הוא עדיין לא בשיאו, אבל ג'אד טראמפ (30) ממשיך במסע אל עבר זכייה שנייה ברציפות באליפות העולם בסנוקר. אלוף העולם המכהן ניצח אתמול (ו') 11:13 את הכישרון הסיני הצעיר יאן בינגטאו (20) במשחק מותח והפכפך.
טראמפ הגיע אל היום השני של ההתמודדות בפיגור 5:3, אבל נטל את המושכות בפתיחת סשן הבוקר וניצח בששת המשחקונים הראשונים בין השאר עם ברייקים של 88, 73 ו-93 נקודות כדי לעלות ל-5:9. דווקא כשהמומנטום כולו בצד של טראמפ, יאן התעורר ניצח במשחקון הבא על הצבעים ולאחר מכן צימק ל-9:7 עם ברייק של 89 נקודות.
3 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
ממשיך במסע אל עבר זכייה שנייה ברציפות באליפות העולם. טראמפ
(צילום: getty images)
בסשן הערב במצב של 9:11 לטראמפ, יאן ניקה את השולחן עם ברייק של 94 נקודות וצימק ל-11:10. המשחקון הבא היה מותח עם מספר החטאות של שני הצדדים ברגעי ההכרעה, בסופו של דבר טראמפ הטביע כדור ורוד שהעלה אותו ל-10:12 מרחק משחקון מרבע הגמר. יאן הזכיר במשחקון הבא למה הוא נחשב לאחד מהכישרונות הצעירים הבולטים בענף כיום ועם ברייק מרהיב של 130 נקודות צימק ל-12:11. המילה האחרונה עם זאת הייתה של טראמפ שהגיב עם סנצ'רי משלו, 127 נקודות, וסגר סיפור.
טראמפ רוצה להיות השחקן הראשון בתולדות הקרוסיבל שזוכה באליפות העולם בשנה לאחר זכייתו הראשונה. המשוכה הבאה שלו תהיה המנצח במשחק בין קירן ווילסון שנחשב בסבב לנמסיס שלו ומרטין גולד.
3 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
גם הוא שרד מותחן. סלבי
(צילום: getty images)
מארק סלבי שרד מותחן מול נופון סאנגקהאם התאילנדי וניצח 12:13 באחד מהמשחקים הטובים של האליפות עד כה. לא פחות מ-15 ברייקים של 50 נקודות ומעלה נרשמו במשחק, מתוכם חמישה סנצ'ריז.
נופון בהחלט יכול להיות גאה בהופעה שלו באליפות וספציפית במשחק הזה מול אלוף העולם שלוש פעמים. במצב של 10:11 לטובתו, סלבי קבע ברייק יפה של 92 נקודות והסיפור נראה היה גמור. אלא שנופון התגלה כלוחם אמיתי, ניצח במשחקון הבא ועם ברייק של 90 נקודות השווה ל-12:12. המשחק הלך למשחקון מכריע אותו חתם סלבי בקלאס עם סנצ'רי – 124 נקודות.
סלבי העפיל למעמד רבע הגמר בפעם השמינית בקריירה והוא ימתין למנצח במשחק בין ניל רוברטסון ובארי הוקינס. "אני גאה מאוד בברייק במשחקון האחרון", אמר סלב בסיום, "זה היה משחק מעולה, העמידו אותי במבחן וזה יכול לעזור לי בהמשך האליפות. חסר לי קצת ביטחון לאחרונה, עבדתי על זה עם המאמן שלי. רוב העבודה שלי לקראת האליפות הייתה מנטלית. גם המשחק הבא שלי יכול להימשך עד המשחקון האחרון כי רוברטסון והוקינס שחקנים מעולים".
מארק וויליאמס (45) שלפני שנתיים זכה במפתיע באליפות העולם בפעם השלישית, העפיל לרבע הגמר אחרי שניצח 11:13 את סטיוארט בינגהאם (44). וויליאמס חזר מפיגור 9:8 וניצח בחמישה מתוך שבעת המשחקונים האחרונים. וויליאמס הוא השחקן המבוגר ביותר שמעפיל לרבע הגמר מזה עשר שנים. "היה הרבה לחץ בסשן האחרון אבל הצלחתי להוציא מעצמי את המיטב", אמר וויליאמס, "אנשים יכולים להטיל ספק במשחק שלי, אבל הם לא יכולים להטיל ספק באופי שלי. החמצתי כמה כדורים קלים, אבל זה המשחק שלי כרגע – אם אני מחמיץ אני צריך פשוט לשכוח מזה".
3 צפייה בגלריה
מארק וויליאמס מאושר
מארק וויליאמס מאושר
ניצח בחמישה מתוך שבעת המשחקונים האחרונים. וויליאמס
(צילום: gettyimges)
היריב הבא של וויליאמס יהיה המנצח במשחק בין רוני אוסאליבן ודינג ג'ונווי. בתום הסשן הראשון, המפגש המסקרן בין השניים עומד בציפיות וכרגע התוצאה היא 4:4. דינג עלה כבר ל-1:3, אבל אוסאליבן הפך ל-3:4. במשחקון השמיני התרחש רגע ביזארי כשדינג נגע בטעות בכדור הלבן עם המקל – זה עלול היה לעלות לו ביוקר, אבל למזלו הוא ניצח בסופו של דבר במשחקון והשווה ל-4:4. השניים ייפגשו היום ב-16:30 לסשן נוסף כשהסשן השלישי והאחרון ייערך ביום ראשון ב-21:00.
ג'יימי קלארק, הסינדרלה של האליפות, שהדהים את מארק אלן בסיבוב הראשון – ממשיך ביכולת הטובה ועלה ל-2:6 מול אנתוני מקגיל במפגש בין שני לא מדורגים. המנצח אגב יפגוש ברבע הגמר את קורט מאפלין שהפתיע את ג'ון היגינס – כך שבכל מקרה בחצי הגמר יהיה שחקן בלתי מדורג. המשחק ביניהם יושלם בשני סשנים: היום ב-16:30 ובראשון ב-21:00.