בסטייל. מכבי ראשון לציון זכתה אחר הצהריים (שישי) באליפות ה-16 בתולדותיה אחרי ניצחון חוץ 23:29 באולם הקאנטרי בנחלת יהודה על היריבה העירונית, הפועל ראשון לציון. קבוצתו של ג'ו מתתיה השלימה 0:3 מרשים מאוד על האדומים בסדרת הגמר, שסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון אבל לא הצליחו לתת פייט אמיתי למרות יתרון הביתיות. ירמי סידי היה אדיר עם 11 שערים.
זאת הייתה סדרת הגמר הראשונה בין הקבוצות מאז 2015, אז הפועל ניצחה כשעידן מימון, מאמנה כיום, היה הקפטן וכיכב, ומתתיה אימן בקדנציה הראשונה שלו את מכבי. מדובר ב'סוויפ' ראשון בסדרת גמר בין שתי הראשל"ציות מאז 2010, גם אז מכבי הייתה זו שזכתה באליפות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
אלופה צהובה. מכבי ראשל"צ
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ראשל"צ מאוכזבים
שחקני הפועל ראשל"צ מאוכזבים
שחקני הפועל ראשל"צ מאוכזבים
(צילום: אורן אהרוני)
עבור המנצחת מדובר בזכייה מתוקה אחרי ההפסד הדרמטי והמסתכל בגמר גביע המדינה להפועל אשדוד לאחר הארכה. על הנייר מדובר בזכייה שנייה ברציפות של הצהובים, שכן איגוד הכדוריד קבע שהיא זכתה בתואר גם בעונה שעברה שלא הסתיימה בגלל הקורונה, זאת מאחר שדורגה במקום הראשון בזמן עצירת הליגה.
סידי, ניב פישלוביץ' (שני אקסים של הפועל שזכו איתה באליפות ב-2015) ואמיר שניידר הצעיר, סיפקו הצהרה לקברניטי הענף שהחליטו על הגדלת מספר הזרים בכל קבוצה החל מהעונה הבאה ללא פחות מארבעה, והראו שיש שחקנים מקומיים טובים בליגה, ולא בטוח שצריך כל כך הרבה שחקני חיזוק מחו"ל.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
כבשו להפועל: דליבור סוקיץ' 6, סטפן איליץ' 5, עוז חממי 4, מילוש בואישיץ' ושי נתן 3 כ"א, שון סלס ורז בן דוד 1 כ"א. הוסיפו למכבי: איבן קראצ'יץ', דור קלדרון ושרון שלם 3 כ"א, דניאל פרידמן, אמיר שניידר וגאפר חדזיומארוביץ' 2 כ"א, ברנקו קנקרש, רותם סגל וניב פישלוביץ' 1 כ"א.

מתתיה: "זכינו באליפות לא בכדוריד איכותי, אבל עם לב"

"היה קשה, אבל סוף סוף", אמר בסיום מתתיה. "אני חייב לציין שני אנשים יקרים מאוד למועדון הזה - ראול סרוגו שהאליפות הזאת מגיעה לו, ולמשפחה שלו. הבן אדם השני זה אריק אלקלעי, שהמועדון הזה זכה באיש קשה. אני שמח בעיקר בשבילו. ואני רוצה לציין שני שחקנים שלא מדברים עליהם - ניב שמן, שלא קיבל הרבה דקות אבל עבד באימונים, ואני מקווה שיישאר במועדון. השני זה אלדר שיקלושי. ניב פישלוביץ' נתן הצגה בחודש האחרון, אבל הם צוות ואלדר הוא נכס למועדון הזה".
עוד אמר מתתיה: "אף אחד לא רצה שהעונה שעברה תסתיים כפי שהסתיימה. אני שמח שהתחבר לנו. לא עשינו כדוריד גדול ואיכותי, אבל עם הרבה נשמה. השחקנים שמו את הלב שלהם על המגרש ומגיע להם כל הכבוד". כזכור, מכבי פתחה רע את העונה, אבל התאוששה בסיבוב השני: "מהתחלה ידעתי שייצא משהו מהעונה הזאת. בהתחלה לא שיחקנו עם הזרים שהיו פצועים. אבל זאת הגדולה של המועדון הזה, לא משנה מי המאמן, היו"ר והשחקנים, תמיד נהיה בצמרת".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
פישלוביץ', שנבחר ל-MVP של הסדרה, אמר: "רגע מרגש לקבוצה ולי אישית. מרגש מאוד. זאת האליפות הרביעית שלי, שתיים עם הפועל ושתיים עם מכבי.הייתה עונה מאוד קשה עם קורונה ועצירת אימונים. בסיבוב הראשון הייתי על הפנים ולקח לי זמן להתבשל, כמו כל הקבוצה. עשינו 'סוויפ' בכל הסדרות שלנו בפלייאוף העונה. מדהים, כיף גדול. ההפסד בגמר הגביע היה לא קל, אפילו קשה. הפסדנו בהארכה בשער אחד. אבל אנחנו קבוצה חזקה מנטלית, וראו שהגענו מוכנים".
כוכב המשחק, סידי, סיכם: "לא יודע אם נתתי הצגה, עשיתי כמה שטויות. הסטטיסטיקה האישית שלי פחות מעניינת, יש לנו קבוצה מדהימה. יש לנו הגנה מהסרטים, חדר הלבשה בריא. בכל יום מישהו אחר אצלנו יכול להתפוצץ".