מנצ'סטר יונייטד לא חוותה יותר מדי רגעי נחת מאז עזיבתו של סר אלכס פרגוסון, אך נראה שאולה גונאר סולשיאר הוא האיש המתאים ביותר למשימה. האם מנצ'סטר יונייטד בדרך חזרה לפסגה?
מאז עזיבתו של המנג'ר הסקוטי האגדי, יונייטד נכשלה ברכש, בבחירת המאמנים, ואיכזבה את מאות מיליוני אוהדיה ברחבי העולם, עם כדורגל שלא מזכיר במאומה את הקבוצה הגדולה שאליה התרגלו.
1 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
(צילום: EPA)
דיוויד מויס פישל, לואי ואן חאל וז'וזה מוריניו לא הצליחו להטביע את חותמם ובעיקר הציגו כדורגל אפור ומשעמם. היה ברור שכל מאמן שיגיע לאחר סר אלכס תהיה לו משימה קשה מנשוא, בטח כשמדובר במנג'ר שזכה בעשרות תארים ב־27 השנים על הקווים.
היתרון של סולשיאר שהוא מגיע מתוך המערכת. שחקן שלבש את מדי המועדון, היה סמל שלו וזכה בשלל תארים. הוא אמנם הגיע ללא ניסיון רב באימון, והספיק להדריך רק את מולדה הנורווגית, אבל גם היה זה שגילה את החלוץ הצעיר והמבטיח ארלינג הלאנד ונתן לו את ההזדמנות בקבוצה הראשונה.
יונייטד עם סולשיאר חזרה לפגוע בול בשחקני רכש, שמצליחים להשתלב נהדר ולהציג יכולת שנותנת תקווה לעתיד טוב יותר עבור מנצ'סטר יונייטד. שחקנים כמו ואן ביסאקה, דניאל ג'יימס, הארי מגווייר וברונו פרנדדש נכנסו לעניינים במהירות מסחררת, ושחקני האקדמיה, כמו מקטומיני וגרינווד, מקבלים את הבמה להוכיח את יכולתם לאחר שנים של כישלונות עם שחקני רכש יקרים שלא תרמו כלום.
הרכש המשמעותי ביותר נעשה בינואר האחרון, כשפרננדש נקנה מספורטיניג ליסבון תמורת 55 מיליון יורו. אף אחד לא ציפה שההשתלבות שלו תהיה כל כך מהירה, ותרומתו עד כה היא שבעה שערים לצד שישה בישולים בעשרה משחקים ואופי מנהיגותי ו-ווינרי שלא היה ביונייטד בשנים האחרונות.
פריחתו המחודשת של פול פוגבה והשילוב הקטלני שלו עם פרננדש הם אחת מהסיבות לעליונות המוחלטת של יונייטד מול יריבותיה, ולא פלא שפוגבה החליט לעשות חישוב מסלול מחדש ובכל זאת לרצות להמשיך.
שלישיית ההתקפה שכוללת את ראשפורד, מרסיאל וגרינווד הצעיר תרמה ליונייטד העונה 56 שערים בכל המסגרות. נותר רק לדמיין מה יקרה אם גיידון סאנצ'ו יצטרף לחוליית ההתקפה המפחידה הזו.
מנצ'סטר יונייטד סופרת כבר 17 משחקים ללא הפסד ועם היכולת הנוכחית היא בעמדה מצויינת לתפוס את המקום ברביעייה הראשונה, ולהשיג את הכרטיס לליגת האלופות. הבונוס יכול להיות זכייה בגביע האנגלי בליגה האירופית או שניהם.
הסגל עדיין זקוק לחיזוק במספר עמדות כמו בלם נוסף, מגן שמאלי וחלוץ מרכזי כדי לקרוא תיגר על האליפות בעונה הבאה.
אז האם יונייטד באמת בדרך חזרה לפסגה? האם שחקן העבר ומאמנה כיום יצליחו איפה שנכשלו קודמיו? אין ספק שהדרך למעלה תהיה קשה ומורכבת, אך סולשיאר נראה בדרך הנכונה להחזיר את ההצגה המרכזית לתיאטרון החלומות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.