בשנתיים האחרונות נוצרה תחושה לפיה מכבי ת"א היא הדבר הכי מושלם בכדורגל הישראלי. שנתיים בהן הפסידה רק פעמיים בליגה, מיעטה לספוג, שברה שיאים וזכתה בתארים.
אבל למעשה, מכבי הייתה רחוקה מלהיות מושלמת. המאמן ולדימיר איביץ' התאים את שיטת המשחק שלו לחומר הקיים וכך, קיבלנו קבוצה שמבקיעה 140 שערים ב-72 משחקים, ללא חלוץ אמיתי. מאז עזב וידאר קיארטנסון בקיץ 2018, נותרו הצהובים עם איתי שכטר כחלוץ יחיד. צ'יקו אופואדו וניק בלקמן, שהגיע בקיץ 2019, אינם חלוצים קלאסיים, אלא שחקני כנף שהוסטו לעמדה. איביץ' תימרן היטב עם הסיטואציה הזו, כהקבוצה התמקדה במשחק ההגנה והלחץ על בלמי היריבה, יחד עם שחקני כנף שמרבים להבקיע כדוגמת אלירן עטר, עומר אצילי ויונתן כהן ותפוקה נאה משחקני הקישור - ריקן, גולסה ומיכה - ובסה"כ לא הורגשה העובדה שלקבוצה אין חלוץ.

1 צפייה בגלריה
בלקמן חוגג
בלקמן חוגג
בלקמן. לא חלוץ קלאסי
(צילום: ראובן שוורץ)

אבל אז איביץ' עזב, והמחליף שלו, יורגוס דוניס, דוגל בשיטת משחק שונה לחלוטין. אין יותר עמידה טקטית מאחור, יש משחק התקפי משוחרר בלי מחויבות הגנתית של שחקני הכנף, אלו מקבלים חופש לכדרר כאוות נפשם. הקבוצה תוקפת הרבה יותר ויוצרת כמות גבוהה של מצבים, אבל כעת מתגלה במלואו הבור בעמדת החלוץ. 88 איומים יצרו הצהובים מפתיחת העונה, וכבשו רק 12 שערים, מתוכם 4 במצבים נייחים.
בהפסד למכבי פ"ת במחזור הפתיחה מכבי ת"א לא הייתה פחות טובה מהיריבה, להפך, היא הייתה עדיפה עליה. אבל למכבי אין חלוץ וגם 25 בעיטות לשער לא עזרו. הרשת געשה השבוע עם שמועות על החזרה של ערן זהבי. ימים יגידו אם אכן הזהב שב למכרה, אבל דבר אחד ברור: בלי תוכנית המשחק של איביץ' מכבי חייבת בדחיפות חלוץ חוד קלאסי, אחרת זה עלול להיגמר במפח נפש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.