמבק של צ'לסי ועד העונה המבלבת של לאו מסי. לרגל סיום הליגות באירופה, שחלקן הוכרעו ממש ברגע האחרון ורגע לפני היורו, בחרתי את נבחרת העונה שלי.
3 צפייה בגלריה
חכימי, ראמוס
חכימי, ראמוס
אשרף חכימי
(צילום: EPA)

שוער: יאן אובלאק (אתלטיקו מדריד, סלובניה)

נתונים: ספג 25 שערים בליגה; 18 משחקים ללא ספיגה; 2.7 עצירות למשחק; אליפות ספרד
רקע: השוער הסלובני של הרוחו-בלאנקוס כבר כמה שנים נמצא בטופ העולמי. לכן לא ברור אם השנה התעלה על עצמו, או רק שמר על הסטטוס בתור חומה בלתי ניתנת לחדירה. הרבה בעזרתו, אם לא בעיקר בעזרתו, ספגו הקולצ'ונרוס רק 25 שערים העונה ב-38 משחקי ליגה, המקום הראשון ב-4 הליגות הטובות באירופה.
שלל משחקים הוא שמר על רשת נקייה, עצר שניים מארבעת הפנדלים שנבעטו אליו והיווה אחד המרכיבים העיקריים בדרך לאליפות ספרד.

בלם: רובן דיאס (מנצ'סטר סיטי, פורטוגל)

נתונים: ספג 27 שערים בליגה; 17 משחקים ללא ספיגה; שחקן העונה באנגליה; אליפות אנגליה
רקע: עד לפני פחות משנה הבלם הפורטוגלי היה בגדר אלמוני ושיקח במדי בנפיקה ליסבון. ברגע שפפ גווארדיולה שם את ידו על הכישרון הצעיר הוא הפך אותו לאחד הבלמים הטובים בעולם. העוגן של ההגנה של הסיטיזנס הראה עד כמה הוא מוכשר, וירצה להוסיף לתואר אליפות האנגליה שלו גם את היורו הקרוב ואת ליגת האלופות בעונה הבאה. בחירתו לשחקן העונה באנגליה, מעמדת הבלם למרות שלל כשרונות התקפיים של התכולים, מראה עד כמה הוא היה מרכזי בעונה האחרונה.

בלם: אנתוניו רודיגר (צ'לסי, גרמניה)

נתונים: ספג 14 שערים בכל המסגרות; 22 משחקים ללא ספיגה; ליגת האלופות.
רקע: הבלוז פתחו את העונה עם אגדת העבר שלה פרנק למפארד על הקווים. אחרי מסע רכש של הרבה צעירים (ותיאגו סילבה אחד) היו הרבה ציפיות לקבוצה שמחה ומלהיבה, אך האנגלי לא עמד בהן. ברגע שטוכל הגיע, הכול השתנה.
שיטת שלושת הבלמים כמעט ולא איכזבה, ואחד משחקני המפתח בה היה הבלם הגרמני. הוא פתאום קיבל הרבה יותר דקות, והצדיק אותן כמעט בכל פעם מחדש. אחד הברגים המרכזיים באלופת אירופה הרוויח את מקומו ביושר בנבחרת העונה.
3 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
(צילום: getty images)
מגן ימני: אשרף חכימי (אינטר, מרוקו)
נתונים: כבש 7 שערים בכל המסגרות; 11 בישולים; אליפות איטליה.
רקע: המגן המהיר סיפק נתונים מדהימים העונה, ברמה של קשר התקפי. אז כשהוא עושה את זה מעמדת המגן (למרות שהוא יותר קשר ימני מאשר מגן), זה בכלל מטורף. אינט העונה הציגה הרכב עם הרבה כשרונות צעירים – לאוטרו מרטינז, אלסנדרו בסטוני, ניקולו ברלה וכמובן חכימי, שעונה נוספת הוכיח כמה כישרון יש לו. חכימי כנראה יהיה אחד השחקנים הטובים בעולם בעשור הקרוב, וכך נראית ההתחלה.

מגן שמאלי: תיאו הרננדז (מילאן, צרפת)

נתונים: כבש 8 שערים בכל המסגרות; 8 בישולים; סגנות באיטליה.
רקע: המגן הצעיר של הרוסונרי (כן, אחיו של לוקאס) היה אחד מהמובילים של מילאן העונה. חבורת הצעירים שכללה גם את ג'יאנלואיג'י דונארומה, סנדרו טונאלי, פרנק קסייה ורפאל לאו הובילה את הקבוצה המילאנזית למקום השני באיטליה, ולליגת האלופות – לראשונה מזה הרבה שנים. להרננדז חלק גדול בזה – מספרים נהדרים עבור מגן, שליטה מוחלטת באגף שמאל – וכרגע גם שמועות על מעבר נוצץ לפריז. תיאו נותן פייט לאחיו הגדול, ויכול להיות שיגנוב את מקומו בהרכב צרפת בעתיד.

