לפני מעל שנתיים, בקיץ 2018, החליט הפנומן כריסטיאנו רונאלדו להתחיל אתגר חדש בקריירה הנפלאה שלו ועבר ליובנטוס. מיד אחריו גם זינדין זידאן הודיע על עזיבת תפקיד מאמן ריאל מדריד עקב הרגשת "מיצוי". ריאל החתימה את ז'ולן לופטגי, מאמן נבחרת ספרד דאז, והאמינה שהוא האיש המתאים לתפקיד אשר יוביל את הקבוצה לדרך חדשה, אך לא דאגה לתחליפים ראויים לכריסטיאנו והתוצאות היו בהתאם. לאחר 14 משחקים בלבד בתפקיד פוטר לופטגי מתפקידו בסיום התבוסה המבישה 5:1 לברצלונה. גם מחליפו של לופטגי בתפקיד, סנטיאגו סולארי, נכשל עם הקבוצה בכל החזיתות ופוטר לאחר 4 חודשים בלבד.
ואז הגיע זידאן. המאמן, שזכה עם הקבוצה בשלוש אליפויות אירופה רצופות והיסטוריות בקדנציה הראשונה, חזר. בעונתו המלאה הראשונה לאחר מכן, הוביל את הקבוצה להנפת הסופרקאפ הספרדי וזכייה אדירה באליפות בעזרת רצף של 10 ניצחונות אחרי פגרת הקורונה הכפויה וייצוב חוליית ההגנה.

2 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
זינדין זידאן
(צילום: AFP)

זידאן קיווה להמשיך בתנופה ולהיאבק על כל התארים העונה, אך לצערו עד כה זה לא ממש מצליח. הבלאנקוס פתחו את העונה יחסית טוב ומיעטו לאבד נקודות, אך מהר מאוד זה התהפך. ריאל סופרת כבר 7 הפסדים העונה בכל המסגרות, בעוד בכל העונה שעברה הפסידה במשחק זהה של משחקים. רק בשבועות האחרונים הקבוצה הודחה מהסופרקאפ הספרדי עם הפסד 2:1 לבילבאו, והשיא השלילי הגיע עם הפסד מביש בהארכה לאלקויאנו מהליגה השלישית בגביע.
קאדיס, שחטאר דונייצק, ולנסיה, אלאבס, שוב שחטאר דונייצק, בילבאו ואלקויאנו. מה משותף לכל הקבוצות הללו? סגנון המשחק שלהן נגד ריאל היה מבוסס על הגנה חזקה ויציאה להתקפות מעבר יעילות. מה עוד משותף לשבע הקבוצות? כולן ניצחו את ריאל העונה. נגד הקבוצות "הגדולות" ריאל מסתדרת נהדר, עם ניצחונות ליגה על ברצלונה, אתלטיקו מדריד וסביליה, בנוסף לניצחון כפול על אינטר במסגרת ליגת האלופות, אך דווקא במשחקים נגד הקבוצות "הקטנות", זידאן מתקשה למצוא פתרונות.
למעט לוקה מודריץ' שחווה עד כה עונה מדהימה וכלל לא נראה בן 35, זידאן סובל מירידה ביכולת של כל השחקנים שלו לעומת העונה שעברה. קארים בנזמה אמנם מעורב ב-15 שערי ליגה עד כה (10 שערים ו-5 בישולים), אך לא יציב כמו בעונה הקודמת, אדן הזאר לא מזכיר את השחקן שהיה בצ'לסי, סרחיו ראמוס ודני קרבחאל מרבים להיפצע (נעדרו יחד מ-15 משחקים מפתיחת העונה), וגם טוני קרוס וקאסמירו מתקשים לשמור על יכולת גבוהה לאורך זמן.
בנוסף לתוצאות הרעות של הקבוצה, זידאן לא מצליח לקדם שחקנים צעירים אשר ציפו במועדון שיככבו בשנים הבאות. לוקה יוביץ', שהבקיע 2 שערים בכל התקופה שלו במדריד, עבר בהשאלה לפרנקפורט עד לסיום העונה וכבר הספיק לכבוש 3 פעמים בפחות מ-90 דקות בסך הכל; מרטין אודגור המצוין, שחזר למועדון אחרי עונת שיא בסוסיאדד, מאוכזב מאוד ממעמדו והושאל לארסנל עד לסיום העונה; וגם אלבארו אודריוסולה ואדר מיליטאו מועמדים לצאת בהשאלה כבר בחלון ההעברות הנוכחי.

