ההיסטוריה מלמדת אותנו שבכדורסל, האיזון של השחקנים חשוב לכולם. משמעותי מאוד שכל השחקנים ידעו מי מספר 1, מי מספר 2, מי מספר 3 ומי סתם שחקן משלים. קחו לדוגמה את גולדן סטייט ווריורס: כשהגיעה ההחלטה לצרף את דוראנט למכונה המשומנת שלהם, סטף קרי, אחד השחקנים הטובים בעשור האחרון, הבין שאם הוא רוצה עוד אליפויות הוא צריך לוותר על יותר זריקות, ולתת לדוראנט להוביל יותר את המשחק ולהיות זה שלוקח את הזריקה האחרונה. בקיצור, קרי הפך להיות מספר 2 בקבוצה שהוא היה זה שהפך אותה לרלוונטית.
עוד דוגמה: ב-2009 דוויין ווייד חווה את אחת העונות הטובות בקריירה שלו, סיים כמלך הסלים בליגה והיה מועמד רציני לתואר ה-MVP. אבל מה הוא עשה בקיץ שאחרי? היה עסוק לחפש לו, ללברון ג'יימס ולכריס בוש קבוצה משותפת, בה הוא יהפוך להיות מספר 2. הוא ידע שכדי לקחת עוד תואר, לברון מספר 1 והוא 2, ואין על זה שום ויכוח.
2 צפייה בגלריה
בן סימונס
בן סימונס
בן סימונס
(צילום: AP)
לפילדלפיה יש את אחד הסגלים היותר מעניינים בשנים האחרונות. "התהליך" סוף סוף הגיע לתוצאה, וגם ג'ואל אמביד וגם בן סימונס נראים כמו שחקני פרנצ'ייז שיכולים להיות הפנים של פילי לאורך זמן ממושך ולהפוך אותה למועמדת חזקה לתואר. אבל זה בדיוק מה שמונע מהם להתקדם הלאה. כפי שכבר אמרתי בתחילת הכתבה, בקבוצה חייבת להיות היררכיה, הבנה מוחלטת של מה תפקידו של כל אחד, בפילי החליטו על בלגן אחד גדול, וכנראה שהגיע הזמן לעשות סדר ולבחור עם מי להמשיך.

בן סימונס

יתרונות בלהמשיך איתו: אחד השחקנים הכי מגוונים בליגה, שחקן הגנה ומוסר מצוין, קולע מהצבע מהטובים בליגה, ויותר קל להקיף אותו בקלעים שמחפים על החסרונות שלו, איי-קיו מאוד גבוה. חסרונות: כמעט לא זורק שלשות, דבר חשוב מאוד בכדורסל המודרני, ג'אמפ שוט חלש, ועד עכשיו לא הוכיח עצמו ככוח חזק בפלייאוף.

ג'ואל אמביד

יתרונות: חזק, שחקן הגנה מצוין, מהטובים בליגה בהגנה על הטבעת, יודע לקלוע (גם מהשלוש), פוסט פליי מהטובים בליגה. חסרונות: פציע מאוד, אין לו עדיין את המנטליות הדרושה להובלת קבוצה, ועדיין לא שחקן יעיל לפי המדדים.

2 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד חוגג
ג'ואל אמביד חוגג
ג'ואל אמביד
(צילום: רויטרס)

בסופו של דבר, אף אחד לא יכול לנבא מה יקרה בעוד חמש שנים ואיזה החלטה טובה יותר. דעה אישית שלי - סימונס שחקן הרבה יותר טוב לעתיד מאשר אמביד. המנהיגות שלו באה לידי ביטוי בצורה חזקה יותר, והפוטנציאל שלו גבוה יותר. בנוסף, שווי הטרייד של אמביד מאוד גבוה כרגע בשל היותו אחד הסנטרים הטובים בליגה, ואני בטוח שכמה קבוצות שרצות לאליפות כמו ברוקלין או טורונטו ישמחו לצרף לרוסטר שלהם כוכב שיכול לתרום המון לקבוצה ולהפוך אותן לסופר-טים, תמורת כמה שחקנים צעירים. בעתיד המנהיגות של סימונס תבלוט, כמו גם היכולת שלו לנהל את המשחק בחוכמה וליצור מרווח. אם תיצור סביבו קבוצה עם קלעים ושומר טבעת קלאסי, היא תדבר חזק בעוד כמה שנים, במיוחד במזרח החלש יותר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.