קשר אחורי: א'נגולו קאנטה (צ'לסי, צרפת)

נתונים: 5.6 עצירת התקפות במשחק (הרחקות, בלימות וכו'); רוב התיקולים מוצלחים; ליגת האלופות.
רקע: אי אפשר שלא לאהוב את הקשר המדהים של הבלוז. אמנם שם העמדה שלו הוא "קשר אחורי", אבל קאנטה לא מוגבל לחלק האחורי של ההתקפות. הוא משמש גם המוציא לפועל של התקפות מעבר, מוסר מסירות נהדרות לצעירים שמשחקים לפניו – ורנר, האברץ, פוליסיץ' או מאונט – ובנוסף לכל האיכויות ההתקפיות האלה מחלץ ומגיע לכדורים ברבה נדירה – למרות מימדיו הצנומים (1.68 מטר).
המחוייבות והאהבה שלו למשחק, החיוך הכובש, האישיות הצנועה והתארים המדהימים אליו הוא מגיע גורמים לכל אוהד כדורגל שמכבד את עצמו להתאהב בשחקן הזה.

קשר מרכזי: קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי, בלגיה)

נתונים: 10 שערים בכל המסגרות; 18 בישולים; אליפות אנגליה.
רקע: הבלגי של הסיטיזנס מראה עד כמה הוא טוב עונה אחרי עונה אחרי עונה. אינספור בישולים, ניהול משחק של פליימייקר מהשורה הראשונה בעולם, והובלה של התכולים לאליפות שלישית בשש השנים שהוא נמצא בקבוצה. אחד הברגים החשובים במכונה של פפ בדרך לאליפות ללא תחרות וגמר ליגת האלופות. בקבוצה שבה לאף שחקן אין מקום מובטח בהרכב בגלל התאווה של פפ לרוטציות, דה בריינה היה היחיד שהיה ברור שיפתח (מלבד אדרסון השוער כנראה).

קשר התקפי: מיייסון מאונט (צ'לסי, אנגליה)

נתונים: 9 שערים בכל המסגרות; 9 בישולים; ליגת האלופות.
רקע: עוד נציג של הלונדונים. מאונט, שגם גדל בצ'לסי ושיחק בכל הקבוצות הצעירות שלה, פרח העונה הזאת בצורה מטורפת. הוביל את ההתקפה של הכחולים וניהל אותן ביד רמה, אם דרך מסירות יפות, דריבלים מרשימים או שיתוף פעולה עם שאר הצעירים. הכישרון הצעיר של צ'לסי רק בן 22, והוא עוד צפוי להוביל את הקבוצה הרבה שנים – וכמובן שגם את הנבחרת הלאומית. כישרון ענק שנראה כי העונה רק חימם מנועים – לקראת קריירה אדירה.
3 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
מסי חוגג
(צילום: רויטרס)
חלוץ ימני: ליונל מסי (ברצלונה, ארגנטינה)
נתונים: 38 שערים בכל המסגרות; 14 בישולים; מקום שני באירופה במעורבות בשערים.
רקע: מה עוד נותר לומר על השחקן הבלתי נגמר הזה. אילו עוד סופרלטיבים ושבחים יש לרעוף עליו שעוד לא הרעפנו. אף אחד לא יזכור את העונה הזאת של מסי. יש שיגידו שעבורו היא בינונית. מקום 3 בליגה, הדחה כבר בשמינית גמר האלופות – אבל ברמה האישית הוא עדיין מגיע להישגים שאף אחד לא מגיע אליהם. היה שותף ללמעלה מ-50 שערים, יצר העונה כמעט מאה מצבים גדולים לחבריו בליגה (רק 11 תורגמו לבישולים) והוכיח שוב למה הוא הטוב בהיסטוריה.

חלוץ שמאלי: פיל פודן (מנצ'סטר סיטי, אנגליה)

נתונים: 16 שערים בכל המסגרות; 10 בישולים; השחקן הצעיר של העונה באנגליה; אליפות אנגליה.
רקע: הפריצה של העונה – ללא ספק. הכישרון הצעיר של התכולים, יליד שנת 2000, תפס מקום של כבוד בעונת 2020/21. אחד המרכיבים הכי חשובים בסיטי, אחד הגורמים לאליפות המכריעה ולגמר ליגת האלופות ואחד השחקנים שאמורים להוביל את נבחרת אנגליה ביורו הקרוב – וכנראה שבעוד כמה אחריו. פודן הצהיר העונה שהוא כאן לעוד הרבה שנים, בשנה נהדרת שהוא רק השתבח בה ממשחק למשחק.

חלוץ שמאלי: רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן, פולין)

נתונים: 48 שערים בכל המסגרות; 9 בישולים; נעל הזהב; אליפות גרמניה.
רקע: החלוץ הפולני של הבווארים שובר שיא אחר שיא אחר שיא. העונה היה תורו של שיא הכיבושים לעונה אחת בבונדסליגה הגרמנית להישבר – 41 כיבושים. הכוכב הפולני הוביל שוב את באיירן לתואר המקומי, ונעדר ברבע הגמר נגד מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות – דבר שכנראה השפיע רבות על ההדחה. כבר כמה שנים שהוא סקורר ברמות הכי גבוהות, ונראה כי לא ניתן לעצור אותו.
שחקנים נוספים ששווים אזכור: נאבאס, אדרסון, תיאגו סילבה, סטונס, זומה, סאביץ', יורנטה, ווקר, קנסלו, ג'ורדי אלבה, קימיך, גונדואן, קאראסקו, ברונו פרננדש, האברץ, ברנרדו סילבה, מחרז, אילמז, קיין, לוקאקו, רונאלדו, סטרלינג.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.