2 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
(צילום: AFP)

כעת, זידאן מתחיל את החצי השני בעונה שעלולה להיות האחרונה שלו במועדון. חצי עונה זה ישפיע מאוד על עתיד המועדון בפרט ועתיד זידאן בכלל. במידה שהקבוצה תסיים את העונה ללא תואר, קשה להאמין שהצרפתי ימשיך בתפקידו גם בעונה הבאה, וגם בסגל השחקנים צפוי להיות חריש עמוק. אם זידאן יצליח להוביל את המועדון לזכייה בתואר משמעותי בסופו של דבר, הוא צפוי להמשיך בתפקידו, וגם סגל השחקנים יישאר דומה, עם חיזוקים נקודתיים לחוליית ההגנה (השם החם כרגע הוא דויד אלאבה) ולהתקפה.
כדי להוביל את הבלאנקוס חזרה למאבק על האליפות, הצרפתי יצטרך לקנות מחדש את אמון ההנהלה, השחקנים והקהל. אמנם הפער מאתלטיקו מדריד גדול (7 נקודות ולאתלטיקו משחק פחות), והאחרונה ממעטת לאבד נקודות העונה, אך זידאן עדיין מאמין ביכולתו להנהיג ולהוביל את הקבוצה לאליפות שנייה ברציפות. קודם כל, הוא יצטרך לייצב את משחק ההגנה כפי שעשה בסיום העונה הקודמת, ולמצוא פתרונות התקפיים נוספים למשחק נגד צפיפות, חוץ מהרמות כדורים סתמיות לעבר הרחבה. נגד אלאבס בשבת שעברה, הקאמבק התחיל ברגל ימין. אמנם זידאן לא עמד על הקווים עקב נגיף הקורונה, ועוזרו דויד בטוני ניהל את המשחק, אך ריאל הציגה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה בכיכובו של הזאר, בהופעה הגדולה ביותר שלו במדי ריאל.
בנוסף לליגה , בקרוב יתחדשו גם המאבקים בליגת האלופות עם פתיחת שלב שמינית הגמר, בו ריאל הוגרלה לשחק נגד אטאלנטה המצוינת. אמנם זכייה בליגת האלופות נראית כמו משימה קשה ביותר, אך בעונת קורונה שכזו, בה כל הקבוצות האירופיות מתקשות לשמור על יציבות ויכולת גבוהה לאורך זמן, זו משימה אפשרית ביותר. כמו שציינתי, דווקא נגד קבוצות "גדולות" יותר כמו ברצלונה, אתלטיקו מדריד ואינטר, החניכים של זידאן הצליחו להציג את המשחקים הטובים ביותר שלהם העונה ולנצח, ויקוו להמשיך זאת בליגת האלופות.
בסדרה "הריקוד האחרון", המבוססת על הקריירה המקצועית של הכדורסלן הגדול בכל הזמנים לדעת רבים, מייקל ג'ורדן, גילינו שלקראת עונת 1997/98, המנהל המקצועי של שיקגו בולס הודיע למאמן דאז, פיל ג'קסון, שזו תהיה עונתם האחרונה בקבוצה של שחקניה המובילים ושל פיל עצמו. כך אכן היה, למרות שאותה עונה הסתיימה באליפות מספר 6 של הקבוצה ההיא. על מנת למנוע מהעונה הנוכחית להיות עונת "הריקוד האחרון" של זינדין זידאן וחניכיו, הם יצטרכו להמשיך באותו הקו אשר התחילו במחזור האחרון, ולצאת לדרך חדשה, יציבה, טובה ומנצחת יותר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.