לאחרונה אנחנו שומעים וקוראים על קבוצות, שחקנים ואוהדים שרוצים לראות כדורגל, אבל לא בשבת. דבר זה הוא אפשרי בהחלט, אבל גוזר על הליגה עתיד של בינוניות. ליגה אשר משחקיה לא מתקיימים בשעות הבוקר המאוחרות/צהריים של ימי שבתון, או בשעות הערב שלפני יום השבתון, נגזר עליה להיות ליגה חובבנית עד חצי מקצועית במקרה הטוב.
משחקים שישוחקו בימי חול בשעות הערב יתקשו להביא ילדים קטנים למגרשים משתי סיבות: שעת חזרה מאוחרת והורים שלא יכולים לצאת מהעבודה.

1 צפייה בגלריה
איתי שכטר מכניע את יסמין בוריץ'
איתי שכטר מכניע את יסמין בוריץ'
איתי שכטר. בין השחקנים הקוראים לא לשחק בשבת
(צילום: ראובן שוורץ)

היעדר קהל צעיר יפגע בליגה לטווח הארוך בכך שאין בנייה של אוהדים הצעיר. הרי האוהד הכי טוב שלך הוא אותו ילד בין 7 או 8 שהגיע לראות את הקבוצה בפעם הראשונה. אפשר אפילו לקרוא לו אוהד שבוי. (גם אני כזה). בנוסף, משחקים באמצע שבוע יגררו גם רייטינג נמוך יותר.
אנשים פנויים יותר לטלוויזיה בסופי שבוע באופן כללי, ובימי שבתון בפרט.
רייטינג נמוך יגרום להכנסות נמוכות מחסויות לליגה, דבר אשר משפיע באופן ישיר על ההכנסות של הקבוצות מחסויות בעצמן. מחסור במשאבים הוא דבר ידוע בליגה שלנו. שחקנים שלא תמיד מקבלים תשלום בזמן, קבוצות שהגיעו לפירוק או למצב שצריכים להציל אותן מפירוק הפך להיות חלק מהנוף בכדרוגל שלנו.
חוסר במשאבים יגרור פחות השקעה בשחקנים, במאמנים וברמת המתקנים, ובעצם ימנע מהשחקנים שלנו, ילדים ובוגרים, להפוך למקצוענים באמת. הימנעות ממשחקים בשבת ומעבר למשחקים בימי חול היא אפשרית בהחלט, אך גוזרת על הליגה עתיד של בינוניות וחוסר מקצוענות.
יש שיגידו שזה המצב כבר היום. אז אולי בעצם כדורגל שומר שבת זה לא רעיון כזה גרוע.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.