הרחק ממלון ריו בלאס וגאס, ללא הפרשנות הצבעונית של הצמד-חמד לון מקארן ונורמן צ'ד, ובכלל מבלי שראינו את הפנים שלו, סטויאן מדנז'ייב זכה הלילה (אור לראשון) באליפות העולם בפוקר ובפרס כספי של 3,904,686 דולר.
זו הייתה אליפות שונה לגמרי מזו שאנחנו מכירים. בגלל מגפת הקורונה לא ניתן היה לקיים את סבב אליפות העולם בלאס וגאס כמדי שנה – ובמקום זאת הוא נערך ברשת. עם זאת, בגלל ענייני רגולציה וחוקיות, שחקנים ממעצמות פוקר כמו ארצות הברית וצרפת לא יכלו לקחת חלק בסבב, אלא אם כן שיחקו פיזית ממדינה אחרת. לא מעט מקצוענים מארה"ב שלא רצו לפספס את ההשתתפות, נדדו לתקופת הסבב למקסיקו.
2 צפייה בגלריה
פוקר
פוקר
זכייה מרשימה באליפות העולם
(צילום: AP)
מדנז'ייב - רגע אחרי הזכייה
האירוע המרכזי של הסבב שהמנצח שלו באופן מסורתי נחשב לאלוף העולם – נערך אף הוא במתכונת שונה מהמקובל. מחיר הכניסה הקבוע 10,000 דולר – נחתך בחצי ל-5,000 דולר ובניגוד לנוהל הרגיל, שחקנים יכלו להיכנס פעם נוספת לטורניר אחרי שהודחו. סך הכול נרשמו 5,802 כניסות לטורניר – כשסך הפרסים חצה את ה-27 מיליון דולר.
אל היום השלישי והאחרון של האירוע הגיעו 38 שחקנים. מדנז'ייב הבולגרי איננו שחקן מוכר – ולא נחשב כאחד הפייבוריטים לזכות בתואר, אבל ממש מהיד הראשונה של היום הוא סיפק תצוגת פוקר אדירה עם קיפולים מבריקים בתזמון הנכון ואגרסיביות בלתי מתפשרת.
2 צפייה בגלריה
אליפות מהבית
אליפות מהבית
אליפות מהבית
(צילום: רויטרס)
מדנז'ייב הגיע אל שלב הראש בראש מול וונלינג גאו הסינית, שחקנית שרשמה מספר תוצאות מצוינות בסבב האסייתי, אך עד עתה לא הייתה מוכרת בסבב אליפות העולם. אגב, רק אישה אחת בהיסטוריה העפילה לשולחן הגמר של אליפות העולם, ברברה אנרייט ב-1995. מעניין יהיה לראות האם בהיסטוריה של פוקר תיזכר גם גאו למרות שעשתה זאת באינטרנט ולא בטורניר חי.
ביד האחרונה של הטורניר, גאו החזיקה באסים, היד החזקה ביותר בפוקר ומדנז'ייב ב-6-7 יהלומים. גאו ביצעה רייז ל-1.6 מיליון צ'יפים ומדנזייב השווה. הפלופ היה חלומי עבור הבולגרי – 3-4-5 שהעניקו לו סטרייט (חמישה קלפים בסדר עולה). מדנז'ייב הימר 1.7 מיליון צ'יפים ושמח לראות את גאו מבצעת רייז ל-3,944,000. כדי להסוות את חוזקת היד שלו, מדנז'ייב רק שילם את הרייז של גאו. הקלף הבא היה 8. גאו הימרה 5,644,000, מדנז'ייב ביצע רייז ל-15,040,000. גאו לא השתכנעה וביצעה רייז נוסף על כל הצ'יפים שנותרו לה – 81 מיליון. מדנז'ייב השווה כמובן וניצח בטורניר עם סטרייט לעומת זוג אס של הסינית.
כוכבית או לא כוכבית, מדנז'ייב רשם הישג מדהים מבחינתו. עד עתה הזכייה הגדולה ביותר שלו בפוקר חי הייתה 10,800 דולר בטורניר בקפריסין בשנה שעברה. סך הכול הוא זכה בקריירה בטורנירים חיים ב-31,268 דולר. הזכייה הנוכחית תשדרג משמעותית את קריירת הפוקר ואת חשבון הבנק שלו.
מבין השחקנים ששיחקו תחת דגל ישראל באירוע המרכזי, מי שסיים במקום הגבוה ביותר הוא יוסף אורן שדורג 66 וזכה ב-30,776 דולר. אגב, בטורניר אחר במסגרת הסבב, השחקן הישראלי לאוניד ינובסקי סיים הלילה רביעי וזכה ב-56,174 דולר.