שיא עולם חדש ומטורף ב-400 מטרים משוכות לנשים. סידני מקלופלין עצרה הבוקר (שני) את השעון על 51.90 שניות במהלך המבחנים האמריקאים למשחקים האולימפיים - והפכה לאישה הראשונה אי פעם, שניפצה את מחסום 52 השניות.
השיא הקודם היה שייך לדלילה מוחמד ועמד על 52.16 שניות. הוא נקבע באליפות העולם ב-2019. מקלופלין אגב, סיימה במקום השני באותה הריצה בדוחא. הפעם מוחמד הייתה זו שסיימה במקום השני.
2 צפייה בגלריה
סידני מקלופלין
סידני מקלופלין
סידני מקלופלין לא מאמינה
(צילום: AP)
מוחמד, שנאלצה להתמודד עם קורונה ופציעה בשריר הירך האחורי קבעה 52.42 ותרוץ בטוקיו לצד אלופת העולם הטרייה. למקום השלישי ששווה גם כן מקום באולימפיאדה, הגיעה אנה קוקרל, שזכתה מוקדם יותר השנה באליפות המכללות והשיגה הפעם 53.70.
מקלופלין בת ה-21 הפכה כמובן למועמדת הבכירה לזהב באולימפיאדה שתיפתח בעוד פחות מחודש והקרב בינה לבין השיאנית הקודמת הולך להיות אחד המרתקים על המסלול.
2 צפייה בגלריה
סידני מקלופלין
סידני מקלופלין
עשתה היסטוריה
(צילום: AP)
וזה לא היה השיא היחיד שנשבר. אריון נייטון בן ה-17 שבר פעם נוספת את שיא העולם עד גיל 20 ב-200 מטר. רק אתמול הוא שיפר את השיא של אוסיין בולט והבוקר קבע 19.84 והבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים. המנצח היה נואה ליילס, שעצר את השעון על 19.74 - תוצאת השנה בעולם.
בתקופה האחרונה אנחנו עדים ללא מעט תוצאות יוצאות דופן ולשיאי עולם נוספים שנשברים, הודות לטכנולוגיית הנעליים החדשות של נייקי, שמאפשרות שיפור אדיר בביצועים של האתלטים השונים.